Nee. Dat heeft die niet.
Maar als je thuis bent zit je toestel op WiFi? Dan kan die verbinding maken met je weerstation. Via 4G waarschijnlijk zomaar niet zonder extra instellingen.
Kun je dat eens uitproberen? WiFi op je telefoon aan/uit zetten?
Ik denk dat het thuis allemaal verbinding blijft maken en wel blijft werken hoor. Maar zodra jij weggaat zit je telefoon niet meer in jouw wifi / internet netwerk.
Kennelijk werken die apps op je telefoon niet via 4G. Of vereisen dan extra instellingen.
Het heeft prima gewerkt - ook in Italië - tot afgelopen zomer.
Ook als er iemand anders nog thuis is kan ik het buitenhuis uitlezen.
Hoi @lphrtr. Je stelt een vraag waar ik zo één, twee, drie geen antwoord op heb. Wel op je vraag of er een slaapstand op de V10a zit en dat kan ik ontkennend beantwoorden. Maar hoe het precies kan dat de apparaten de verbinding verliezen weet ik niet.
Gebruik je ook slimme stekkers in huis en zit het modem daar wellicht op? Heb je ook andere smart home-apparaten in huis waar je ook van kan testen of deze de verbinding verliezen? Zoals een smart home-deurbel?
En wat nooit kwaad kan is om je modem even een hard reset te geven. Hieronder lees je hoe je dat moet doen en wat voor gevolgen dat heeft.
Ook als er iemand anders nog thuis is kan ik het buitenhuis uitlezen.
Dit klinkt heel raar. Je zal denk ik zelf uit moeten vogelen hoe dit komt. Onder welke condities het precies wel werkt en welke niet. Als je meer informatie hebt kun je dat hier misschien delen. Misschien kan iemand er dan toch nog iets zinnigs over zeggen. Maar zo kunnen we er weinig mee denk ik.
Het enige wat ik me kan bedenken: heb je misschien een stekkerblok wat automatisch alles aan en uit zet? Dat als je 1 apparaat uit zet, dat dan alle andere apparaten ook uit gaan?
Het zit al sinds de eerste installatie een jaar of 8 geleden zo. Geen nieuwe WiFi apparaten. Dus alles hetzelfde. Toch zijn er met het modem nu 2 dingen veranderd:
- Een aantal keer per dag knippert het lampje voorop minuten lang blauw.
- Sinds een jaart ongeveer verdwijnt de WiFi verbinding van het weerstation en de energiemeter (op exact hetzelfde moment) als er niemand meer thuis is. (dus geen WiFi gebruik van telefoons, tablets) Zodra er weer iemand thuis is schakelt alles automatisch weer in.
Ik denk nog steeds dat het modem (Experia V10a) het probleem is.
Als je vermoedt dat het modem de oorzaak is, dan raad ik je zeker aan om je modem een hard reset te geven. Dan heb je dat in ieder geval uitgesloten. En mogelijk kan je nog meer informatie delen over smart apparatuur in je huis of slimme stekkerblokken. Of wellicht kun je je complete thuisnetwerk hier delen.
Voor de rest ben ik dit nog niet eerder tegengekomen, dus ik heb geen pasklaar antwoord voor je wat je kunt proberen of wat de oplossing is. Een modem omruilen zonder dat het modem defect is gaat helaas ook moeizaam. Dat neemt niet weg dat ik en de community je nog steeds graag verder willen helpen!
Heb ik al tientallen keren gedaan.
Misschien maar een andere provider proberen.
Heb je het modem alleen stroomloos gemaakt of heb je deze echt volgende de procedure een reset gegeven? Met een reset worden de instellingen teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Dat is echt wel wat anders dan alleen stroomloos maken.
Het blauw knipperend lampje betekent dat het modem aan het opstarten is. Als deze continu brandt, dan is de verbinding ook tot stand gekomen. Dan is de vraag: waarom start het modem opnieuw op?
Heb je een glasvezel of koper verbinding? Als je glasvezel hebt, maak het glasvezelkastje dan ook eens stroomloos. Dit wil ook nog wel eens helpen.