Skip to main content

Het moet niet gekker worden bij KPN. Vorige week een nieuw Internet modem gekregen, stom verbaasd, daar ik helemaal niets bij KPN beteld heb. In het bijhorend leaflet hoe te installeren staat een omruilvan het oude modem, nou, mooi dacht ik.

Krijg ik vandaag een brief van KPN, dat op mijn verzoek de bestelling is geannuleerd (huh? had toch niets besteld!) en of ik maar binnen 2 weken het apparaat wil terug sturen.

Ik KPN gebeld, die melde dat ze hier niets van terug konden vinden. Raar allemaal.

Ik wacht 2 weken en kijken wat er gebeurt.

 

Wat vinden jullie?

Je bestelt niks, en dan moet je ook nog weer moeite doen om het weer terug te sturen?
Welke modem/router heb je thuis aangesloten, en welk model heb je gekregen?

Experia Box V10 is de betere modem/router om te houden, als een van die twee eraan voldoet.


Doe ff niets. Heb je werkelijk hardware van KPN ontvangen of is het iets anders?

Wat is je huidige modem voor iets? KPN ruilt in principe geen goede (oude) hardware.

En sluit het nieuwe modem niet aan!


Ben je überhaupt klant van KPN? Gezien de annulering.


Beste @Satviewer, welkom! Dit is gek 😞. Weet je inmiddels al meer? Ben jij zelf nu ook klant bij ons of niet? Mocht je iets ontvangen hebben, wat toch niet voor jou bedoeld was, dan zou ik inderdaad toch willen verzoeken om het te retourneren. Maar ik ben wel benieuwd wat er nu precies aan de hand is. Zou jij je forumprofiel aan willen vullen met je adres en klantnummer (als je die hebt)? Dan kijk ik met je mee. 


 @Marcia_  Wie ziet mijn forumprofiel? Laat ik dit even hier kwijt : Wij zijn klant bij KPN, echter staat op naam van mijn vrouw.

 

Ik ben niets wijzer geworden. Het pakket stond ook op naam van mijn vrouw.

 

Wil even zeker weten dat ik prive gegevens bij jou kwijt kan zonder dat iemand dit kan zien? Kan wel even een stukje postcode vermelden, klantnr heb ik zo niet bij de hand.

 

Groet


@Marcia_  Klantnr gevonden : ***

Groet

 

*Admin: gegevens verwijderd ivm privacy


@Marcia_   ? 


Ha @Satviewer, we (ik) zijn niet 24/7 aanwezig op het forum. Het kan dus een dag of twee duren voordat je een reactie krijgt. Als je klikt op forumprofiel, dan kan je in de vakjes waar ‘privé’ achter staat, informatie invullen die alleen voor jou en KPN inzichtelijk is. Als je daar je adres en klantnummer in zet, kijk ik met je mee. Je kunt ook nog eens bellen via 0800-0402. Mijn collega's kijken graag met je mee!


Profiel aangepast met adres en klntnr en een opmerking


@Marcia_  Kun je me nu verder helpen? Heb nu voor de 2e keer apparatuur terug moeten sturen die ik niet besteld heb!!! Helpdesk kan me alleen vertellen wanneer bestelling heeft plaats gevonden (huh? ik heb niets besteld) Heb inmiddels wel de 2-traps verificatie bij het inloggen aan gezet

wellicht heeft het te maken met de aanpassing van mijn pakket (wist ik van)? Deze is gisteren definitief gemaakt

 

Groet


Wat gek dit zeg. Ik zie dat je inderdaad een nieuw modem hebt gekregen, maar het is me totaal niet duidelijk waarom. Welke Experia Box heb jij nu? Als dit een V9 of ouder is, dan zou ik die terugsturen. Als dit een andere is, dan kan je die prima houden en kan je de Box 12 gewoon retourneren. Dat is gewoon gratis. Mocht je de Box 12 willen gebruiken, dan kan dat natuurlijk sowieso. Dan is het advies om het gebruikte modem dat je nu hebt, te retourneren. Excuses voor de verwarring!


Heb de V9 nog steeds, maar mij is dus nog steeds niet duidelijk waarom ik nu voor de 2e keer ongevraagd een ander modem toegestuurd krijg. Daar moet een reden zijn voor toch en dat moet toch bekend zijn bij KPN?


Het was even graven, maar ik heb wat meer informatie kunnen vinden. Ik zie dat je naar een andere glasvezel technologie zou: namelijk van EoF naar GoF. Daar zou je een nieuwe Experia Box voor krijgen. Dit is uiteindelijk niet doorgegaan en daarom werd die teruggevraagd. Nu zie ik dat de laatste verstuurd is, inderdaad omdat we de wat oudere modems graag willen vervangen. En dat komt dan inderdaad doordat je een V9 hebt. 


Zo, nou fijn dat KPN dat ook communiceert met de klant! Idd is mijn pakket gewijzigd en dat is mij ook vermeld, ware het niet dat er voor mij geen wijzigingen zouden zijn. Die V9 heb ik nu dus nog steeds, want gister is de door ons niet betselde v12 weer terug.

Fijn dat je aan het spitten bent geweest. Ik wacht nu wat er verder gaat gebeuren

 

Groet


EoF of GoF en de Experia Box V9 werkt daarbij naar behoren met het abonnement wat je afneemt?
Misschien beter zo houden. Over de Box v12 lees je nogal wat problemen met allerlei apparatuur.


Als de V9 nog prima werkt, zou je die inderdaad gewoon nog kunnen houden. Wel is het zo dat ik verwacht dat we t.z.t. de Box 12 nog eens aan zullen bieden. Ik ga in ieder geval doorgeven dat jij totaal geen bericht hebt ontvangen daarover: dat levert alleen maar verwarring op :disappointed_relieved: .