Skip to main content

Sinds de update heeft mijn laptop (een Asus Vivobook van nog geen half jaar oud) maar heel af en toe actieve verbinding met internet. Grootste deel van de tijd is de melding: "verbonden, geen internet." Ik heb alle oplossingen die bij de FAQ van KPN worden genoemd (modem herstarten, extra wifi aanmaken op zowel 2.4 als 5 gHz) al geprobeerd. Weet iemand hier een oplossing?

 

Admin: afgesplitst

Hallo @DsMark 

 

Probeer eens of het helpt om in de Box 12 de Wireless Mode op 802.11b+g+n (2.4GHz)  en 802.11a+n+ac (5GHz) te zetten, daarmee staat de Box 12 op WiFi 5.

(oude afbeelding, ziet er nu misschien iets anders uit)

Ga hiervoor na het inloggen naar WiFi  → Advanced

 


Inmiddels opgelost, klantenservice KPN heeft modem op afstand gereset.


Dit gebeurt bij ons doorlopend. Verbonden, geen internet. Thuiswerken is onmogelijk. Bellen met KPN en door alle stappen gaan (reset, door huis lopen, signaal meten, alle SuperOntvangers van EUR 40/stuk en u heeft NOOIT meer problemen aan/uit/aan, overal kabels in en uit). Vanaf 20 januari al een kleine 5 uur met KPN aan telefoon gezeten, en 4 x monteur geweest, maar de oplossing werkt nooit langer dan 3 weken. Ik werk vanuit thuis, mijn kinderen hebben internet nodig voor hun opleiding. gekmakend.