Skip to main content

Binnenkort stap ik over. Dan komt er een Fritz!Box7590 ipv een 5530. In die laatste heb ik behoorlijk wat instellingen zitten. Dat heb ik natuurlijk wel gedocumenteerd, maar exporteren en in de 7590 importeren scheelt een hoop werk en zou vast moeten kunnen. Dat heb ik nog niet bij de hand gehad en weet dus ook niet waar ik op moet letten. Bijvoorbeeld hangt er ook een VPN en een mailserver in mijn netwerk. Een idee waar ik info kan vinden?

Hallo @René N. 

 

Je kan de instellingen geheel of gedeeltelijk overzetten, de nieuwe FB moet dan een firmware versie hebben die gelijk of hoger is, dus van een 5530 naar 7590 moet geen probleem zijn.
Zie deze AVM KB pagina: https://nl.avm.de/service/knowledge-base/dok/FRITZ-Box-7590/170_Instellingen-van-de-ene-naar-de-andere-FRITZ-Box-overzetten/


Normaal gesproken werkt het exporteren van de 5530 en weer importeren in de nieuwe fritzbox goed (systeem / backup, systeem / restore)

Je kunt altijd oo een deel van de gegevens importeren, omdat het zo’n grote stap is, zou ik zelf de FB7590 eerst standaard inrichten zodat het werkt via de wizard. Daarna de instellingen terugzetten zoals netwerksettings, port forwarding, niet terugzetten wat je niet nodig hebt.

 

 


@René N. In de voorgaande reacties staat al hoe het overzetten van instellingen werkt als je bij dezelfde provider blijft.

Je schrijft dat je overstapt. Dan zou ik eerst met de wizard de box aansluiten op KPN, en daarna in het overzetmenu aangeven welke instellingen moeten worden overgezet. Houd er rekening dat de wifi-sleutel van de oude box ook wordt overgezet, dat gebeurde ten minste bij mij. Ik bleef bij KPN, maar moest wel de SIP-gegevens voor de telefoonaansluiting opnieuw aanvragen. 


Dank jullie wel. Daar kan ik wat mee.