Skip to main content
Beantwoord

Bedraad gastnetwerk via poort 4 Experia Box 10 werkt niet

• 9 maart 2025
  • 5 reacties
  • 67 keer bekeken

Goede middag,

We hebben een KPN Box 10, SW = V10.C.24.12.11

Ik wil het gastnetwerk via poort 4 doorsturen naar aantal accesspoints. Echter deze setting wordt niet geaccepteerd door het modem.  Ik kan schuifje wel omzetten, maar als ik uit pagina ga, en weer terugkom, dat dan staat het schuifje weer uit uit. Ook het groene “lampje” van poort 4 is niet aan, terwijl het wel in gebruik is voor de accesspoints op het hoofdnetwerk.   

Beste antwoord door BruisTablet

Er gaat nog wel eens wat mis bij de overgang van de oudere software naar de nieuwe. Wordt na een reset via het reset gaatje (30sec ingedrukt houden) de instellingen nog steeds niet vastgehouden?

Bekijk origineel

5 reacties

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 9 maart 2025

naschrift:  

het lijkt erop dat poort 4 wel gelinked is aan het gastennetwerk, maar dat de webserver van de modem dit niet aangeeft omdat het schuifje gastnetwerk uit blijft staan. Overigens het “ledje”  poort 4 wordt ook niet groen.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoi ​@Evert1965, welkom op onze community! Dit is een net nieuwe feature dus ik ben er zelf nog niet helemaal bekend mee. Ik neem deze feedback in ieder geval ook mee. Hij staat in de webinterface nu uit begrijp ik maar het werkt het nu wel?

We hebben een paar handige kennisbankartikelen over de nieuwe software en de functies die daarbij horen:

• Helper
  • 42 reacties
  • 15 maart 2025
Evert1965 schreef:

Goede middag,

We hebben een KPN Box 10, SW = V10.C.24.12.11

Ik wil het gastnetwerk via poort 4 doorsturen naar aantal accesspoints. Echter deze setting wordt niet geaccepteerd door het modem.  Ik kan schuifje wel omzetten, maar als ik uit pagina ga, en weer terugkom, dat dan staat het schuifje weer uit uit. Ook het groene “lampje” van poort 4 is niet aan, terwijl het wel in gebruik is voor de accesspoints op het hoofdnetwerk.   

Ik heb Exact hetzelfde probleem

• 3508 reacties
  • 15 maart 2025

Als je een accespoint aan de poort van het gastennetwerk koppelt, dan kan je niet meer op de webinterface van dat accespoint komen denk ik. Dus je kunt hem niet meer instellen vermoed ik. Dus ik vraag me af of het werkbaar is.

BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • 1358 reacties
  • Antwoord
  • 15 maart 2025

Er gaat nog wel eens wat mis bij de overgang van de oudere software naar de nieuwe. Wordt na een reset via het reset gaatje (30sec ingedrukt houden) de instellingen nog steeds niet vastgehouden?

Reageer