Skip to main content

Wat een  v e r s c h r i k k i n g   is die Box12. 
Alles wat je doet, van het inloggen tot navigeren naar de juiste pagine, gaat zo traag dat het ergelijk is.
Hiervoor zat ik bij xs4all met een Fritz box.
In vergelijking daarmee is de Box 12 een aanfluiting. Er valt niet mee te werken.

Ik probeer heel eenvoudig een vast ip adres in te stellen. Wat een bak ellende kom je dan tegen. Ben ik al uren mee bezig.

De volgende posts geven al aan dat ik niet de enige ben. En als je één van de oplossingen probeert, krijg je na 3 minuten een 404 over je heen.
Hoe vaak ik al wel niet een 404 gekregen heb. Te triest voor woorden.

Dezs posts helpen me niet verder:

https://forum.kpn.com/kennisbank-modems-145/kpn-box-12-dhcp-binding-vast-ip-instellen-562444
https://forum.kpn.com/modems-123/kpn-box-12-dhcp-binding-client-heeft-wel-een-ip-adres-staat-echter-niet-in-de-lease-tabel-563847

Het wordt me nu toch echt wel een beetje teveel. De Box 12 is traag, de interactieve tv ontvanger is ook al ergerlijk traag.
Door wie laat de KPN zijn software ontwikkelen ?  Ik hoop niet dat KPN zijn software in een niet nader te noemen groot Aziatisch land laat ontwikkelen.  Dat zou wel de kwaliteit ervan verklaren.

En iedere keer wordt er door jullie gezegd, wacht op de nieuwe firmware update, dan is dit verholpen. Ja vast :)
Hoe vaak ik wel niet zie staan " Het probleem staat nog op de lijst bij het modemteam, maar de prioriteit ervan is niet heel hoog. Dit omdat we met de Box 12 overgaan naar nieuwe firmware"

De medewerkers bij de servicedesk kunnen er ook niets aan doen, jullie maken de software niet maar moeten wel een brik apparaat ondersteunen.
Jullie doen je best en ik heb met jullie te doen.

Hier wat info.
Device Info
Hardware Version    1.0
Software Version    SGEJ1000060E
Bootloader    0.96.42-sec
GUI Version    5.48.11

Ik las dat dit jaar er een geheel nieuwe versie V12.C.23.04.16 geinstalleerd wordt, raar genoeg bij jullie bekend als V16. Hopelijk lost die de berg aan problemen met de Box12 op. 
 

Wat een  v e r s c h r i k k i n g   is die Box12. 
Alles wat je doet, van het inloggen tot navigeren naar de juiste pagine, gaat zo traag dat het ergelijk is.
Hiervoor zat ik bij xs4all met een Fritz box.
In vergelijking daarmee is de Box 12 een aanfluiting. Er valt niet mee te werken.

Ik probeer heel eenvoudig een vast ip adres in te stellen. Wat een bak ellende kom je dan tegen. Ben ik al uren mee bezig.

De volgende posts geven al aan dat ik niet de enige ben. En als je één van de oplossingen probeert, krijg je na 3 minuten een 404 over je heen.
Hoe vaak ik al wel niet een 404 gekregen heb. Te triest voor woorden.

Dezs posts helpen me niet verder:

https://forum.kpn.com/kennisbank-modems-145/kpn-box-12-dhcp-binding-vast-ip-instellen-562444
https://forum.kpn.com/modems-123/kpn-box-12-dhcp-binding-client-heeft-wel-een-ip-adres-staat-echter-niet-in-de-lease-tabel-563847

Het wordt me nu toch echt wel een beetje teveel. De Box 12 is traag, de interactieve tv ontvanger is ook al ergerlijk traag.
Door wie laat de KPN zijn software ontwikkelen ?  Ik hoop niet dat KPN zijn software in een niet nader te noemen groot Aziatisch land laat ontwikkelen.  Dat zou wel de kwaliteit ervan verklaren.

En iedere keer wordt er door jullie gezegd, wacht op de nieuwe firmware update, dan is dit verholpen. Ja vast :)
Hoe vaak ik wel niet zie staan " Het probleem staat nog op de lijst bij het modemteam, maar de prioriteit ervan is niet heel hoog. Dit omdat we met de Box 12 overgaan naar nieuwe firmware"

De medewerkers bij de servicedesk kunnen er ook niets aan doen, jullie maken de software niet maar moeten wel een brik apparaat ondersteunen.
Jullie doen je best en ik heb met jullie te doen.

Hier wat info.
Device Info
Hardware Version    1.0
Software Version    SGEJ1000060E
Bootloader    0.96.42-sec
GUI Version    5.48.11

Ik las dat dit jaar er een geheel nieuwe versie V12.C.23.04.16 geinstalleerd wordt, raar genoeg bij jullie bekend als V16. Hopelijk lost die de berg aan problemen met de Box12 op. 
 

Het ligt eraan of u alleen de v12 in gebruik heeft of in combinatie met superwifi,s. Die nieuwe software wordt nu alleen voor v12 uitgerold.  Hierin komen die inlogproblemen en traagheid in de browser interdace niet voor.


Hallo @familievandenheuvel en de DHCP-reserveringen lukken prima, je moet het alleen via een andere weg binnen de software doen, zo deed ik het ook altijd en werkte prima.

Zoals jij het wilt doen gaat inderdaad (nog) niet (meer), bij een update wordt dat weer in orde gemaakt.

Ik kan helaas geen screendump laten zien, want ik heb de nieuwste firmware al.

 

 


Er mag dan best wat aan te merken zijn op Box12 maar bij mij werkt ie prima en stabiel. De interface is niet razendsnel inderdaad maar een 404 heb ik nog niet gehad. Ik ben eigenlijk wel tevreden met box12.

Ik heb nagenoeg al mijn devices voorzien van een reserved ip en dat ging probleemloos. Draait al enige tijd zonder omkijken.

Ik heb dezelfde firmware.

De nieuwe firmware komt er aan.


Ik kan me je frustratie voorstellen.

Je kunt bij KPN ook een fritzbox gebruiken. Zelf kopen of een abbo van 7.50 per maand.

Als je glasvezel hebt dan is het meestal makkelijk, dan voldoet eigenlijk elke fritzbox, ethernet kabel in de WAN poort en gaan. Mocht je tweedehands gaan, koop in elk geval een beetje recente die 7.5 firmware draait.

Bij VDSL zit je vast aan een 7583, of aan de set die ik onderin mijn profiel heb staan.


Iedereen hartelijk dank voor jullie reacties. 

Als ik mijn post zo lees dan had ik wel een heel negatief verhaal. 
Om toch een positieve opmerking te maken, de snelheid van het internet, daar ben ik wel tevreden over. 

Maar de frustratie van iedere keer tussen de 5 en de 10 seconden moeten wachten voordat een volgend scherm getoond wordt, dat eenvoudige wijzigingen zoals een vast ip adres bijna niet door te voeren zijn, arp clearen hoe dan, het subnet dat niet aan te passen is, dat, als je even omkijkt, je uit de gui gelogd wordt, dat kwam er nu even uit.

Ik heb geen superwifi, dus misschien moet ik inderdaad mijn hoop vestigen op de nieuwe software. Ik geloof dat je je daarvoor kunt aanmelden.

Ik heb inderdaad wel eens aan een tweedehands fritzbox gedacht, maar had eigenlijk geen zin in het weer opnieuw inrichten van mijn omgeving. 

Misschien eerst die nieuwe firmware aanvragen en kijken of dat iets oplost, anders inderdaad een hele andere weg inslaan, een eigen fritzbox of anders Freedom. 

Want de traagheid van de interactieve tv, die blijft, of je nu de Box 12 vervangt of er nieuwe software op krijgt. En die traagheid is ook erg irritant.

Nogmaals dank voor de reacties.  


 


Valt wel mee hoor. Je mag best een kritische noot plaatsen. Ik vind de box12 in orde maar daar mogen de meningen best verschillen. Ik ervaar niet die hele lange tijden.

Volgens mij kan je je niet meer aanmelden voor de groep die actief de nieuwe firmware al wilt ontvangen. Er zaten ook nog wat onvolkomenheden in die firmware. Ik schat in dat het niet meer zo lang duurt voordat in ieder geval iedereen zonder superwifi de nieuwe firmware krijgt.

Je kunt je abonneren op de product updates, dan ben je meteen op de hoogste als nieuws is:

https://forum.kpn.com/product-updates
 

 


Zoek het apparaat op in de webinterface. Bij de eigenschappen van het apparaat staat een blauw knopje Reserve IP. 

Volgens mij werkt dat wel.


Dank je wel.
Deze met de “reserve ip” knop kende ik en al geprobeerd, helaas na een hele hele lange tijd een 404 en geen reserve.


Aanmelden upgrade,

https://forum.kpn.com/modems-123/kpn-box-12-software-update-aanvragen-587596/index11.html 


De belemmeringen (superwifi, app, macfiltering) daar heb ik geen last van.

Maar dit lees ik er over: 

Aanmelden is tijdelijk niet mogelijk.

We zien dat het op het gebied van jullie diensten goed gaat, maar dat ons beheersysteem vaker dan gewenst problemen heeft met het benaderen van jullie modems. Dat gaan we nu eerst herstellen voor we door gaan met het pro-actief mensen overzetten op de nieuwe Software. We hopen op dit moment dat we dan vanaf eind week 19 weer verder kunnen met updaten. Daar komen we tegen die tijd hier op terug.

 

week 19 is al lang voorbij, maar blijkbaar zijn de problemen toch lastig te verhelpen, dus die weg is even geen optie.

in het forum 16 dagen geleden:

We zouden toch in week 19 een update krijgen mbt de status, heeft iemand daar al iets van gelezen of gezien? Kan het zo snel hier niet terug vinden.
Er is nog geen nieuws dat we kunnen delen. Er wordt nog aan een paar dingen gewerkt, en in combinatie met de vrije dagen die veel mensen deze week hebben, zorgt dit ervoor dat duidelijkheid over de voortzetting van deze aanvraagmanier er nog niet is. We hopen volgende week meer te kunnen zeggen.

 

 


Over een Fritzbox:

Ik had zelf vóór de Box 12 een Fritzbox 7581 die prima beviel, als ik het goed zie, levert de KPN zelf de 7590.  Is dat de beste keuze voor glas ?


Aanmelden upgrade,

https://forum.kpn.com/modems-123/kpn-box-12-software-update-aanvragen-587596/index11.html 


De belemmeringen (superwifi, app, macfiltering) daar heb ik geen last van.

Maar dit lees ik er over: 

Aanmelden is tijdelijk niet mogelijk.

We zien dat het op het gebied van jullie diensten goed gaat, maar dat ons beheersysteem vaker dan gewenst problemen heeft met het benaderen van jullie modems. Dat gaan we nu eerst herstellen voor we door gaan met het pro-actief mensen overzetten op de nieuwe Software. We hopen op dit moment dat we dan vanaf eind week 19 weer verder kunnen met updaten. Daar komen we tegen die tijd hier op terug.

 

week 19 is al lang voorbij, maar blijkbaar zijn de problemen toch lastig te verhelpen, dus die weg is even geen optie.

in het forum 16 dagen geleden:

We zouden toch in week 19 een update krijgen mbt de status, heeft iemand daar al iets van gelezen of gezien? Kan het zo snel hier niet terug vinden.
Er is nog geen nieuws dat we kunnen delen. Er wordt nog aan een paar dingen gewerkt, en in combinatie met de vrije dagen die veel mensen deze week hebben, zorgt dit ervoor dat duidelijkheid over de voortzetting van deze aanvraagmanier er nog niet is. We hopen volgende week meer te kunnen zeggen.

 

 

Meest recente activiteit rondom software stamt van afgelopen week. Versie V12.C.23.04.16 is men nu mee bezig bij een aantal klanten. 


Over een Fritzbox:

Ik had zelf vóór de Box 12 een Fritzbox 7581 die prima beviel, als ik het goed zie, levert de KPN zelf de 7590.  Is dat de beste keuze voor glas ?

Op dit forum kun je zoeken, en er is een topic van wbj over eigen modem.

als jouw aansluiting al voorzien is van een modem, dan is de 4060 waarschijnlijk de beste koop. Zo niet dan wellicht een 7590 ax.


Goedemorgen @familievandenheuvel en welkom hier op ons forum :)

Ik zie dat je veel goede reacties hebt mogen ontvangen vanuit de community en ik kan hier verder weinig meer aan toevoegen! In dit topic vind je de meeste informatie terug over het gebruik van een eigen modem. Mocht je uiteindelijk toch besluiten om een eigen modem te gaan gebruiken dan zou je daar altijd even een kijkje kunnen nemen.


Ik zie dat je veel goede reacties hebt mogen ontvangen vanuit de community en ik kan hier verder weinig meer aan toevoegen!

 

Ben ik het heel erg mee eens en ik ben blij met het forum en het aantal leden die meedenken.
Ik heb  een aantal goede tips gekregen en kan daarom niet één echt goede reactie kiezen.

 

over als jouw aansluiting al voorzien is van een modem, dan is de 4060 waarschijnlijk de beste koop. Zo niet dan wellicht een 7590 ax.

 

ik heb een genexis isra/ftu/aop kastje waar de box12 op zit. Geen eigen moden behalve dan de box12.
Dus ik denk dat eventueel een fritzbox 7590 een goede keuze is.

 

Maar, ik wacht even op de nieuwe software voor de box12, of dit iets oplost.
Hopelijk start de inschrijving weer snel opnieuw of start de algemene uitrol snel. 
Daarna zie ik eventueel naar een andere optie.