Skip to main content

Wanneer krijg ik de update?

De automatische uitrol van de V12.C.24.05.08 versie gaat gefaseerd.

Heb je de KPN Software al en wil je daar liever niet op wachten? Dan kun je handmatig updaten via de webinterface. Je vindt de Upgradeknop via Instellingen > Systeem.

 

Bovenstaande Upgradeknop kan ik in mijn KPN Box 12 modem niet vinden. Ik heb regelmatig uitval van Wifi 2, lampjes op beide worden spontaan rood. Dit is mijn huidige configuratie nadat na 9 dagen mijn Wifi 2 weer spontaan rood gaat branden. Ik zou op beide apparaten dus naar het hoogste patchniveau willen, maar Firmware match al niet qua format V12.C.24.05.08 en SW2.C.24.07.04

 

Uptime 9d 18h58m17s
Connection Status WAN Connected
OWL StatusMaster
Model kpn Box 12
Firmware SGEJ1000060E

Uptime 9d 16h38m30s
Connection Status Offline
Connection Type Wi-Fi 5GHz -73dBm/648Mbps
Model WE620242
Firmware 3.00.31

Uptime9d 15h52m49s
Connection Status Offline
Connection Type Wi-Fi 5GHz -68dBm/648Mbps
Model WE620242
Firmware 3.00.31
 


 

U heeft nog veel oudere firmware. U zult af moeten wachten totdat de KPN Box en SuperWiFi's automatisch geupdate worden. KPN doet dat niet op verzoek.


U heeft nog veel oudere firmware. U zult af moeten wachten totdat de KPN Box en SuperWiFi's automatisch geupdate worden. KPN doet dat niet op verzoek.

Bedankt voor  je antwoord Nick, maar het duurt allemaal te lang, het kost tijd en geld. Ik wil als KPN klant zelf keuzes kunnen maken, zeker als de laatste firmware al 3 maanden lang uitgerold wordt, dan mogen alle eventuele problemen rondom de laatste patch toch wel onderkend zijn. Dus kom op uitrollen er mee! Zou lekker zijn als we zo traag zouden zijn met security patches….


Het is geen security patch. In de firmware die u heeft zitten geen bekende security issues. En ook geen andere bekende problemen. Bij de meeste klanten werkt de firmware die u heeft probleemloos. 

Ik wil als KPN klant zelf keuzes kunnen maken

Dat kunt u sowieso al niet. KPN installeert updates altijd al op een moment dat hun het willen. De klant kan dat niet uitstellen of tegen houden. En in dit geval ook niet bespoedigen. 

Als u zelf daar meer invloed op wilt hebben, schaf dan maar een Fritzbox aan.


Het is geen security patch. In de firmware die u heeft zitten geen bekende security issues. En ook geen andere bekende problemen. Bij de meeste klanten werkt de firmware die u heeft probleemloos. 

Ik wil als KPN klant zelf keuzes kunnen maken

Dat kunt u sowieso al niet. KPN installeert updates altijd al op een moment dat hun het willen. De klant kan dat niet uitstellen of tegen houden. En in dit geval ook niet bespoedigen. 

Als u zelf daar meer invloed op wilt hebben, schaf dan maar een Fritzbox aan.

Ik zeg ook helemaal niet dat het een security patch is, ik zeg ‘het zou lekker zijn als we met security patches zo traag zouden zijn’. En ik ga ook geen Fritzbox aanschaffen, KPN hoort een product te leveren waarvan ik mag verwachten dat deze naar behoren werkt en niet dat ik om de 10 dagen alle apparatuur moet resetten.


Hoi @HuubIT, we zijn druk bezig met de uitrol van de KPN software voor de KPN Box 12. Je kunt 'm inderdaad niet zelf forceren, als je nog niet op de nieuwe software zit. We rollen 'm uit in batches, omdat het nogal een verandering en grote update is. Op die manier kunnen we goed in de gaten houden of alles goed verloopt.

Ik begrijp echter ook dat je de nieuwe software graag wilt hebben. Dankjewel voor het signaal. Ik kan het helaas niet bespoedigen, maar weet dat er hard aan gewerkt wordt.


Reageer