Skip to main content

Hallo,

Krijg ik eindelijk een melding van KPN dat ze een nieuwe box aanbieden, eindelijk de v8 vervangen voor een v12. Ja, natuurlijk, eindelijk af van het telkens moeten herstarten.

Sluit ik alles aan, staat hij weer op 192.168.x.x. Daar kan ik niets mee geeft problemen bij mijn werkgever en het netwerk hier staat helemaal ingesteld op een 172.16.x.x. adres. Omnummeren lukt niet, die opties zijn allemaal grijs.

Ik heb nu de oude terug gezet, hoe kan ik het IP adres wel omzetten zodat het modem wel gebruikt kan worden?

 

 

Dat kan niet. Zo simpel is dat.

Bent u de enige medewerker binnen het bedrijf die bij KPN zit ofzo? Want bij KPN zitten de modems al vele jaren op 192.168.2.x hoor. Bij de v8 standaard ook, dat kan daarop nog gewijzigd worden. Maar op de v9 niet. Op de v10 wel. Maar op de v10a ook weer niet.

U zou met de KPN Box naar een KPN winkel kunnen gaan. Heel misschien willen ze hem omruilen voor een v10.


Hallo @JdP76mt213142311234124 , waarom een nieuw topic aanmaken met dezelfde vraag als je 1e topic, is verwarrend en je wordt er niet sneller mee geholpen.

Zie mijn reactie in je 1e topic 

 


Hallo @JdP76mt213142311234124 , waarom een nieuw topic aanmaken met dezelfde vraag als je 1e topic, is verwarrend en je wordt er niet sneller mee geholpen.

Zie mijn reactie in je 1e topic 

 

Mij is onbekend dat ik al eerder iets gevraagd zou hebben over een nieuw modem. Heb hem vandaag pas ontvangen. 


Jan bedoelt dit topic:

https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/kpn-box-12-lan-ip-wijzigen-500861?postid=1688164#post1688164


Dat kan niet. Zo simpel is dat.

Bent u de enige medewerker binnen het bedrijf die bij KPN zit ofzo? Want bij KPN zitten de modems al vele jaren op 192.168.2.x hoor. Bij de v8 standaard ook, dat kan daarop nog gewijzigd worden. Maar op de v9 niet. Op de v10 wel. Maar op de v10a ook weer niet.

U zou met de KPN Box naar een KPN winkel kunnen gaan. Heel misschien willen ze hem omruilen voor een v10.

Hmm, als het niet kan dan zal ik de oude maar laten staan. Die werkt in ieder geval wel maar moet ik soms een herstart geven. 

Wel vreemd dat ik met een nieuwe modem minder functionaliteit heb. Het gedoe om hier alles om te nummeren ga ik niet doen. Hoe anderen het doen weet ik niet, kan ik nog wel eens navragen. Ik denk dat de meeste op Ziggo zitten. Voor ons was KPN een logische omdat we hier glasvezel hebben.


Hallo @JdP76mt213142311234124 , nogmaals, zie mijn reactie in je andere topic.

 


Ben wel oprecht benieuwd waarom je werkgever een probleem veroorzaakt op een 192.168.x.x netwerk.

Ik neem aan dat het om een VPN gaat.

Het is namelijk zo dat van oudsher alle consumenten routers standaard 192.168.x.x (meestal 0.x of 1.x ) ingesteld hebben staan en bij KPN 2.x en Ziggo 178.x 

Ongeacht de vraag of dat aanpasbaar zou moeten zijn, zou een werkgever met zijn VPN/Netwerk toch bij die reeks weg willen blijven om issues te voorkomen met werknemers netwerken. Jij bent nog iemand die het eigen netwerk qua kennis (techniek laat nu even te wensen over) kan en wil inrichten zodat je geen problemen hebt, maar ik moet er niet aan denken dat ik tegen al mijn collega's zou moeten zeggen die standaard diensten afnemen: “Sorry, maar om de VPN te gebruiken moet je even je eigen netwerk omnummeren” 

Het onlogische gevolg is nu namelijk dat jij netwerk technisch in het potentieel veel grotere 172.16.x.x reeks zit en je werk in een kleinere 192.168.x.x. 

 


Ben wel oprecht benieuwd waarom je werkgever een probleem veroorzaakt op een 192.168.x.x netwerk.

Ik neem aan dat het om een VPN gaat.

Het is namelijk zo dat van oudsher alle consumenten routers standaard 192.168.x.x (meestal 0.x of 1.x ) ingesteld hebben staan en bij KPN 2.x en Ziggo 178.x 

Dat heb ik in het verleden hier op het forum ook al meerdere malen gezegd. Hoe kan je als bedrijf zijnde zo stom zijn om het 192.168.2.x netwerk te gebruiken? Ik snap daar niets van. Dat moet haast wel een gigantische wereldvreemde amateur zijn die nog nooit buiten z'n zolderkamer gekeken heeft die dat dan zo geknutseld heeft.


Dat kan niet. Zo simpel is dat.

Bent u de enige medewerker binnen het bedrijf die bij KPN zit ofzo? Want bij KPN zitten de modems al vele jaren op 192.168.2.x hoor. Bij de v8 standaard ook, dat kan daarop nog gewijzigd worden. Maar op de v9 niet. Op de v10 wel. Maar op de v10a ook weer niet.

U zou met de KPN Box naar een KPN winkel kunnen gaan. Heel misschien willen ze hem omruilen voor een v10.

Hmm, als het niet kan dan zal ik de oude maar laten staan. Die werkt in ieder geval wel maar moet ik soms een herstart geven. 

Wel vreemd dat ik met een nieuwe modem minder functionaliteit heb. Het gedoe om hier alles om te nummeren ga ik niet doen. Hoe anderen het doen weet ik niet, kan ik nog wel eens navragen. Ik denk dat de meeste op Ziggo zitten. Voor ons was KPN een logische omdat we hier glasvezel hebben.

Helaas een vreemd beleid. Whatever de reden is van aanpassing subnet of zelfs geen reden omdat je graag het subnet wil aanpassen omdat het kan zou geen enkel probleem  moeten zijn. Ware het niet dat KPN dit geblokkeerd heeft.

Technisch gezien geen enkele reden voor. Het is een eenheidsworst beleid waar sommigen op stuk lopen. Dus voorlopig zit er niets anders op dan de v8 erop houden waar het wel mee kan.

De v12 gaat het pas kunnen als er een software update komt waarin dit vrijgegeven is.


De v12 gaat het pas kunnen als er een software update komt waarin dit vrijgegeven is.

Ik denk niet dat die er gaat komen...


De v12 gaat het pas kunnen als er een software update komt waarin dit vrijgegeven is.

Ik denk niet dat die er gaat komen...

Alleen voor bepaalde zakelijke klanten is er een KPNBox12 die andere software heeft en dat allemaal wèl kan.