Skip to main content
Antwoord

Box 12 geeft problemen met TP link Deco P7 mesh netwerk en wifi Deco wifi valt weg

• May 21, 2025
  • 12 reacties
  • 186 keer bekeken

Ik heb sinds vorige week glasvezel 1gb met box 12. Vanaf dag 1 veel gezeik met een niet-werkende box 12. Na een week een nieuwe box 12 ontvangen. Nu heb ik weer gedoe met de aangesloten TP link mesh netwerk van 4 deco P7 discs (tevens mijn hoofdnetwerk). 

Situatie

• Glasvezel box 12 in meterkast
  • 1 TP link deco P7  in meterkast direct via kabel aan box 12 aangesloten
  • Overige 3 TP link deco P7  discs via wifi verbonden

TP link netwerk klapt gedurende de dag er meerdere malen uit. wifi kpn box 12 werkt wel, maar iets niet sterk genoeg. Dit issue heb ik nooit gehad met mijn vorige provider Odido en daarvoor KPN. Het heeft echt te maken met die box 12. Ik heb overigens niet aan de instellingen van het TP Link netwerk veranderd. Bij mijn switch van KPN naar Odido was het gewoon modem verwisselen kabel in en uit en klaar. Lijkt nu toch anders?

Beschik niet over alle technische kennis om op onderzoek te gaan.

Wie wel?

Beste antwoord door Alex van KPN

@Alex van KPN 

gisteren middag is KPN eindelijk langs geweest. Probleem lag bij jullie. Iets met klapperende lijn en patch kast.

voor nu opgelost.

Zo te zien lag dit niet in je huis maar in de wijkkast. Fijn om te lezen dat het nu weer werkt, dankjewel voor de terugkoppeling hier. 

Voor andere meelezers: mocht je dit ook ervaren, naam dan contact met ons op. Maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

12 reacties

• May 21, 2025

Heeft het WiFi netwerk van de KPN Box een andere naam dan dat van de Deco? 

Staat de Deco in routermode of in accespointmodus? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 21, 2025

Hi ​@Marlon92 

router modus volgens de app. Wel IPv4, IPv6 niet ingeschakeld.

ja, ik heb een andere naam gebruikt.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26

Hi ​@Basvano, ik denk ook graag mee. 

Heb je de WiFi van de Box 12 wel uitgezet? Als ik het goed begrijp het je 1 TP-Link met een kabel op de Box 12 aangesloten, vanaf die TP link gaat het signaal draadloos door naar de andere. Dan is het handig om de WiFi van de Box 12 uit te zetten. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 22, 2025

Hi ​@Alex van KPN 

Dank voor je bericht. 

klopt inderdaad dat er 1 bedrade TP link verbonden is met box12 en de andere TP link discs communiceren via wifi.

ik heb zojuist via http://192.168.2.254/ en de admin login de wifi disabled en de status is down.

zou dit voldoende moeten zijn om TP link niet in de weg te zitten?

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 23, 2025

Hi ​@Alex van KPN ,

Het uitzetten van de wifi in het menu van box 12 heeft helaas geen effect. Het enige wifi TP link netwerk knalt er weer uit.

Graag andere tips? 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • May 23, 2025

Hi ​@Alex van KPN ,

Het uitzetten van de wifi in het menu van box 12 heeft helaas geen effect. Het enige wifi TP link netwerk knalt er weer uit.

Welke modus gebruikt je voor TP-Links nodes? Router- of AP-modus?

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 23, 2025

@TDN 

Modem. Zie screenshot boven in uit de TP link app.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • May 23, 2025

Modem. Zie screenshot boven in uit de TP link app.

Router modus werkt niet met V12 modem. Je moet helaas AP-modus gebruiken

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 23, 2025

Hi ​@TDN 

Goed om te weten. Bedankt. Dan ga ik dat straks aanpassen als ik thuisben. 

Heeft dat verder impact op het netwerk?

Stomme vraag misschien, maar wat is het verschil tussen 2 de modussen: Router vs Accesspoint?

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26

Kort samengevat: een AP (acces point) is een uitbreiding van je huidige router/modem. Het heeft verder geen impact op het netwerk bij normaal gebruik, of je moet specifiek iets willen doen. Ik denk graag mee mocht dat het geval zijn. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 27, 2025

@Alex van KPN 

gisteren middag is KPN eindelijk langs geweest. Probleem lag bij jullie. Iets met klapperende lijn en patch kast.

voor nu opgelost.

gr

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 28, 2025

@Alex van KPN 

voor nu opgelost.

Zo te zien lag dit niet in je huis maar in de wijkkast. Fijn om te lezen dat het nu weer werkt, dankjewel voor de terugkoppeling hier. 

Voor andere meelezers: mocht je dit ook ervaren, naam dan contact met ons op. Maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij.