Skip to main content

Sinds bovengenoemde update duurt het inloggen tergend lang, vervolgens komt er bij elke pagina die geopend word een melding “please wait”.

Bovendien is de startpagina foutief ontworpen (HTML). De netwerk map laat lange verbindingslijnen omlaag zien naar de verbonden apparaten. Helaas is slechts 2/3 van de verbonden apparaten te zien. Exact hetzelfde beeld op drie verschillende PC’s / laptops elk met verschillende scherm grootte. De netwerkmap past zich NIET aan aan het beeldscherm.

 

Wat is hier als gebruiker aan te doen?

Hoi @RobHarsch . Welkom op het forum.

Dit issue was mij niet bekend. Wellicht weet je dat de grote uitrol van de laatste firmware is uitgesteld en men nu werkt aan een verbeterde versie. Wellicht zijn tegen die tijd ook je problemen die jij ervaart verdwenen. Wanneer die update er komt kan ik helaas niet vertellen. Daarvoor kun je het beste dit topic in de gaten houden: 

edit: nu met correcte link (thnx @wjb )

 

 


@Erwin_, Je hebt de verkeerde link geplaatst.


Vervolgens bleek de modem meerdere keren per dag opnieuw op te starten. Contact opgenomen met de helpdesk. Conclusie was de software terugzetten naar de voorlaatste versie (...312) Dit is gebeurd en nu draait de modem al meerdere weken probleemloos. Conclusie, de laatste software update (...448) bevat nog vele bugs.


Dit is het meest waardeloze modem van de kpn ; teaag in interface , en slectt met wifi verdeling , met box 10 had kgoede wifi nu met box 12 wil zelfs mijn laptop geen wifi verbinding maken.

waardeloos


De traagheid van die interface van de V12 box is haast onwerkbaar. Responstijden van bijna 25 seconden. Ik weet niet of dit altijd al zo was, want ik heb het ding net een paar dagen. Maar wat een drama zeg. Dit had Ziggo in elk geval een stuk beter voor elkaar.


Geef die V12 een factory reset en kijk of hij daarna wel snel is. Zo niet, die het nog een keer en eventueel zelfs nog een keer.

Als hij dan nog steeds traag is dan wordt het hoog tijd dat hij vervangen wordt.


Hallo @Stiegl log je draadloos of bekabeld in? Gelukkig hoef je toch maar weinig in het modem te zijn toch, of wil je regelmatig war veranderen?

Welke firmwareversie heb je van de KPN Box12, officiële naam, V12 bestaat niet.

 


De traagheid van die interface van de V12 box is haast onwerkbaar. Responstijden van bijna 25 seconden. Ik weet niet of dit altijd al zo was, want ik heb het ding net een paar dagen. Maar wat een drama zeg. Dit had Ziggo in elk geval een stuk beter voor elkaar.

ik heb precies dezelfde ervaring..wat een waardeloos apparaat...mis mn experiabox v9 die het veel beter deed. Die website is echt vreselijk traag en gewoon niet werkbaar. Inloggen duurt 53 sec ! krijg zelfs meldingen dat de pagina niet meer reageert zo traag. Klik op interface pagina duurt 9 seconden, terug naar hoofdmenu : 35 seconden !


Idem hier.. tergend traag... ik mis de v10

 

Versie: SGEJ10000528


Nu snap ik die foto dia show bij het inlogscherm…

Om het wachten aangenamer te maken 😱


I just exchanged my v10 for a v12 and I already regret it… this has to be the slowest GUI I’ve ever had the misfortune to use!

If anyone is stuck with the browser not allowing access to the web GUI, disable IPv6 on the device’s network settings from which you’re trying to access the modem!

I just set up some port forwarding… each port requires its own line, you can’t list them in a single app!


Sinds gisteren ook de v12 in huis en ook hier zo'n traag als wat.

Is hier al een oplossing voor?

 

(resetten, updaten etc reeds gedaan)

 

 


Kpn Box 12 nog steeds erg traag. Firmware versie SGEJ1000060E


Hier ook een sagem v12 die 32 sec over de start pagina doet.

en de pagina`s ernaa.

Firmware SGEJ1000060E

ik was bij ziggo de arris en compal modems gewent qua traagheid maar dit slaat alles.

Snelheid qua internet is overigens prima, alleen jammer dat je de dhcp range x.x.deze.x niet kan aanpassen.


Als jouw V12 traag opstart, geef hem dan eens een factory reset en als het dan nog niet verholpen is dan geef je hem nog één of twee keer een factory reset.

Raar maar waar, je zal niet de eerste zijn waarbij die traagheid dan niet meer op zal treden.


Als jouw V12 traag opstart, geef hem dan eens een factory reset en als het dan nog niet verholpen is dan geef je hem nog één of twee keer een factory reset.

Raar maar waar, je zal niet de eerste zijn waarbij die traagheid dan niet meer op zal treden.

Wjb ik heb het over de interface van de sagem niet het opstarten dat gaat eigenlijk wel prima.

http://mijnmodem.kpn/2.0/gui/ inloggen (42 sec net) , de pagina`s er na zijn onwerkbaar traag.

Pak een willekeurig 5530/5590 of asus modem/router is qua snelheid een verademing.

Kon je het ding maar in brigde zetten … en gewoon een router waar je je tv kassie gewoon kan aansluiten zonder vlans, sorry ik droomde even weg.


Wjb ik heb het over de interface van de sagem niet het opstarten dat gaat eigenlijk wel prima.

http://mijnmodem.kpn/2.0/gui/ inloggen (42 sec net) , de pagina`s er na zijn onwerkbaar traag.

Bij mij duurt het laden van de login pagina iets minder dan 2 seconden en ook het inloggen is na een seconde of 2 klaar.

Ook het benaderen van de andere pagina's is seconde werk.

 

… en gewoon een router waar je je tv kassie gewoon kan aansluiten zonder vlans, ...

Je kunt de TV ontvangers ook gewoon aansluiten zonder vlans immers aan de lan zijde worden helemaal geen vlans gebruikt. Aan de wan zijde wordt wel een apart vlan voor iptv gebruikt en dat is maar goed ook. Ik moet er niet aan denken tot hoeveel klachten over haperend beeld het zou gaan leiden als live televisie kijken via hetzelfde vlan als voor internet gedistribueerd zou worden. Die vlan priority tagging is er niet voor niets.


Wat een kansloos langzaam apparaat, hier ook de KPN Box 12. Ik ga het bovenstaande advies maar eens opvolgen om een aantal factory resets te doen (zou wel raar zijn als dat de oplossing is), maar het menu in onwerkbaar. Pagina loads duurt inderdaad tot 30 sec, ALS er überhaupt al een response terug komt.


Kon je het ding maar in brigde zetten …

Wat hoop je te bereiken in een bridge-mode? Bij Ziggo was een bridge-mode nodig omdat de modem destijds onderdeel was van de infrastructuur om een verbinding op te zetten, dat is bij KPN niet aan de orde, op het ISRA of op het NT/ONT kan ieder geschikte router gewoon direct aangesloten worden zonder tussenkomst van het modem. Moet deze natuurlijk wel aan de technische vereisten voldoen.


Kon je het ding maar in brigde zetten …

Wat hoop je te bereiken in een bridge-mode? Bij Ziggo was een bridge-mode nodig omdat de modem destijds onderdeel was van de infrastructuur om een verbinding op te zetten, dat is bij KPN niet aan de orde, op het ISRA of op het NT/ONT kan ieder geschikte router gewoon direct aangesloten worden zonder tussenkomst van het modem. Moet deze natuurlijk wel aan de technische vereisten voldoen.

ja dat dus “vereisten voldoen”.
mja ik was het zo zat dat trage sagem thingie ik heb de ont en modem door een 5590 vervangen rechtstreeks aan de glas lijn via xgspon module.
ook niet perfect maar een stuk sneller en meer aanpasbaar.

alleen itv nog even voor elkaar krijgen maar avm heeft belooft dat met 7.50 dat een stuk beter moet gaan lopen.


Ik heb de Fritzbox 5590 even gelaten wat het was, ding werkte prima maar miste de iptv toch een beetje.

De kpn ont en de v12 weer aangesloten, met de pagina`s die gemiddeld 40 sec per stuk nodig hebben om te laden great.

Ik ben er inmiddels wel achter als ik wifi uit het staan in het geheel in het modem heb ik dit probleem,

zet ik hem aan duren de pagina`s gem 5 sec dus werkbaar.

vreemd ,,, bugje ergens.


Ik heb de Fritzbox 5590 even gelaten wat het was, ding werkte prima maar miste de iptv toch een beetje.

Wil je zeggen dat KPN TV niet werkt op de 5590?


Ik heb de Fritzbox 5590 even gelaten wat het was, ding werkte prima maar miste de iptv toch een beetje.

Wil je zeggen dat KPN TV niet werkt op de 5590?

correct, nog niet , zal met de 7.50 wel gaan werken lijkt me, staat op de site: