Skip to main content
Antwoord

Box 12 terugzetten naar fabrieksinstellingen zonder Wifi opnieuw te moeten instellen

• June 9, 2025
  • 2 reacties
  • 52 keer bekeken

3 jaar geleden een V12 modem met Super WiFi 2.0 punten geïnstalleerd door een monteur. Dit was na de verhuizing. Gegevens van het V10a modem zijn toen automatisch overgezet. Admin wachtwoord, WiFi netwerknaam en WiFi wachtwoord. Ik kon inloggen op het modem totaal geen problemen. 

De afgelopen twee jaar geen behoefte gehad om in te loggen op het modem. Nu wil ik graag ea zien en het gasten netwerk activeren. Echter ik kom het modem niet meer in gebruik het interface, gebruikers naam admin en wachtwoord wat onderaan de label van het modem staat. Zowel oude wachtwoord als dat op het modem werkt niet.

Omdat er een aantal apparaten verbonden is met WiFi op het oude netwerknaam en wachtwoord wil ik eigenlijk wel toegang tot het modem. Een reset kan maar de vraag is dan:

• Ben ik alle instellingen van WiFi etc kwijt.
  • Is het noodzakelijk dat ik alles handmatig (weer) moet koppelen, laptops, ipads, Somfy, camera’s, TV etc?

of hoef ik hier niet bang voor te zijn.

Dank voor een antwoord.

Beste antwoord door Anonymous

Hallo ​@Qompaqniet 

Na een reset worden de Wifi gegevens weer teruggezet vanaf een KPN server (dat kan een paar minuten duren) dus daarna zouden alle apparaten weer vanzelf verbinding moeten maken.

Voordat je de reset uitvoert probeer dan eerst de volgende dingen afhankelijk van of je Box 12 nog de oude of al de nieuwe firmware heeft
Als je Box 12 nog oude firmware (SGEJ1000060E) heeft is inloggen soms erg lastig, probeer dan in te loggen via een andere browser (bijvoorbeeld Firefox) via deze link: https://192.168.2.254/2.0/gui/#/login
dat werkt soms wel, zie ook dit kennisbankartikel. voor meer inlogtips

Als je Box 12 al de nieuwe firmware (versienummer begint met V12.C. en kan je op het inlogscherm zien) heeft gehad dan zou het wachtwoord achterop het modem moeten werken, scan in dat geval de QR code, daar staat het admin wachtwoord beter leesbaar in.

Met nieuwe KPN firmware kan je ook een wachtwoord reset uitvoeren dan is een complete reset niet nodig, zie dit artikel: 

2 reacties

• Antwoord
  • June 9, 2025

Hallo ​@Qompaqniet 

Na een reset worden de Wifi gegevens weer teruggezet vanaf een KPN server (dat kan een paar minuten duren) dus daarna zouden alle apparaten weer vanzelf verbinding moeten maken.

Voordat je de reset uitvoert probeer dan eerst de volgende dingen afhankelijk van of je Box 12 nog de oude of al de nieuwe firmware heeft
Als je Box 12 nog oude firmware (SGEJ1000060E) heeft is inloggen soms erg lastig, probeer dan in te loggen via een andere browser (bijvoorbeeld Firefox) via deze link: https://192.168.2.254/2.0/gui/#/login
dat werkt soms wel, zie ook dit kennisbankartikel. voor meer inlogtips

Als je Box 12 al de nieuwe firmware (versienummer begint met V12.C. en kan je op het inlogscherm zien) heeft gehad dan zou het wachtwoord achterop het modem moeten werken, scan in dat geval de QR code, daar staat het admin wachtwoord beter leesbaar in.

Met nieuwe KPN firmware kan je ook een wachtwoord reset uitvoeren dan is een complete reset niet nodig, zie dit artikel: 

vankol
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • June 9, 2025

Ik gebruik ook https://192.168.2.254/2.0/gui/#/login/ anders kom ik ook niet in mijn Box V12

Zelfs via Chrome kom ik dan binnen.

Wel met oude firmware zie onder van de box en wifi2 punt