Skip to main content
Antwoord

Box 12 wil poort niet openen

• March 30, 2025
  • 8 reacties
  • 93 keer bekeken

goede morgen ik heb een box 12b daar stond poort 5600 open, voor plc controle.

het modem heeft wat storingen en ineens was de poort dicht en kon ook niet meer inloggen op het modem.

na aantal x resetten werkte het modem weer maar inloggen kreeg ik pas na paar dagen met hulp van alle forum informatie voor elkaar.

als ik de poort open zet en controleer of dat zo is blijkt hij gewoon dicht te staan.

ik heb de plc meegenomen naar een ander huis adres met ook een kpn box 12b daar gaat de poort gewoon open en werkt alles.

iemand een idee wat ik kan doen?

ik hoor graag jullie reactie.

Beste antwoord door Arjan van KPN

Het hangt er even vanaf of je binnenkort naar de nieuwste firmware gaat. Als je nu een Box 12 hebt zonder Wifi versterkers, dan kun je zeer binnenkort wel een update verwachten. Dit is ook het geval als je SuperWifi 2 versterkers hebt aangesloten, maar als je bijvoorbeeld Experia Wifi versterkers hebt, dan kan het nog even duren. Daar zijn we nog niet bij aanbeland namelijk. 

Voor je internetproblemen wil ik je aanraden om eens je modem te resetten naar de fabrieksinstellingen. Dat kan ook helpen met het instellen van de port forwarding regels. Dan begin je weer met een schone lei en zou dat weer moeten lukken. Voor het resetten en de port forwarding heb ik twee kennisbankartikelen voor je:

Als het instellen van port forwarding nog steeds niet lukt, dan blijft nog steeds de vraag om een schermafdruk of een screenshot te plaatsen van de modeminstellingen. Dan kunnen we je gericht helpen. En wil je sneller geholpen worden met je internetproblemen, dan kun je ook altijd telefonisch contact opnemen met ons. Hiervoor kan je het beste een belafspraak maken. We bellen jou dan op een moment dat het jou uitkomt

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

• March 30, 2025

Kun je een schermafdruk laten zien van wat je ingesteld hebt? Heb je een ip voor de plc gereserveerd? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 30, 2025

ik kan weer niet in het model inloggen

ja heb een ip voor de plc 

ex veld is leeg zoals overal word aangegeven.

op ander adres met zelfde box werkt het wel, heeft hier ook altijd gewerkt.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 30, 2025

ik bedoel;  kan weer niet op het modem inloggen.

volgens mij is dit modem niet goed.

via de helpdesk word geadviseerd een fritzbox aan te schaffen.

als ik op het forem rond kijk zie ik dat daar ook niet alles op orde is.

advies van de helpdesk is om nog maar tijdje door te tobben.

was benieuwd of iemand een idee heeft wat ik nog kan proberen om vast te stellen

of het modem het probleem is of de instellingen?

alvast bedankt voor de reactie.

• March 30, 2025

via de helpdesk word geadviseerd een fritzbox aan te schaffen.

als ik op het forem rond kijk zie ik dat daar ook niet alles op orde is.

Waar zie je dat?

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 30, 2025

omdat mijn spullen niet werken ben ik op zoek naar een oplossing.

ben overal aan het zoeken op internet en forum.

ik ben het div. malen tegen gekomen.

kan zo niet meer zeggen waar, maar geloof ook niet dat het van belang is toch?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@hilde12345. Welkom op de KPN Community! 

Als je niet op de nieuwste KPN modem firmware zit, dan kan het soms wat lastiger zijn om in te loggen op je modem. Dat is helaas bekend. Dit is met de nieuwe firmware opgelost, maar voor jou is het nog even wachten totdat je daarop wordt overgezet.

Dit betekent verder niet dat er iets mis is met je modem. Waar goede ervaringen mee zijn is om Firefox te gebruiken en deze link voor het inloggen: https://192.168.2.254/2.0/gui/#/login. Je ziet dan misschien wel een scherm dat het niet een beveiligde verbinding is, maar je kunt dat negeren en op geavanceerd of doorgaan klikken. 

En kun je zoals ​@Marlon92 vraagt eens een screenshot plaatsen van jouw portforwarding instellingen? Dan kunnen we eens met je meekijken wat er mogelijk misgaat. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 7, 2025

goede avond bedankt voor je reactie

ik heb ook problemen dat de wifi weg valt maar niet op alle aangesloten apparaten.

soms kan ik met de laptop ook via de kabel niet met het internet verbinding krijgen.

inloggen op modem lukt soms maar poort 5900 open zetten gaat niet meer wel altijd open geweest.

weet je wanneer die nieuwe firmware komt?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 10, 2025

Het hangt er even vanaf of je binnenkort naar de nieuwste firmware gaat. Als je nu een Box 12 hebt zonder Wifi versterkers, dan kun je zeer binnenkort wel een update verwachten. Dit is ook het geval als je SuperWifi 2 versterkers hebt aangesloten, maar als je bijvoorbeeld Experia Wifi versterkers hebt, dan kan het nog even duren. Daar zijn we nog niet bij aanbeland namelijk. 

Voor je internetproblemen wil ik je aanraden om eens je modem te resetten naar de fabrieksinstellingen. Dat kan ook helpen met het instellen van de port forwarding regels. Dan begin je weer met een schone lei en zou dat weer moeten lukken. Voor het resetten en de port forwarding heb ik twee kennisbankartikelen voor je:

Als het instellen van port forwarding nog steeds niet lukt, dan blijft nog steeds de vraag om een schermafdruk of een screenshot te plaatsen van de modeminstellingen. Dan kunnen we je gericht helpen. En wil je sneller geholpen worden met je internetproblemen, dan kun je ook altijd telefonisch contact opnemen met ons. Hiervoor kan je het beste een belafspraak maken. We bellen jou dan op een moment dat het jou uitkomt