Skip to main content

Heb eindelijk het voor elkaar dat de modem Box 14 het goed doet en de superwifi 2 ook maar nu gaat regelmatig vaak de modem uit en start telkens opnieuw op niet 1 keer maar meerdere keren achter elkaar ik dacht eerst dat het een update was maar zo vaak achterelkaar dus mijn vraag is wat kan ik daar aan doen heb al van stroom afgehaald en weer opgedaan en na een tijd je gaat het goed maar dan begint het weer opnieuw 

@Remco van KPN 

 

Ik heb al alles gedaan, opnieuw gestart, een uur uit stroom, alle verbinding verbroken en 1 voor 1 weer aangezet zelfs alle verbinding opnieuw verbonden en als laaste heb ik de modem plus SuperWifi 2 (3 stuks) gereset en zelfs de glaswerkkasje van stroom gehaald enz..

Ik weet nu niet meer wat verder nog kan doen 

 


@CMH81 Ik zal dit in ieder geval gaan terugkoppelen. Het enige wat ik kan verzinnen is dan een gehele reset van de keten die hier staat beschreven:

 


@Remco van KPN

Ik heb al alles gedaan, opnieuw gestart, een uur uit stroom, alle verbinding verbroken en 1 voor 1 weer aangezet zelfs alle verbinding opnieuw verbonden en als laaste heb ik de modem plus SuperWifi 2 (3 stuks) gereset en zelfs de glaswerkkasje van stroom gehaald enz..

Ik weet nu niet meer wat verder nog kan doen 

Welk merk ONT heb je hangen ?


@CMH81 Ik zal dit in ieder geval gaan terugkoppelen. Het enige wat ik kan verzinnen is dan een gehele reset van de keten die hier staat beschreven:

 

@Remco van KPN Heb dit al meerdere keren al gedaan maar heeft niet geholpen 


Hi @CMH81, Remco heeft vakantie, vandaar dat ik in je topic reageer.

Toch even een checkvraag, aangezien de start van je topic al even geleden is en de problemen zo te lezen op en af gaan. Kan je specifiek uitleggen wat je op dit moment ervaart, wat gebeurt er precies? Hoe ziet jouw netwerk thuis er nu uit? En is er intussen iets veranderd? Zijn er nog dingen die je zelf intussen hebt geprobeerd? 

Alle details zijn welkom, zo wordt het makkelijker om met je mee te denken.


@Remco van KPN

Ik heb al alles gedaan, opnieuw gestart, een uur uit stroom, alle verbinding verbroken en 1 voor 1 weer aangezet zelfs alle verbinding opnieuw verbonden en als laaste heb ik de modem plus SuperWifi 2 (3 stuks) gereset en zelfs de glaswerkkasje van stroom gehaald enz..

Ik weet nu niet meer wat verder nog kan doen 

Welk merk ONT heb je hangen ?

@SaltyBart 

Ik weet niet welke merk de ONT is 

Kan ook niet zien heb daarom even een foto gemaakt

 


@Alexandra van KPN 

Het begon eerst dat die de modem telkens opnieuw opstarten en dat gebeurde meerdere keren achterelkaar na een update was alles weer goed zelfs de SuperWifi 2 waarvan ik 3 stuks van heb liep na deze update goed maar na de laaste update ging alles weer fout

Internet is onstabiel je heb verbinding met wifi maar laat niets op en we krijgen melding dat geen internet is en dat bij alles wat mee verbonden zijn krijg je zo'n melding maar is niet de hele tijd zo dat dit gebeurt en de tv ontvanger valt ook regelmatig weg en dat op momenten dat je iets spannende iets aan het kijken  bent en de vaste telefoon krijgen we van andere te horen dat we niet vaak bereikbaar zijn heb zelf uit nood door moeten schakelen naar mobiel

Heb al vaak alles gereset zelfs de SuperWifi 2 en ook vaak lang van stroom afgehaald en de SuperWifi 2 1 voor 1 weer aangedaan en alles opnieuw aangesloten aan de modem maar het heeft niets geholpen 

Weet niet meer wat ik nog kan doen want alles is al geprobeerd

Alleen jammer dat onze kpn winkel niet meer bij ons in centrum is anders ging ik daar ook naar toe voor hulp

Heb ondertussen spijt van dat we glasvezel hebben gekregen wou dat ik dit nooit gedaan heb en jammer genoeg kan ik ook niet meer terug

 


@CMH81 Je heb een Genexis Element-TK01-XGS2110-EU-1 ONT

Op tweakers.net schreef Economics (technicus in KPN backoffice)

Economics schreef op zondag 30 juni 2024 @ 20:20:
/...]

Heb je toevallig een genexis waarbij de upload niet meer dan 800mbps througput geeft?

Dit is een issue met de genexis en dat wordt verholpen met een sw update welke binnenkort wordt uitgerold. Voor nu is er geen oplossing, ja het swappen van de ont..

 


@SaltyBart

Ik weet niet welke merk de ONT is 

Kan ook niet zien heb daarom even een foto gemaakt

 

Ik heb het zelfde probleem als jou gehad met de Genexis op de box V14, de monteur heeft toen een Nokia opgehangen en het probleem was opgelost. Tevens was daar ook mijn upload probleem mee opgelost.


@Alexandra van KPN

Het begon eerst dat die de modem telkens opnieuw opstarten en dat gebeurde meerdere keren achterelkaar na een update was alles weer goed zelfs de SuperWifi 2 waarvan ik 3 stuks van heb liep na deze update goed maar na de laaste update ging alles weer fout

Internet is onstabiel je heb verbinding met wifi maar laat niets op en we krijgen melding dat geen internet is en dat bij alles wat mee verbonden zijn krijg je zo'n melding maar is niet de hele tijd zo dat dit gebeurt en de tv ontvanger valt ook regelmatig weg en dat op momenten dat je iets spannende iets aan het kijken  bent en de vaste telefoon krijgen we van andere te horen dat we niet vaak bereikbaar zijn heb zelf uit nood door moeten schakelen naar mobiel

Heb al vaak alles gereset zelfs de SuperWifi 2 en ook vaak lang van stroom afgehaald en de SuperWifi 2 1 voor 1 weer aangedaan en alles opnieuw aangesloten aan de modem maar het heeft niets geholpen 

Weet niet meer wat ik nog kan doen want alles is al geprobeerd

Alleen jammer dat onze kpn winkel niet meer bij ons in centrum is anders ging ik daar ook naar toe voor hulp

Heb ondertussen spijt van dat we glasvezel hebben gekregen wou dat ik dit nooit gedaan heb en jammer genoeg kan ik ook niet meer terug

 

Als ik ook alles teruglees gaat dit niet alleen om WiFi, aangezien je televisie en vaste telefonie ook wegvallen. Dit klopt nog steeds? Of gaat het nu alleen op de WiFi? Heb je overigens ook met ons gebeld? Wellicht moeten we je modem vervangen of juist een monteur aansturen. 

Ons gratis nummer is 0800 0402. We zijn bereikbaar maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur. Zaterdag van 08.00 tot 17.00 uur.
 


@Alex van KPN 

 

Dat heb ik al gedaan heb toen gebeld en er is toen ook een monteur geweest en die heeft de modem vervangen behalve de ONT maar de probleem bleef tot een systeem update was daarna alles weer goed maar sinds de laaste systeem update waren de problemen erweer 


Erg bijzonder dit, je modem blijft dus nog steeds opnieuw opstarten? Zou ik ook mee mogen kijken? En zou ik ook je toestemming mogen hebben om je netwerk in te zien? Ik zie alleen wat er aangesloten is op de modem, verder niet. 

Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 
 


Erg bijzonder dit, je modem blijft dus nog steeds opnieuw opstarten? Zou ik ook mee mogen kijken? En zou ik ook je toestemming mogen hebben om je netwerk in te zien? Ik zie alleen wat er aangesloten is op de modem, verder niet. 

Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 
 

@Alex van KPN 

Het opnieuw opstarten doe hij gelukkig niet meer dat was erg irritant toen maar nu is de probleem dat het niet stabiel is en dat als je iets wil wil kijken of iets wil laden wil het niet ondanks die aangeeft dat je wel wifi heb en momenteel heb ik nog alleen 1 SuperWifi 2 aan staan omdat de zonnepanelen lan verbinding nodig heeft en de tv ontvanger loopt af en toe vast na opnieuw opstarten doet hij weer en de vaste telefoon hebben we per toeval ontdekt en kan niet zo zeggen of die nog zo is

 

Heb de gegevens in gevuld hoop dat het zo goed is anders hoor ik het wel


@CMH81 Ik neem het even weer over van Alex. Ik heb jouw hele verbinding en de keten meerdere keren doorgemeten. De verbinding zelf tot aan de Box 14 is stabiel op het moment van meten. Ik zie verder wel een breed scala aan apparaten achter het modem maar daar springt niet echt iets uit. Maar dit is natuurlijk wel een momentopname. Ik zou je willen adviseren om bij acute instabiliteit te bellen met 0800-0402. Dan kunnen mijn collega's dan een lijnmeting starten op het moment dat de storing daadwerkelijk optreedt.  


@Remco van KPN dat is het nou elke keer dat er problemen zijn hebben jullie een meeting gedaan en kwam niets uit er is zelfs een monteur geweest en die kon ook niets vinden en tenslotte heeft hij een nieuwe modem gedaan en maar probleem bleef bestaan na een update was het weer goed maar na weer een grote update was de probleem er weer en vanmorgen gaf me tablet dit aan (zie foto)

en dat is vaak zo of staat dat internet onstabiel is word er gek van en weet geen raad meer normaal ging ik ook naar de kpn winkel maar die is ondertussen ook al weg nu moet ik via telefoon of via dit om hulp vragen

 


Dan zou ik toch even bellen @CMH81. Dan kan er op het moment dat de storing optreedt gemeten worden.


@Remco van KPN oké maar kan je dan ook bellen bijvoorbeeld om 23 uur avonds of om 5 uur smorgens?

Waarom ik dat vraag is:

We zaten gisteravond een film te kijken op Netflix via kpn en halverwege de film wou hij niet verder laden en was ook geen tv en ook geen internet toen hebben maar besloten om naar bed te gaan en vanmorgen zou de wekker gaan met favoriete muziek maar die is ook niet afgegaan omdat er ook geen internet was

En momenteel is de internet beetje stabiel 


Reageer