Skip to main content

Hallo allemaal,  Tijdens het downloaden valt mijn adapter voor glasvezel uit ,en krijg de melding : standaard gateway valt uit. Als ik de netwerkadapter herstart op mijn pc doet hij t weer.

Wat kan dit zijn , moet ik bepaalde instellingen in de box 14 doen ? ik ben niet zo technisch , dus hoop op een makkelijk antwoord :-)

fijne zondag,

Ray

Hoi @Wzawzdb48, welkom op ons forum!
Als je verbinding wegvalt kun je het beste even met ons bellen op 0800-0402


Het probleem van @Wzawzdb48 klinkt als een probleem met de netwerkdriver van zijn PC, die misschien overstuurd wordt door de grote hoeveelheid data die je met de V14 per seconde kunt downloaden. 

Als het inderdaad een probleem is met de netwerkdriver, dan is het zinvol om de specificaties van de netwerkkaart en drivers te delen, zodat mensen die daar verstand van hebben (misschien op Tweakers) er iets van kunnen zeggen. 


@basti018 ....je hebt gelijk. Sorry, zal straks wat meer gegevens neerzetten. Dank voor de tip.


Marvel aqtion 3.1.7 drivers 

Marvel action 10 GB netwerkadapter.


En helaas weet schijnbaar niemand een antwoord.hierop ?!


Ik heb dezelfde Chipset echter voor een netwerkkaart in een laptop. 

Mag ik vragen of je de eigenschappen van die netwerkkaart wel hebt aangepast?  

Met name de transmit en receive buffers en je Jumbo Packet moet op de juiste waarde staan anders kan je systeem wel eens over z,n spreekwoordelijke nek gaan. 

 


Beste Eddy, dank voor je reactie, echter totaal geen idee waarover je het hebt

Geen idee hoe ik de eigenschappen kan of moet aanpassen. Mvg Raymond 


Ik neem maar aan dat je je netwerp adapter instellingen niet hebt aangepast en dan vermoed ik het een en ander.

Als je in Windows neem ik aan naar je configuratiemenu gaat ===>  Netwerkcentrum ===> Adapterinstellingen wijzigen.

Die aanklikken

Je krijgt dan als volgt te zien:

Je klikt nu op (bij mij Ethernet 3 maar bij jou op de connectie waar je pc mee verbonden is aan de KPN modem.

Dan krijg je te zien :

Daarna klik je op Eigenschappen

 

Waarna je op Configureren klikt

 

Zodra je hier bent aanbeland ga je verder in het linkerscherm en kies je de instelling Jumbo Packet
Zet die op 9014

Daarna zoek je de Transmit Buffers
 

Receive Buffers eerst dus :P   (ouderdom komt met gebreken)

Zet die op MAX oftewel 4096

 

Transmit Buffers ook op MAX.  oftewel 8184

daarna alles bevestigen en dan klapt na het OK klikken je netwerkverbinding eruit met de melding.

Netwerkkabel niet aangesloten etc etc

Hierna komt je netwerkverbinding weer tot stand (als het goed is) 

Je probleem zou in theorie opgelost moeten zijn. 

 

Hopelijk werkt dit


Hoi , ik zal dit vanavond eens goed doorlezen en instellen. dank voor je uitgebreide hulp, waardeer ik enorm.

mocht het gelukt zijn , dan laat ik het je weten. voor zover een fijne avond. gr Ray


Laat het ons zowieso even weten.

gr Eddy


Zo , heb het net stap voor stap ingesteld zoals je aangaf , ik zal het nu een paar daagjes testen ,ik kom er morgen of overmorgen op terug. nogmaals dank