Skip to main content

Ik heb sinds KPN aansluiting&installatie (23 maart) dezelfde problemen. Dagelijks herstart de modem uit zichzelf. In het begin 1x per dag, sinds 1 week meerdere keren. Hierdoor valt uiteraard alle verbindingen weg. In het logboek van de modem zien we ook dat deze opnieuw opstart.

Doormeten geeft niets, resetten van de modem helpt niet.

Zojuist een half uur aan de servicetelefoon gezeten van KPN met hun conclusie; betaalde monteur.

Zeer onwenselijk; zowel slechte internetverbinding, als het niet netjes opleveren van de aansluiting (want een betaalde monteur lijkt mij niet te horen bij een productoplevering).

Ik vermoed dus sterk dat ook ik een niet-defecte modem kan gebruiken; hoe kan ik een vervanging aanvragen?

mvg.

admin: eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic

Hoi @Snek38. Welkom bij KPN en op het KPN Forum! Wat vervelend dat jouw ExperiaBox steeds opnieuw opstart. Heb je inmiddels al een (betaalde) afspraak met één van onze monteurs ingepland? Wil je jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer achterlaten in het KPN forum profiel? Dan kan ik voor je uitzoeken of ik kan achterhalen waarom jouw modem steeds opnieuw opstart en/of het mogelijk is om jouw ExperiaBox te vervangen. Laat je een berichtje achter in dit topic nadat je dit hebt gedaan? Ik hoor graag van je!


Hi @Vikash . Bedankt voor je reactie. Ik heb mijn KPN forum profiel geupdated. Dus als het goed is kun je het een en ander nu checken.

Na het telefoongesprek met klantenservice, kwam het advies van een (betaalde)afspraak voor een monteur heel vreemd naar voren. Zelfs de telefoniste vond het ongemakkelijk om mij als net aangemaakte klant gelijk een (mogelijk) betaalde monteur aan te bieden.

Ik wacht dus eerst af wat er, evt op afstand, gedaan kan worden. Voordat ik mogelijke kosten moet maken voor het opleveren van mijn product. Als ik een nieuwe tv koop en deze gaat na 1 dag flikkeren, dan heb ik toch ook gewoon recht op gratis reparatie/vervanging? Als niet, dan zou ik deze retourneren en voor een ander merk kiezen. Niet heel vreemd toch?

Anyway, hopelijk kan jij mij helpen. Ik hoor weer graag van je, bvd!


We hebben gisteren nogmaals de modem gereset, met de hoop dat dit iets oplost, want het automatisch rebooten bleef erg vervelend. Maar na de reset is het alleen erger geworden.

Zojuist viel het internet weer weg. nu zien we dat er zojuist gepoogd is om connectie te maken (11:04). Daarna remote poging tot inloggen, werd vervolgd met reset van de modem op afstand.

De modem reset is gelukt. Is onze modem nu gehackt of zijn jullie bezig..?

De reset(s) helpt niet. Hebben jullie een oplossing voor deze niet goed functionerende modem?


Ik heb zojuist jouw verbinding doorgemeten, waarschijnlijk heeft dat de reset veroorzaakt. Ik heb zojuist een nieuw modem naar het dichtstbijzijnde servicepunt (Kopieerservice de Boemerang, Ivor Novellostraat 5 in Utrecht) verstuurd. Dinsdag 19 april na 14.30 uur kan je jouw modem omruilen. Vergeet niet om een geldige legitimatie mee te nemen. Laat je mij weten of dit het probleem verhelpt?


@Snek38 Ik zie dat je het pakketje gisteren hebt opgehaald. Is het probleem verholpen met deze nieuwe ExperiaBox?


@Vikash Inderdaad, woensdagmiddag de vervangende box opgehaald en aangesloten: Tot nu toe geen problemen ondervonden! Een kijkje in het logboek van modem toont hetzelfde; geen (automatische) reboot sindsdien.

Door de vervanging van de modem (zelfde type) lijkt het probleem dus verholpen. Ik houd het uiteraard in de gaten. Bij andere constatering zal ik weer een reactie posten.

Hierbij wil ik gelijk nog het volgende delen mbt KPN (service):
Jammer dat ik bij een nieuwe aansluiting gelijk problemen ondervond. Maar ook vervelend dat dit in eerste instantie op een betaalde monteur uit kwam, na telefonische helpdesk.
Anderzijds werd er daarna wel actief geholpen via dit Forum en de actieve houding van Moderator Vikash. Blijkbaar is dit de werkende weg van service. Dank daarvoor.

Nu hopen dat ik vanaf nu aan gewoon kan genieten van KPN!


* Kleine update; vanochtend leek de modem even er tussenuit te zijn, mogelijk een reset gezien de lampjes ook uit waren. Ik kijk het voor een periode aan en hoop op een acceptabele verbinding.


@Vikash Helaas, helaas, de situatie is verbeterd tov de vorige modem, maar reboot dagelijks nog vanzelf (verbinding volledig weg; rood lampje op nieuwe ExperiaBox)

Dit is niet de dienst waar ik voor betaal, dus ik maak nog graag stappen voor verbetering. @Vikash, zou je weer contact met mij kunnen opzoeken voor de volgende stap. Mocht een monteur benodigd zijn, dan bespreek ik graag eerst de aangesloten apparatuur, om te voorkomen dat het een betaalde bezoek wordt.

bvd!


@Snek38 Wat jammer dat het probleem weer terug is. We zien dat dit vaker gebeurd de laatste tijd met een KPN Box 12. Ik wil je vragen om jouw Experiabox toch nog eens te resetten. Wellicht verhelpt dit het probleem. We zijn bezig met een software update voor de Box 12, maar dat kan nog even duren. Dat zou dit probleem uiteindelijk blijvend moeten verhelpen. Als dit het probleem niet verhelpt hoor ik het graag!


@Vikash Dewkalie Nogmaals helaas; situatie is niet verbeterd. Ik heb ook nog zowel de modem als het glasvezelboxje volledig gereset, maar de dagen erna was het zelfs erger (meermaals per dag een auto-reboot van de modem)

Is er zicht op een software update van de KPN Box 12?
Een monteur lijkt mij ook weinig te kunnen helpen. Dat concludeer ik ook uit de vele andere meldingen op het forum.

Groeten, Snek38


@Snek38 Over die update is vrijdag onderstaand bericht geplaatst in het hoofdtopic

De 528 versie, of voluit SGEJ10000528, bevat geen hele grote veranderingen. Belangrijkste dingen:

  • Verhelpen van de verbrekende verbindingen
  • Wifi 6 werkt nu in combinatie met SuperWifi 2
  • Wifi 6 instelling blijft behouden na een firmware update / factory reset (gebeurt nu niet altijd)
  • Ondersteuning voor de 4G back-up dongel

We beginnen de uitrol in de week van 13 juni. We hopen dit in ongeveer 5-6 weken te voltooien.


Nog even geduld, @Snek38 . Hopelijk sta je voorin de rij bij het uitrollen van die nieuwe software. Helaas kan ik dat niet beinvloeden.


beste mensen, ik heb ook problemen met de box12, wat een *** zooi, als dit aanhoud dan kap ik met kpn,maar dan met alles, ook prive telefoon,internet en tv groetjes.

 

admin: bericht aangepast ivm huisregels


beste mensen, ik heb ook problemen met de box12, wat een kut zooi, als dit aanhoud dan kap ik met kpn,maar dan met alles, ook prive telefoon,internet en tv groetejes.

Welke problemen heb je dan @robert andreas ?Valt die ook uit?

 


Kleine update over mijn status: De modem herstart zichzelf nog dagelijks. Meestal gelukkig ‘maar’ 1x per dag en in de avond (niet tijdens werktijd of tijdens een videocall...).

Ik heb nog hoop dat de update dit gaat verbeteren. In theorie kan dit dus nog binnen komende 2 weken duren, gezien de melding in een van de vorige posts; ‘ We beginnen de uitrol in de week van 13 juni. We hopen dit in ongeveer 5-6 weken te voltooien. ‘


@Snek38 U hoeft niet perse op de update te wachten ;

Wil je niet wachten tot je vanzelf aan de beurt bent? De update naar 528 is op te halen door je Box 12 een reset te geven. Let er wel op dat dit ook al je instellingen terugzet naar de fabrieksinstellingen. Eventuele aanpassingen zul je daarna opnieuw moeten doen. Wil je dit niet, wacht dan tot wij de update naar je pushen, dat heeft geen effect op je instellingen.


@HansaanZet bedankt voor de tip. Gisteren toch maar zelf gereset en de update is uitgevoerd (nieuwe firmware versie). En dit wordt mijn laatste ‘helaas’, want vandaag al weer een modem reboot gehad.

Na ruim een half jaar matig tot slechte kwaliteit van KPN moet ik concluderen dat ik volgend jaar voor een andere aanbieder moet gaan. Deze kwaliteit kan echt niet voor deze ‘premium’ kosten.

Bedankt allemaal en tot ziens!


Ik zie inderdaad de verbrekingen, meestal zo rond 12:45 uur. Vandaag zie ik hem niet terug. Ik heb voorzichtige hoop dat het niet weer gebeurd. Maar snap volledig dat het niet prettig is. 


Dagelijks wordt ik nog geplaagd met een reset van de Box12, helaas nu meestal in de avond wanneer de tv aanstaat.

Ondanks ik zeer wss van provider switch, toch de hoop en onder het mom van ‘ niet geschoten is altijd mis’: Heeft iemand enig idee of dit (grootschalig) probleem nog aangepakt wordt middels een update oid?


Uiteraard gaat ook dit probleem opgelost worden.  Helaas ben je niet de enige met problemen.  Maar er zal eerst uitgebreid getest moeten worden voor een update uitgerold gaat worden. 


beste mensen, ik heb ook problemen met de box12, wat een *** zooi, als dit aanhoud dan kap ik met kpn,maar dan met alles, ook prive telefoon,internet en tv groetjes.

 

admin: bericht aangepast ivm huisregels

Na een jaar lang betaald te hebben voor een falend product (Box12) met als gevolg een jaar lang dagelijks internet uitval ga ik weg bij KPN. Het ligt niet aan de service/forum-moderators want die doen hun best. Ik had hoge verwachtingen van het gerenommeerde KPN en de daarbij horende prijs. Wachten op een productverbetering/update was blijkbaar volledig zonder perspectief, want deze heeft nooit geholpen, als die al plaats heeft gevonden.

Helaas moet ik concluderen dat Ziggo het beter doet. Zelfs de KPN app op mijn smart-TV heeft vele issues, dus de koek is echt op. 

 

Het ergste vind ik nog; in deze tijden verwacht je een fatsoenlijk product als je er vol voor betaald. Geen mogelijkheid tot retour of compensatie. Eigenlijk dus gewoon zakken vullen.
 

Mocht ik nog ooit KPN overwegen, dan ga ik eerst flink dit forum doorspitten. Want ik moet toegeven; KPN is wel bereikbaar. Nu nog het product fatsoeneren.

Gegroet!