Skip to main content

Ik heb het glasvezelkastje aangesloten op het modem, box12, alles werkt maar het internet lampje blijft flikkeren. Is dit ok?

Een knipperend internet lampje op een Box 12 betekent dat er geen verbinding binnen komt.

Als alles werkt bedoelt U dan misschien het WIFI lampje ?

Dat zou echter normaal zijn.


Dag @Luud , gaat het om het Internet lampje of knippert het WiFi lampje?

Internet hoort constant groen te branden.
Een groen, knipperend WiFi lampje betekent dat er via wifi data verzonden wordt.

Zie het kennisbank artikel:  KPN Box 12: van specificaties tot instellingen | KPN Community


Alles functioneert zoals ik al schreef. Maar het internetlampje blijft knipperen, wifi uiteraard ook maar niet zo snel als ‘t internetlampje


Bijzonder, en alles werkt??

Groen: verbonden met internet

Groen, knipperend, langzaam: detecteren van het signaal

Groen, knipperend, snel: synchroniseren, ophalen IP adres


Ik heb dit ook telefonisch besproken met de helpdesk van kpn, maar gaven het advies als alles werkt laat maar knipperen, vind ik onlogisch 


Vanmorgen de stroom van het glasvezelkastje afgehaald, het modem eveneens. Het modem opnieuw opgestart en het internetlampje knippert niet meer. Vervolgens glasvezelkastje van stroom voorzien en het internetlampje begint weer te knipperen, Alles functioneert, wat kan ik nog meer doen?


De “normale” volgorde is eerst het glasvezelkastje opstarten en wachten totdat de lampjes branden en pas dan het modem opstarten. Als alles functioneert zou ik het er even bij laten, verder kan jij niets doen. Bijzondere reactie van klantenservice trouwens….. “laat maar knipperen” 😋


Ruud bedankt voor de snelle reactie. Ik zal jouw volgorde ook proberen


Ruud ik heb jouw volgorde ook geprobeerd, het lampje blijft knipperen 


Hoi @Luud. Wat vreemd dat het internetlampje blijft knipperen terwijl alles goed functioneert. Ik lees hierboven dat je jouw KPN Box 12 al opnieuw hebt opgestart, heb je het ook al eens gereset


Hallo Vikash,

dit heb ik niet gedaan op aanraden van uw collega, helpdesk. Kan het fout gaan als het lampje blijft knipperen?


Ik verwacht dat jouw internetverbinding wel blijft werken ondanks een knipperend internetlampje, maar het is natuurlijk wel vreemd dat het lampje blijft knipperen. Wil je jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer nog even voor de zekerheid achterlaten in het KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic nadat je dit hebt gedaan? Dan kan ik jouw verbinding nog eens doormeten.


Beste Vikash is ingevuld 


Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Ik heb de verbinding doorgemeten. Mijn systeem geeft aan dat er wel signaal op jouw Box 12 is maar dat er geen internet activiteit actief is. Dat klopt niet met jouw berichten hierboven. Ik zou hiervoor een monteur kunnen aansturen, maar ik zou niet weten wat deze monteur dan zou moeten doen bij jou. En daarnaast kan de monteur ook nog eens voorrijkosten in rekening gaan brengen hiervoor als alles gewoon werkt. 

 


Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Ik heb de verbinding doorgemeten. Mijn systeem geeft aan dat er wel signaal op jouw Box 12 is maar dat er geen internet activiteit actief is. Dat klopt niet met jouw berichten hierboven. Ik zou hiervoor een monteur kunnen aansturen, maar ik zou niet weten wat deze monteur dan zou moeten doen bij jou. En daarnaast kan de monteur ook nog eens voorrijkosten in rekening gaan brengen hiervoor als alles gewoon werkt. 

 

Vikash ik weet niet wat er gebeurd is maar het internetlampje brandt nu constant. Alles klopt nu, misschien nadat jij alles doorgemeten hebt. Bedankt voor de moeite.


Heel bijzonder. Nou voor nu opgelost lijkt mij. Wanneer je toch problemen ervaart met jouw verbinding, dan kan je altijd contact opnemen met onze klantenservice of een nieuw topic aanmaken hiervoor. 


👍