Skip to main content

Goedemiddag,

Ik heb me laten overtuigen om KPN glasvezel te nemen, maar krijg een KPN Box 12 met oude software waar ik geen controle heb over ip-adressen die ik op mijn eigen netwerk kan gebruiken, waardoor ik van alle raspberry's en en andere apparaten op mijn netwerk de IP adressen heb moeten aanpassen.

De eventuele aanmelding om een software upgrade naar KPN software te krijgen (ipv Sagemcomsoftware) met de aangekondigde uitgebreidere mogelijkheden is blijkbaar verdwenen?

Er is al maanden geen activiteit gecommuniceerd hierover. Wat kan ik van KPN verwachten? Of is dit een aansporing om toch weer over te gaan naar één van de concurrenten?

Ik was enthousiast in eerste instantie… dat enthousiasme keldert langzamerhand hard.

Weet iemand hier meer, behalve dat ik lijdzaam moet afwachten wat mij wanneer ten deel valt?

De software word rustig uitgerold, omdat er ook nog wel problemen achterweg komen, en dan wil je niet hele land in de hobbel hebben.

 

Communicatie over de Box12 update

 

Je had ook de Fritzbox keuze kunnen maken, (via KPN, of zelf aanschaffen) zodat je vrijer bent mbt de verschillende instellingen, los van bepaalde updates.

 


Hi DennisA78,

 

Rustig…. Inderdaad, de verwijzing naar de link zegt boekdelen (deze is 9 maanden oud!).

Ik wacht af, er zit blijkbaar niks anders op! Maar uitleveren van modems (1,5 maand geleden) met oude software is wel een beetje raar (denk ik….).

Je suggestie dat ik had kunnen kiezen voor de Fritzbox is ambigue/ dubbelzinnig… Ik heb die keuze nooit gehad, want die is me nooit voorgelegd. Dus…?

Er is toch wel een soort van plan? Lijkt me, een streven naar een datum waarop e.e.a. succesvol is uitgerold?

HC


Ik vermoed dat je Box12 met de ‘oude’ software is geleverd omdat met de nieuwe software de eventuele super wifi (nog) niet meshen.

Als je niet kunt wachten, dan is een Fritz!Box is een goede keuze. Je kunt deze bij kpn huren voor minimaal een half jaar en dan krijg je er ‘gratis’ extra service bij. Je kunt hem ook zelf kopen. Op Marktplaats worden ze vaak voordelig aangeboden en mocht in je de buurt van de Duitse grens wonen: in Duitsland zijn ze stukken goedkoper dan hier.