Skip to main content

Zoals de titel al vermeld heb ik met enige regelmaat last van wegvallende verbinding.
Het gebeurt precies om de 5 dagen om een random tijdstip op de dag.
 

De 1e keer dat het gebeurde belde ik de klantenservice.

 Zij hebben een “warm reset” uitgevoerd, en wisten daarna mij te vertellen dat de kabel die KPN meelevert met de modem, niet deugdelijk was. En dat ik een andere kabel moest proberen, voor het beste resultaat moest ik maar een Cat5 kabel gebruiken. Geen Cat5e.

Ik heb thuis niks slechter dan Cat6 liggen, dus heb ik maar Cat6,Cat6A en Cat7 geprobeerd.

Maar het probleem bleek niet verholpen.
Dus had ik vandaag maar weer gebeld, dit keer had het niet veel met een kabel te maken en werd er ook niet veel gedaan behalve glasvezel kastje en modem 2min van de stroom.
Daarna werd er gezegd dat er een harde reset door hun was uitgevoerd.
maar dat betwijfel ik sinds alles nog zoals van ouds stond kwa instellingen, inclusief mijn waslijst aan port-forwarding.
 

Dus wat is het beste wat ik hier aan kan doen?
Alvast ter informatie.
Modem = Box V12 
Software = SGEJ1000060E

 

@Omder 
Nee, of ik ben niet duidelijk geweest of jij hebt het net even te snel gelezen. Ik had alle info gegeven wat er in die tussentijd is gebeurt voor de volledigheid.

Ik geloof ook niet dat het aanleggen van dat stopcontact het probleem is geweest, nu ook niet dat die kabel het probleem is geweest.

Als het probleem er was ligt TV eruit, maar internet ook. De TV staat los aangesloten van de apparatuur die internet gebruiken, bekabeld. Waarom noem ik het op, het valt op dat TV op het moment van de storing ook uitvalt, maar dat duurt dan dus echt maar heel kort.

Als ik jouw log zie, hebben ook bekabelde apparaten die problemen, de hele PPPoE verbinding wordt opnieuw gelegd en zorgt dus voor een algehele internet storing in jouw netwerk, kan niet anders. Maakt niet uit of je draadloos of bedraad werkt dus.

Ik doe de aanname dat het probleem in de verdeelkast van de glasvezel netwerkbeheerder. Buiten ons huis om dus.


Dank dan het laatste, las het namelijk even tussendoor.

Mijn apparatuur die bekabeld was heb ik verder ook niet meer naar gekeken, maar geloof best dat dit er dan ook uit lag.

Ga het de komende tijd even in de gaten houden, en het zou fijn zijn als iemand v/d KPN ook even een meeting doet.

Ben echter bang dat het ergens buitenshuis ligt, ben denk ik nu een jaar over maar het speelt al vanaf het begin, eerst dacht ik nog, zal wel komen omdat ze het nu overal in de wijk aan het aanleggen zijn, maar dit is na mijn weten nu overal afgerond, dus dat zou het niet meer kunnen zijn.


Ja, heel herkenbaar, precies hetzelfde hier dus gehad. Blij dat het opgelost is, maar alles wat hier binnenshuis uiteindelijk is gedaan, heeft de oplossing niet geboden. Tenzij mijn aanname, dat het niet aan de loze extra aardgroep en nieuw stopcontact heeft kunnen liggen, niet juist blijkt te zijn. Maar nogmaals, kan dat niet geloven.


@Omder, wat je in jouw geval het beste kunt doen is toch bellen (0800-0402, gratis). Doe dit dan bij voorkeur op een dag dat je een aantal verbrekingen hebt gehad. De collega zou deze dan moeten kunnen zien. Waardoor hij dan of een technische melding kan aanmaken, of een monteur kan laten komen. En van daaruit kan hier verder naar gekeken worden als het probleem dieper blijkt te liggen. Ik kan hier nu wel een meting doen, maar het forum is niet een handige voor de vervolgstappen. En de meting die ik dan zou doen, kan de telefonische collega niet gebruiken.


Hallo @Erik_ bedankt voor je bericht.

Vanmorgen klapte ik er kort na elkaar twee keer uit. Heb toen het nr gebeld, eerst een of andere bot. Daarna toch een medewerker gesproken en gevraagd om door te meten, nou dit is dus niet gebeurd!

Kreeg eerste de opmerking dat wel al mijn wifi kastjes groen moesten branden anders had ik niet overal wifi, ja ok maar heel mijn internet ligt er uit, ook bekabeld…… Dan of alles goed is aangesloten, dit is door de KPN zelf gedaan. Vervolgens de opdracht het glasvezelkastje 5 min stroomloos te maken dan zou alles weer opgelost zijn. Zo niet dan een afspraak maken voor een monteur.

Al met al ben ik nu nog niks wijzer, ja kan rond het middag uur een het kastje stroomloos maken, maar zou toch graag een meeting zien.

 

Nogmaals gebeld, deze wilde zelfs dat ik mijn modem geheel zou restten met een paperclip en dan zouden alle persoonlijke instellingen bewaard blijven…….. Maar niet gedaan. Glasvezelkast wel even stroomloos gemaakt, we gaan het zien.


Wederom klapte alles er weer uit, kortom het glasvezel kastje is het ook niet.

Deze keer modem en alle wifi stroomloos gemaakt.

Nu is dus alles stroomloos geweest, maar iets zegt me dat dit niks uitmaakt!

Zou toch graag zien dat de KPN een meeting doet. @Erik_ 


Reageer