Skip to main content

Op het moment dat ik op de ‘Add’ knop druk om een IPv6 pin-holing regel toe te voegen, blijft de hele web interface hangen en reset de modem zichzelf. Vijf minuutjes later is het modem weer opnieuw opgestart, maar de regel is niet toegevoegd. Is dit een bekende bug?

 

(ik heb een volledige modem factory reset al geprobeerd trouwens)

De firmware versie is SGEJ10000516


Kunt u een schermafdruk plaatsen van de gegevens die u invoert? Dus van vlak voordat u op "Add" drukt?


Het lukt niet om de afbeelding direct hier toe te voegen, dus het moet maar even zo: https://ibb.co/RYCp6YJ. (het MAC adres heb ik er even uit gehaald)


 


 

Dat werkte dus niet ;)


 

Dat werkte dus niet ;)

Waarom niet?

Wat gebeurde er dan?


 

Dat werkte dus niet ;)

Waarom niet?

Wat gebeurde er dan?

Er gebeurt niks


Ik ben er inmiddels achter gekomen dat het sterretje het probleem is. In een andere forum post (

) hadden ze dat gebruikt, dus ik nam aan dat dat de manier is om elke IP te accepteren. Als ik een normaal IPv6 adres invoer dan wordt de regel wel geaccepteerd. Echter wil ik wel graag alle IP’s accepteren, dus ik heb nog het IPv6 ANY adres (“::”) geprobeerd, maar dan wordt geen enkel IP geaccepteerd lijkt het (alleen maar 522 errors).


Echter wil ik wel graag alle IP’s accepteren, dus ik heb nog het IPv6 ANY adres (“::”) geprobeerd, maar dan wordt geen enkel IP geaccepteerd lijkt het (alleen maar 522 errors).

En wat als je het veld helemaal leeg laat?

Overigens is het IPv6 any addres "::/0" en niet alleen "::".


Echter wil ik wel graag alle IP’s accepteren, dus ik heb nog het IPv6 ANY adres (“::”) geprobeerd, maar dan wordt geen enkel IP geaccepteerd lijkt het (alleen maar 522 errors).

En wat als je het veld helemaal leeg laat?

Overigens is het IPv6 any addres "::/0" en niet alleen "::".

Niks invullen geeft inderdaad het sterretje, oops… 🤦🏼. Echter krijg ik nog steeds 522 errors van buitenaf :(


Oké dus dit zijn mijn huidige regels, maar ik krijg nog steeds 522 errors van buitenaf. Ik weet zeker dat de host waarmee ik van buitenaf test IPv6 heeft, dus ik snap niet waar het nou mis gaat. Het apparaat met het MAC adres is verbonden en staat in de ARP tabel in het modem.

 


Ik had ook problemen met mijn pin-holing regels werkend te krijgen. Volgens mij zit er momenteel een bug in met de poorten. Na veel testen heb ik de oplossing gevonden. Als ik regels toevoeg zonder de remote port in te vullen werken ze wel. Nadeel is dat je momenteel niet intern 22 naar bv extern 777 kan doorzetten. Maar ik zie dat het bij jou geen probleem zal zijn, omdat je dezelfde port nummers voor intern en extern wil gebruiken. Ik hoop dat je hier iets aan hebt en bij jou ook werkt als je alleen local port invult.