Skip to main content
Antwoord

De thuisnetwerk optie werkt niet op mijn box12

• November 6, 2025
  • 9 reacties
  • 66 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Als ik in de webbrowser links de optie “Thuisnetwerk” selecteer, dan krijg ik een fout melding.

Helaas is dat niet te lezen en het lijkt er dan op dat de interne webserver van de V12 reset.

Ik kom dan weer in het overzicht terecht, maar het netwerk kan ik dus niet bekijken.

Geen idee waarom het niet lukt, maar irritant is het wel, kan zo niets nakijken of bijvoorbeeld beide SuperWifi2 Ap’s het goed doen.

is er wat aan te doen, of hoe is het op te lossen.

Heb ook al gemerkt dat mijn Wifi netwerk niet elke keer goed werkt. Het lijkt of wifi werkt, maar internet en interne netwerk is niet te bereiken. Na paar minuten wachten is in eens alles weer bereikbaar. Dit geld namelijk ook voor TV kijken, dan is ook spontaan de verbinding weer, of zoals de TV ontvanger aangeeft, Router is niet bereikbaar, ook hier geld even wachten en alles doet het weer.

Iets met de V12 aan de hand ??

Beste antwoord door Leen59

Als je een laptop of PC gebruikt werkt de GUI wel, op mobiele apparaten gaat het niet goed, dit is een bekend probleem en wordt in een volgende update verbeterd.

9 reacties

Leen59
Wijsgeer
  • Antwoord
  • November 6, 2025

Als je een laptop of PC gebruikt werkt de GUI wel, op mobiele apparaten gaat het niet goed, dit is een bekend probleem en wordt in een volgende update verbeterd.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • November 7, 2025

Duidelijk, net even geprobeerd en via de laptop en of PC, doet de gui het prima.

Blijft alleen dat vreemde gedrag over van de Wifi en de TV ontvangers. 

• November 7, 2025

Heb je de tv ontvangers rechtstreeks bekabeld oo de KPN Box aangesloten? Zonder dat er iets tussen zit? Geen draadloze verbindingset ofzo? Gebruik je een switch? Extra router?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • November 7, 2025

Heb je de tv ontvangers rechtstreeks bekabeld oo de KPN Box aangesloten? Zonder dat er iets tussen zit? Geen draadloze verbindingset ofzo? Gebruik je een switch? Extra router?

In de woonkamer zit hij rechstreeks op de V12 aangesloten, maar het maakt dus niet uit of hij rechtstreeks of via een switch is aangesloten. Het is ook niet elke avond het geval. 
Net zo als het uitvallen van het netwerk, ook dat gebeurt random…. 

• November 7, 2025

Een tv ontvanger die via een switch aangesloten zit die geen igmp snooping ondersteund kan je hele netwerk om zeep helpen. Ook WiFi verbindingen kunnen daar last van hebben. En ook apparaten die verbonden zijn met andere poorten rechtstreeks op de KPN Box. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • November 7, 2025

Een tv ontvanger die via een switch aangesloten zit die geen igmp snooping ondersteund kan je hele netwerk om zeep helpen. Ook WiFi verbindingen kunnen daar last van hebben. En ook apparaten die verbonden zijn met andere poorten rechtstreeks op de KPN Box. 

Op de switches die ik gebruik staat igmp snooping aan. Ik zie gewoon op beide TV kastjes die ik heb, het probleem regelmatig terug komen. 
Wat de Wifi betreft, daar heb ik van de week 2 keer last van gehad. Erg irritant tijdens het thuis werken...

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • November 17, 2025

Enige probleem wat er nog overblijft is het wegvallen van Internet en of rare netwerk problemen. Heb gelezen dat de net adapter problemen kan veroorzaken, maar hoe lang duurt het voordat die dan vervangen gaat worden.

Als ik naar de problemen kijk van mensen waar de netwerk adapter word vervangen, dan lijkt dat erg op die van mij. Met 3 dagen per week thuis werken is mijn internet verbindig wel van belang en nu kan ik er gewoon niet op vertrouwen. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • November 17, 2025

Enige probleem wat er nog overblijft is het wegvallen van Internet en of rare netwerk problemen. Heb gelezen dat de net adapter problemen kan veroorzaken, maar hoe lang duurt het voordat die dan vervangen gaat worden.

Als ik naar de problemen kijk van mensen waar de netwerk adapter word vervangen, dan lijkt dat erg op die van mij. Met 3 dagen per week thuis werken is mijn internet verbindig wel van belang en nu kan ik er gewoon niet op vertrouwen. 

Even de check gedaan op https://www.kpn.com/service/internet/adaptervervangen, mijn adapter lijkt niet in de problemen batch te zitten. Maar toch haperende verbindingen….

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@supernova, welkom op onze community! Als de hele verbinding wegvalt kun je t beste even met ons bellen, mijn collega's kunnen dan de lijn even uitlezen en stappen ondernemen als daar iets fout zit. (klik hier voor een belafspraak)
Een wegvallende verbinding kan ook veroorzaakt worden door iets op je thuisnetwerk natuurlijk en daar willen we ook wel even over meedenken maar daarvoor zullen we wel moeten snappen hoe alles werkt en hoe je alles aangesloten hebt zitten.