Skip to main content

Ik heb de laatste 4 mnd constant problemen met internet verbinding ik heb nog een Experia Box V8 hij valt constant uit en moet ik wel bijna elke avond wel 1 keer en soms 2 keer hem uitrekken en omhieuw opstarten. Kan eraan liggen dat ik een nieuwere versie van een modem nodig heb? Zo ja kunt u me een sturen ? Want ik heb er een beetje genoeg van.

Met het doorlopen van de WifiManager krijgt u een optie om de V8 om te ruilen.


Ook een reset kan helpen.

@Ik_Hussel,Ik heb van je collega begrepen dat de v9 en oudere modems meer kunnen hebben voordat ze uitvallen,Bestaat er dan geen kans dat de box 12 helemaal niks doet?


Ook een reset kan helpen.

@Ik_Hussel,Ik heb van je collega begrepen dat v9 en ouder modems meer kunnen hebben voordat ze uitvallen,Bestaat er dan geen kans dat de box 12 helemaal niks doet?

Zeker, verwacht ook niet direct dat uitval problemen worden verholpen door een nieuw modem. (Als klant nu op koper zit) maar het is altijd het proberen waard. 


Hoi @Ik_Hussel ,

Ja,Maar misschien word het dus juist erger:tired_face:

Weet er zelf alles van(ik heb het meegemaakt)en dat is echt heel vervelend.

Dit hoorde ik van je collega:

Vreemd, en inderdaad de V7, V8 en V9 draaien nog prima. We vervangen ze ook niet tenzij er problemen zijn.

Als u op DSL zit kan ik me het volgende indenken.

De V9 en verder terug zijn heel... ongevoelig dat klinkt negatief maar dat is het zeker niet, Hoe verder de techniek gaat in DSL hoe gevoeliger het word, en met gevoelig bedoel ik.
Bij een oude ADSL2+ kan je de DSL bijna doorknippen en dan draait hij nog als een tierelier hoe hoger/sneller de techniek hoe gevoeliger dit wordt.
Echter dit doet wel vermoeden dat de kabel buiten in uw geval niet geheel aan de gestelde eisen voldoet en dan snap ik dat een V9 en daarvoor veel beter draaien.
Dit neemt niet de oorzaak weg uiteraard.
Hoop dat er wellicht eens goed gekeken en gemeten gaat worden bij u om te kijken hoe dit erbij staat want zeker een V10 zou geen hele bijzondere problemen moeten geven deze ondersteund ook exact de zelfde technieken als de V9 m.u.v VPLUS.

Hopelijk houdt hij het nog lang vol en bewaar die V9's die ik heb voor dit soort uitzonderingen op de regel inderdaad.

Maar zou geen Monteur zijn als ik niet de exact onderliggende reden zou willen weten van waarom de V10 weigert.

 


In theorie is de box 12 beter dan de V8, en in de meeste situaties in praktijk ook. Als klant CS belt zal modem in de meeste gevallen ook worden vervangen alvorens hun een monteur sturen. (Tenzij ze zien dat er sluiting is, of een defecte bigel etc.) 


Hoi @airbrush-jack. Welkom op het KPN Forum! Heb je inmiddels onze Wifimanager doorlopen en een nieuwe Experiabox ontvangen? Was dit de oplossing voor het probleem?


Hoi @airbrush-jack. Welkom op het KPN Forum! Heb je inmiddels onze Wifimanager doorlopen en een nieuwe Experiabox ontvangen? Was dit de oplossing voor het probleem?

 

@airbrush-jack Ik heb niets meer van je gehoord dus ik ga er vanuit dat het probleem inmiddels is verholpen. Als dit niet het geval is, dan horen we dat graag!