Skip to main content
Antwoord

DHCP werkt sinds kort niet meer op gastennetwerk van de Experiabox V10

• November 29, 2025
  • 4 reacties
  • 18 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Sinds een paar dagen ervaar ik problemen met het gasten wifi net werk van de V10.

het lijkt er op dat er geen ip adres word toegekent ofwel dat de dhcp server niets doet.

Dit werkte voorkort wel geween en tussentijds is er geen update geweest.

Is dit een bekende bug?

Voor het thuis netwerk gebruik ik een eigen DHCP server dus daar staat het uit.

V10.C.25.08.15

Beste antwoord door Woetter22

Je geeft aan dat het eerst wel werkte, ​@Woetter22, dus dan is het gek als ineens niet meer zo is. Je zegt geen update gehad, maar wanneer heb jij de update naar de 08.15 versie gekregen? Om even uit te sluiten dat het daarmee samenviel. Zijn er wellicht nog andere dingen in je netwerk veranderd rond het moment dat dit stopte met werken? En, voor de volledigheid, wat gebruik je als DHCP server voor je hoofdnetwerk? En gebruik je daar wel dezelfde IP structuur voor? Dus 192.168.x.xxx of iets anders? Niet dat dat, volgens mij, uit zou moeten maken. Vooral als het eerst wel werkte, maar meer info is meer beter.

Inmiddels werkt het weer.
Ik heb het gehele netwerk gereset en dat lijkt het probleem opgelost te hebben.
ik blijf het in de gaten houden en mocht het weer mis gaan laat ik weer van mijn horen.

4 reacties

• November 29, 2025

Als je de dhcp server van het hoofdnetwerk uit zet, dan denk ik dat die van het gastennetwerk ook uit gaat. Ik denk dat het 1 dhcp server is.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • November 29, 2025

Als je de dhcp server van het hoofdnetwerk uit zet, dan denk ik dat die van het gastennetwerk ook uit gaat. Ik denk dat het 1 dhcp server is.

Bedankt voor het medenken, maar dat is dus niet zo.
Anders had het niet gewerkt tot nu.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • December 6, 2025

Je geeft aan dat het eerst wel werkte, ​@Woetter22, dus dan is het gek als ineens niet meer zo is. Je zegt geen update gehad, maar wanneer heb jij de update naar de 08.15 versie gekregen? Om even uit te sluiten dat het daarmee samenviel. Zijn er wellicht nog andere dingen in je netwerk veranderd rond het moment dat dit stopte met werken? En, voor de volledigheid, wat gebruik je als DHCP server voor je hoofdnetwerk? En gebruik je daar wel dezelfde IP structuur voor? Dus 192.168.x.xxx of iets anders? Niet dat dat, volgens mij, uit zou moeten maken. Vooral als het eerst wel werkte, maar meer info is meer beter.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • Antwoord
  • December 7, 2025

Inmiddels werkt het weer.
Ik heb het gehele netwerk gereset en dat lijkt het probleem opgelost te hebben.
ik blijf het in de gaten houden en mocht het weer mis gaan laat ik weer van mijn horen.

Â