Skip to main content

L.S., Ik heb een modem  H369A. nu hebben we een kassa met pinmachine. De afhandeling van de credit cards wordt door EMS gedaan. nu moet er een poort open gezet worden en iets bij de firewall worden ingesteld. 

het onderstaande moet het modem kunnen verwerken.

Port 12697

DNS     ctapesh.firstdataclients.eu     ctapesh.firstdataclients.eu (DR)

IP         217.73.36.146                           217.73.36.161

 

 De  poort 12697 staat open. en gekoppeld aan de pinmachine 

maar waar en hoe moet ik nu die andere gegevens instellen. 

Wie kan mij helpen? 

 

Hallo @VincentValk1882, welkom.

Ik zal meteen met de deur in huis vallen: Ik weet vrijwel niets van port forwarding af. Ik kan je daar dan ook niet bij helpen.

Maar! Onze superuser @wjb weet hier wel veel van af. Hij heeft hier zelfs een topic over geschreven:

Ik raad je aan dit topic eens door te nemen. Kom je er toch niet uit? Stel jouw vraag dan onder dat topic. 😊


Kan je eens een screenshot of link plaatsen naar het document waarin gezegd wordt dat poort 12697 "geopend" moet worden?

Ik heb het onderstaande gevonden maar dat lijkt gewoon op een uitgaande poort en die staan sowieso al "open".

Bron (pdf)


Hoi, 

De informatie die ik heb komt van de leverancier Twelve. Zij stellen dat mijn firewall hun geen toegang geeft tot de EMS. 

Het rare is dat ik in het zelfde netwerk nog een pinmachine heb staan, en die doet alles normaal. En accepteert gewoon alle Credit Cards. En EMS handelt dat gewoon af. Dus die pinmachine communiceert gewoon. 

 

 


Hoi, 

De informatie die ik heb komt van de leverancier Twelve. Zij stellen dat mijn firewall hun geen toegang geeft tot de EMS. 

Het rare is dat ik in het zelfde netwerk nog een pinmachine heb staan, en die doet alles normaal. En accepteert gewoon alle Credit Cards. En EMS handelt dat gewoon af. Dus die pinmachine communiceert gewoon. 

Die andere pinmachine, is dat precies dezelfde? 


De informatie die ik heb komt van de leverancier Twelve. Zij stellen dat mijn firewall hun geen toegang geeft tot de EMS. 

Het rare is dat ik in het zelfde netwerk nog een pinmachine heb staan, en die doet alles normaal. En accepteert gewoon alle Credit Cards. En EMS handelt dat gewoon af. Dus die pinmachine communiceert gewoon. 

Log eens in op jouw V10 en kijk daar eens bij de port-forwardings.

Zie je daar een port-forwarding t.b.v. die andere pinmachine?

Plaats anders eens een screenshot van de port-forwardings.


Hoi, 

De informatie die ik heb komt van de leverancier Twelve. Zij stellen dat mijn firewall hun geen toegang geeft tot de EMS. 

Het rare is dat ik in het zelfde netwerk nog een pinmachine heb staan, en die doet alles normaal. En accepteert gewoon alle Credit Cards. En EMS handelt dat gewoon af. Dus die pinmachine communiceert gewoon. 

Die andere pinmachine, is dat precies dezelfde? 

Nee, dat is een andere. en wordt onderhouden door CCV. De andere kassa wordt onderhouden door Twelve. 


De informatie die ik heb komt van de leverancier Twelve. Zij stellen dat mijn firewall hun geen toegang geeft tot de EMS. 

Het rare is dat ik in het zelfde netwerk nog een pinmachine heb staan, en die doet alles normaal. En accepteert gewoon alle Credit Cards. En EMS handelt dat gewoon af. Dus die pinmachine communiceert gewoon. 

Log eens in op jouw V10 en kijk daar eens bij de port-forwardings.

Zie je daar een port-forwarding t.b.v. die andere pinmachine?

Plaats anders eens een screenshot van de port-forwardings.

Zo staat het nu. 

alvast veel dank voor het mee denken. 


Is die 192.168.1.220 het IP adres van die andere pinautomaat (CCV) of van de pinautomaat die het niet doet (Twelve)?


Is die 192.168.1.220 het IP adres van die andere pinautomaat (CCV) of van de pinautomaat die het niet doet (Twelve)?

Van Twelve


Is die 192.168.1.220 het IP adres van die andere pinautomaat (CCV) of van de pinautomaat die het niet doet (Twelve)?

Van Twelve

Mijns inziens is die port-forwarding niet nodig en zou het ook zonder port-forwarding moeten werken.

Vraag ook eens na of de TCP poort of de UDP poort gebruikt wordt.


Is die 192.168.1.220 het IP adres van die andere pinautomaat (CCV) of van de pinautomaat die het niet doet (Twelve)?

Van Twelve

Mijns inziens is die port-forwarding niet nodig en zou het ook zonder port-forwarding moeten werken.

Vraag ook eens na of de TCP poort of de UDP poort gebruikt wordt.

Heb je hier iets aan? 


Is die 192.168.1.220 het IP adres van die andere pinautomaat (CCV) of van de pinautomaat die het niet doet (Twelve)?

Van Twelve

Mijns inziens is die port-forwarding niet nodig en zou het ook zonder port-forwarding moeten werken.

Vraag ook eens na of de TCP poort of de UDP poort gebruikt wordt.

Heb je hier iets aan? 

 

Die DNS klopt toch niet? 192.168.1.250? Of heeft u een eigen DNS server? Verander dat anders eens naar 254. Hetzelfde als de gateway / GTWY, die er boven staat.


Die DNS klopt toch niet? 192.168.1.250? Of heeft u een eigen DNS server? Verander dat anders eens naar 254. Hetzelfde als de gateway / GTWY, die er boven staat.

Nick83 dit was de oplossing. De DNS verwees nog naar mijn oude server SBS2011. Die hebben we er tussen uitgehaald, omdat die niet meer ondersteund wordt door Microsoft. Nadat ik het nummer had gewijzigd konden we weer normaal verbinding maken met EMS. 

Heel veel dank voor jullie hulp. Twelve had geen idee. Drama bedrijf.