Skip to main content

Goedendag,

Kort geleden hebben we een mail gehad, dat onze modem een update heeft gekregen.

Sindsdien hebben we het probleem dat draadloos printen niet meer werkt.

Het is een wat oudere/eenvoudige printer, HP Envy 4504, maar het ging altijd goed.

 

Alle  andere apparaten in huis werken nog wel na de update.

Omdat het een oudere printer is, heb ik een extra netwerk gemaakt van 2,4 GHz. Dit maakt ook geen verbinding.

Met de printer kan ik in een menu komen waarbij de WPS knop van de modem 3 sec. ingedrukt moet worden en dan verbinding gaat zoeken met de printer, het zoeken start op maar uiteindelijk mislukt dit ook.

 

Volgens de rapporten van de HP printer zou ik in de modem het MAC adres moeten vrijgeven, maar dat kan ik nergens vinden in de instellingen via de kpn app.

Wat kan ik nog meer doen?

 

 

Je hebt waarschijnlijk een KPN Box 12 als modem/router @arnold75 

Log eens in binnen de modem en  ontroleer de WPA-instellingen bij de wifi. Als daar WPA2/WPA3 staat wijzig deze dan in uitsluitend WPA2 en sla de wijziging op, dan zou de printer het weer moeten doen.

 


Goedendag @N.N. 

 

Hartelijk bedankt voor de tip!

Het werkt weer.


Bedankt voor de update @arnold75 , graag gedaan en goed om te lezen dat het weer werkt.

 


Nu duikt er weer een volgend probleem op.

De superwifi 2 versterker die in de schuur staat die werkt niet meer.

Die heeft wel WPA3 nodig, anders blijft alleen de oranje lamp branden.

Alsnog het 2de netwerk 2,5 GHz gemaakt voor de printer met alleen de WPA2 instelling.

De superwifi2 versterker staat nu wel weer met continu het groene lampje aan, maar heeft totaal geen functie. We hebben geen wifi meer in de veranda wat eerst wel was.

 

Is hier ook nog een tip voor?


@arnold75 De SW2 heeft nog de oude instelling. Je moet hem opnieuw instellen (bekabeld aansluiten op modem), bij een verandering van de wifi instelling wordt de nieuwe instelling ook naar SW2 updatet. 


Nou, dat hebben we meerdere keren gedaan vandaag. Ook nog gereset met een pennetje op de versterker zelf. Dan krijg je het paarse lampje. En dan bekabeld aan de modem totdat het groene lampje continu brandt.

Ook met de laptop ingelogd op de modem en een reset gedaan en daarna een systeem test gedaan, die theoretisch klopt. Maar helaas geen wifi.


Heel fijn dat je weer verbinding kunt maken met de printer @arnold75! Ik markeer het bericht van N.N. ook alvast even als beste antwoord voor eventuele meelezers, die zien dat direct wat ze te doen staat als ze tegen hetzelfde probleem aanlopen.

Wel balen dat je nu een ander probleem hebt met je SuperWifi punt 😐 Is dit je enige SuperWifi punt of heb je er meerdere? Als je er meer hebt, zou je dan willen kijken of ze allemaal dezelfde softwareversie hebben?

 


Even een update.

We hebben het de wifi versterker gewoon met het groene lampje aan laten staan in de schuur.

De software versies van onze beide versterkers zijn gelijk.

Na een dag hadden we wel weer WIFI in de tuin.

De versterker heeft dan waarschijnlijk best wel wat tijd nodig om goed te gaan werken.


Ah kijk aan, nadat je de versterker even de tijd hebt gegeven, is het nu weer helemaal in orde dus? Top! Bedankt dat je het nog even hebt laten weten 😊


Reageer