Skip to main content

Hallo, ik heb de box 12 laten installeren met super wifi en het werkt top. Echter, wanneer ik één van de andere 3 ethernet poorten wil gebruiken dan ontstaat er geen verbinding. Niet voor internet direct over de kabel en niet wanneer ik de kabel van het WiFi punt verplaats naar poort 2,3 of 4. Moet ik ergens de poorten open zetten ofzo? Als ik ethernet op poort 1 aansluit gaat het dus goed maar dan werkt wifi niet op poort 2/3/4 en andersom. 

:thinking:  Dat klopt niet. Dus alleen ethernet poort 1 lijkt te werken? Je ziet dan de lampjes ernaast knipperen. Gebeurt dat bij de andere poorten niet? Als je de Superwifi van poort 1 naar 2 verplaatst werkt hij niet meer en je ziet die lanpjes niet knipperen bij de gele ethernet poort?

De box12 blijft wel up? Of start hij opnieuw op, op verliest hij de complete verbinding vanuit de glasvezel of koperverbinding? 

 

Als ik ethernet op poort 1 aansluit gaat het dus goed maar dan werkt wifi niet op poort 2/3/4 en andersom. 

Die snap ik niet

 

 

Heb je de Box12 al een reset gegeven? 


Hoi Dennis, 

Bedankt voor je snelle reactie! De lampjes staan bij beide poorten aan en de rechter van de 2 knippert, maar alleen via poort 1 heb ik internet. De platte kabel is van de superwifi en dat valt weg wanneer ik de kabel in poort 2 stop. Wanneer ik de dikke kabel in poort 2 stop heb ik geen internet over de kabel. Er staat dan "netwerk onbekend" op m'n pc. Op poort 3 en 4 krijg ik hetzelfde als poort 2.

 

De box blijft wel up en heb nog geen reset gedaan. Hij is net geïnstalleerd dus dat leek mij zonde. 

 

Alvast bedankt voor de hulp! 

Paul

 


Ai @Paulvanbeuzekom, dus concreet gezegd werkt alles wél op poort 1, maar niét op 1 van de andere poorten. Dat schiet niet echt op uiteraard en lijkt een hardwarematig probleem te zijn. 

Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan vraag ik bij onze logistieke afdeling na hoe we jou kunnen voorzien van een exemplaar dat wel goed werkt!


Hoi Maja, dat klopt. Gegevens staan er nu in. Er komt toevallig een monteur van jullie bij de buren morgen glasvezel installeren. Misschien valt er iets te combineren 🙂 bedankt! 


Als u nog geen reset gedaan heeft zou ik u toch willen vragen dit even uit te voeren, Het kan wel eens zijn dat er een niet lekker werkende configuratie opstaat/is gezet door modem een keer te resetten sluit je dit uit. 

Mocht u dit inmiddels al gedaan hebben kunt u dit bericht uiteraard negeren.

 

Zeker ook omdat als een monteur moet komen en het met een reset op te lossen is dat hier ook weer consequenties aan hangen, voorkomen is beter dan genezen… 


Als je inlogt in het modem kun je ook de status van de LAN-poorten zien.

 


Net reset gedaan maar resultaat nog steeds hetzelfde. Zal straks nog even proberen de status van de poorten te checken en delen. Thnx voor de tip! 


Ik zal dat nog even afwachten @Paulvanbeuzekom :slight_smile:


Uh heel raar maar ik log net in op het modem om de poort status te checken ennnn nu werkt poort2 ineens! Poort3 gelijk getest en die werkt ook. Heel vreemd maar het is dus opgelost voor nu. Misschien was ik na de reset te ongeduldig ofzo. 

 

Anyway, bedankt allemaal! Waar kan ik de status van de poort precies vinden? Ik kon het zo even niet vinden in het menu. Dan deel ik dat direct als het weer gebeurt. 


Hallo @Paulvanbeuzekom , log in, scroll naar beneden, dan zie je de networkmap, klik op ethernet en je ziet de status van de afzonderlijke poorten.

 


Uh heel raar maar ik log net in op het modem om de poort status te checken ennnn nu werkt poort2 ineens! Poort3 gelijk getest en die werkt ook. Heel vreemd maar het is dus opgelost voor nu. Misschien was ik na de reset te ongeduldig ofzo. 

 

Anyway, bedankt allemaal! Waar kan ik de status van de poort precies vinden? Ik kon het zo even niet vinden in het menu. Dan deel ik dat direct als het weer gebeurt. 

Noumoe, onverwacht goed nieuws dus :smiley: Top!