Skip to main content

Sinds 2 oktober heb ik weer glasvezel van KPN na een teleurstellend uitstapje bij T-Mobile. In de eerste paar dagen had mijn modem blijkbaar nog oude software (SGEJ1000060E), maar dat heeft mij niet weerhouden alles netjes te configureren zoals ik het wilde, waaronder ook mijn DynDNS configuratie.

Op 10 of 11 oktober kreeg mijn modem een software update. Ik heb sindsdien V12.C.23.04.39 en het lijkt erop dat de DynDNS client daarvan niet (meer) werkt. Wanneer ik de DynDNS gegevens opnieuw invul en op “Toevoegen” klik, zie ik vervolgens “BLOCKED”.

 

 

Binnen de DynDNS omgeving zie ik echter dat hun op 6 oktober nog een laatste update van mijn modem (toen nog met oude software) hebben ontvangen:
 

 

Hieruit concludeer ik dat de DynDNS client in de oude modem software prima werkte.

Ik ontdekte nog deze warning binnen de DynDNS omgeving:

De link wijst naar: https://help.dyn.com/update-client-faqs/

Mogelijk gebruikt de DynDNS client in de nieuwe modem software geen HTTPS?

Kunnen jullie onderzoeken wat het probleem is met de DynDNS client in de nieuwe V12 software? Bedankt!

Ik zou bij de hosting provider voorlopig even het ip adres van de kpn aansluiting vast opgeven. Die verandert toch vrijwel nooit totdat een forum moderator hier een antwoord op heeft wat er aan de hand is met deze functie.


Hoi @Hammer_NL, ik kan het zo niet verklaren waarom het niet zou werken. Voor zover ik weet hoort dit gewoon te werken. 

Maar het is wel bijzonder dat het op de oude firmware wel werkte en nu ineens niet meer. Ik ga jouw feedback meenemen naar de technische mensen. 


Ik krijg dezelfde foutmelding, ondanks alles correct ingesteld te hebben.


Heb je ook de tip van Bruistablet meegenomen en het IP als vast ingesteld?


Het werkt inderdaad niet op de Sagemcom van KPN. Na een tijd proberen gelukkig deze post gevonden en dyndns op mijn Netgear AP ingesteld en dat werkt wel normaal.