Skip to main content

Wij hebben 2 wifiversterkers van KPN in combinatie met een Experia box V10 en die tijdblokken onder ECO lijken niet te werken. Ik wil graag wifi uit kunnen zetten 's nachts en dat lukt dus niet.

 

Admin: afgesplitst

@MavH  U kunt de wifi altijd uitzetten op het modem. 

Wifi (zijkant)

Hiermee kunt u de wifi aan- of uitzetten. Druk enkele seconden op de knop. Het wirelesslampje gaat aan of uit om aan te geven of de wifi aan of uit is. 


Maar ik kan dat dus niet meer via inloggen op het modem doen? Alleen handmatig elke keer? Ik wil gewoon elke nacht bijvoorbeeld tussen 23:00 en 5:00  de wifi uitschakelen 


Hallo @MavH bij het gebruik van KPN-versterkers behoort de wifi van het modem uit te staan en valt er op het modem dus niets meer in te stellen. Je zult dit dus, indien mogelijk, via de versterker(s) moeten regelen, ik kan daarbij niet helpen, want je geeft niet aan wek type KPN versterkers je gebruikt.

 


Hoi @MavH en welkom op het forum! Er is geen eco stand op de SuperWifi versterkers, dus mocht je die hebben dan is dit geen optie. In dit topic kun je daar meer over vinden, ik gebruik het antwoord van RBxx hier voor de handigheid ook: 

Beste antwoord door RBxx

Hallo @CABrouwer 

De nieuwe KPN Box 12 en de SuperWiFi's kennen geen ECO mode. Geprogrammeerd uitschakelen van de WiFi is niet mogelijk.

Parental Control blokkeert alleen de toegang voor één of meer apparaten tot het netwerk (WiFi én bekabeld). De WiFi blijft aan.

Alleen door zelf de SuperWiFi's uit te schakelen (evt. met een schakelklok) kan je dit bereiken.

Tot slot het volgende. Door het aansluiten van de SuperWIFi's wordt op de KPN Box 12 de WiFi niet automatisch uitgeschakeld. Dat gebeurt alleen bij de v10 en ouder (v9 en v8).

 


Maar ik kan dat dus niet meer via inloggen op het modem doen? Alleen handmatig elke keer? Ik wil gewoon elke nacht bijvoorbeeld tussen 23:00 en 5:00  de wifi uitschakelen 

De vraag is wat u met wifi versterkers bedoeld. Als dit experia wifi,s of superwifi,s zijn dan zit hier een functie op wifi schedule. Dit doet precies waar u naar op zoek bent. Binnen bepaalde tijdsblokken de wifi uit en aanzetten. Dit moet dan worden ingesteld op de superwifis zelf. De v10 wifi speelt geen rol hier meer in. Eco mode hier in stellen beeft geen zin.

Als u oude wifi versterkers heeft . Wit vierkant met 4 gele ethernet aansluitingen dan gaat bovenstaand verhaal niet op.