Skip to main content
Antwoord

Eigen ONT, service tool zegt dat ik niet op KPN netwerk zit en kom niet verder

• October 28, 2025
  • 10 reacties
  • 82 keer bekeken

Hallo, ik ben vandaag rechtreeks naar KPN glasvezel omgezet, Alles werkt met hun ONT en hun router. Maar ik heb een Fritzbox 5590 fiber. Deze werkte tot en met vannacht ook bij KPN maar via een tussenpersoon. Ik moet dus mijn eigen MOdem ID aangepast hebben. KLantenservice van KPN stuurt me van kastje naar de muur. Ik heb ook de service tool gebruikt maar krijg dan deze melding “Zorg ervoor dat je thuis bent en verbonden bent met je eigen KPN-netwerk.

Maar dat ben ik dus al. HELP

Beste antwoord door Andre.L

Ik be terug gebeld door KPN

backoffice. Het is opgelost 

10 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 28, 2025

Beste ​@Andre.L zie onderstaande link(s) voor aanvullende info:

https://community.kpn.com/kennisbank-vrije-modemkeuze-en-fritz-box-133

Succes

• Auteur
  • Topper
  • October 28, 2025

Beste ​@Andre.L zie onderstaande link(s) voor aanvullende info:

https://community.kpn.com/kennisbank-vrije-modemkeuze-en-fritz-box-133

Succes

DIt werkt niet ! zoals ik al vermelde

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 28, 2025

Beste ​@Andre.L misschien de FB even resetten naar fabrieksinstellingen en aansluiten als nieuw uit de doos en de vooringestelde KPN glasvezelinstellingen kiezen.

Succes

• Auteur
  • Topper
  • October 28, 2025

Hoi Jan , je snapt het niet. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 28, 2025

Blijkbaar, succes verder en wacht eventuele reacties van medeforumleden af. Dit forum is geen KPN helpdesk. ​@Andre.L 

• Auteur
  • Topper
  • October 28, 2025

Volgens KPN wordt het hier wel opgepakt door KPN

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 28, 2025

Volgens KPN wordt het hier wel opgepakt door KPN

Afwachten dan maar.

Succes

• Auteur
  • Topper
  • October 28, 2025

Heel simpel gezegd moet het PON serienummer worden aangepast in de KPN systemen. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Andre.L. Lastig dat het niet lukt met de servicetool, maar eerst even een bericht van huishoudelijke aard: Probeer je reacties over hetzelfde onderwerp tot één topic te beperken. Heel goed dat je een eigen topic hierover hebt aangemaakt en daar komt dan vanzelf hulp om de hoek kijken. Dat kan vanuit de Community zijn, maar later komt er ook altijd een Moderator meekijken. Als je dezelfde reactie over de hele Community verspreid in meerdere topics (crossposten), dan bestaat de kans dat de informatie ook versplinterd. Het is juist de bedoeling dat de informatie in één topic terug te vinden is, zodat het mooi gebundeld is. 

Wat betreft je probleem is het wel belangrijk dat je eerst de KPN Experia Box aansluit en de toegestuurde/geinstalleerde NT gebruikt om de servicetool te doorlopen. Heb je dat al geprobeerd? 

• Auteur
  • Topper
  • Antwoord
  • October 28, 2025

Ik be terug gebeld door KPN

backoffice. Het is opgelostÂ