Skip to main content

Ik heb een UniFi dream router op mijn nieuw opgeleverde KPN glasvezel gehangen. Maar iedere (+/-) uur raakt deze ongeveer 1 minuut het internet kwijt. het normale modem werkt prima dus het ligt niet aan de lijn. Ik wil graag mijn eigen router behouden dus heeft iemand een aanknooppunt waar ik zou moeten zoeken?

@Rick v S hier op het forum heb ik wat informatie voor je gevonden en de UniFi Dream Router lijkt nog niet te werken.

Link forum


Hallo @Rick v S , @wjb  en @Babylonia weten hier veel van, ik heb hen even ingeseind.

 


@Rick v S hier op het forum heb ik wat informatie voor je gevonden en de UniFi Dream Router lijkt nog niet te werken.

Link forum

Vriend van me heeft hem gewoon werken zonder probleem. 


@Rick v S heb je ook gekeken op de website van KPN en heb je bijvoorbeeld de servicetool gebruikt welke naar verwezen wordt. 


Website KPN
 

Daarnaast heb je ook gekeken naar de instellingen welke je vriend heeft staan in zijn router en jij hebt dezelfde instellingen?


@Rick v S hier op het forum heb ik wat informatie voor je gevonden en de UniFi Dream Router lijkt nog niet te werken.

Link forum

Vriend van me heeft hem gewoon werken zonder probleem. 

Dat "niet werken" had ook alleen te maken met KPN TV en dat staat buiten het issue dat jij hier aankaart. 

Heb jij televisie van KPN?

Wat voor een glasvezelaansluiting heb je,  AON of XGS-PON?


@Rick v S hier op het forum heb ik wat informatie voor je gevonden en de UniFi Dream Router lijkt nog niet te werken.

Link forum

Vriend van me heeft hem gewoon werken zonder probleem. 

Dat "niet werken" had ook alleen te maken met KPN TV en dat staat buiten het issue dat jij hier aankaart. 

Heb jij televisie van KPN?

Wat voor een glasvezelaansluiting heb je,  AON of XGS-PON?

Xgs-pon en geen televisie. 


@Rick v S heb je ook gekeken op de website van KPN en heb je bijvoorbeeld de servicetool gebruikt welke naar verwezen wordt. 


Website KPN
 

Daarnaast heb je ook gekeken naar de instellingen welke je vriend heeft staan in zijn router en jij hebt dezelfde instellingen?

Per ongeluk als oplossing gemeld. kan ik dat aanpassen? Maar niet opgelost. Vlan 6, PPPOE. Verder niks. 


Vraag dan beter die vriend van je om je te helpen met de set-up?
Heb je één op één input hoe het zaakje op te zetten.

(Zelf geen ervaring met UniFi routers).


Vraag dan beter die vriend van je om je te helpen met de set-up?
Heb je één op één input hoe het zaakje op te zetten.

(Zelf geen ervaring met UniFi routers).

Dat is geen probleem. Ik heb een paar jaar ervaring met unifi en zelfs werk voor ze gedaan (hardware getest en hun software vertaald), dus vrienden vragen mij normaal hulp met unifi.


Loop alle instellingen nog eens na: http://kpn.com/eigenmodem .


Ik neem aan dat je de logs al eens bekeken hebt om jouw Unifi Dream Router.

Vermelden die nog interessante dingen?


Vraag dan beter die vriend van je om je te helpen met de set-up?
Heb je één op één input hoe het zaakje op te zetten.

(Zelf geen ervaring met UniFi routers).

 

Loop alle instellingen nog eens na: http://kpn.com/eigenmodem .

 

Ik neem aan dat je de logs al eens bekeken hebt om jouw Unifi Dream Router.

Vermelden die nog interessante dingen?


Wij bieden geen ondersteuning bij het instellen van eigen apparatuur, ik lees wel dat je een paar tips gekregen hebt vanuit onze community. Ik hoop dat je hier verder mee gekomen bent, @Rick v S!


Hier sinds een aantal weken hetzelfde probleem. Ruim 1,5jaar stabiele verbinding gehad, totdat de disconnects begonnen. Heb een USG3p direct aan de glas splitter. Alleen internet en ingesteld op vlan6. @Rick v S Heb je al een oplossing gevonden?


Ik ben nog bezig met ubiquiti. maar tot dusver geen idee. Heb al 10x logs doorgestuurd. welke gpon heb jij? vriend van me heeft een ouder type en geen probleem.

Probleem lijkt dat hij even de echo server niet ziet en dan de ppoe interface opnieuw opstart. maar geen idee waarom. 

 

Unifi:

Hi Rick,
 
The support file shows the console wasn't able to ping the echo server for 3 consecutive times and hence it triggered downtime. It shows no response to 3 echo-requests and serial link appears to be disconnected, which means somehow the signal was interrupted from the upstream modem end. Have you checked this with your ISP? 
 
2022-12-23T10:19:42+01:00 Ricks-UDR kernel: nSTA_TRACKER] DNS request timed out; oSTA: 54:48:e6:61:61:64]1QUERY: ot.io.mi.com.] oDNS_SERVER :172.20.92.254] 2TXN_ID 11b7] 1SRCPORT 28033]
2022-12-23T10:19:43+01:00 Ricks-UDR ubios-udapi-servere3208]: wan-failover-monitor-icmp: wf-monitor-ppp0-2-icmp (xx.xx.xx.xxx->1.1.1.1) has dpinger update: 1.1.1.1 is down {"alarm":true,"id":"ppp0-mon2-1.1.1.1","latencyAverage":6249.0,"latencyStdDev":1077.0,"lossPercentage":52.63159942626953}
2022-12-23T10:19:44+01:00 Ricks-UDR ubios-udapi-servere3208]: wan-failover-monitor-dns: wf-monitor-ppp0-3-dns (xx.xx.xx.xxx->1.1.1.1) has dns-monitor update: 1.1.1.1:ui.com is down
2022-12-23T10:19:44+01:00 Ricks-UDR ubios-udapi-servere3208]: wan-failover-interfaces: wf-interface-ppp0 (xx.xx.xx.xxx) is down d_DD___]
2022-12-23T10:19:44+01:00 Ricks-UDR ubios-udapi-servere3208]: wan-failover-group-base: wf-group-1-single is down dd](ppp0)
2022-12-23T10:19:45+01:00 Ricks-UDR pppd 3334]: No response to 3 echo-requests
2022-12-23T10:19:45+01:00 Ricks-UDR pppd 3334]: Serial link appears to be disconnected.
2022-12-23T10:19:45+01:00 Ricks-UDR pppd 3334]: Connect time 7.4 minutes.


@Rick v S Ik ben er met ubiquiti niet uitgekomen. Die zien geen problemen. Lijkt een config iets te zijn icm kpn. Geen wijzigingen gedaan aan mijn kant. Heb zowel mn cloudkey gen2 als mn USG3p al gereset naar factory zonder resultaat. Heb ook geprobeerd mn gateway (USG) unmanaged te laten draaien, zonder hem te adopten in de cloudkey. Disconnects zijn bij mij niet elk uur, maar wel regelmatig. Er zijn wel periodes dat het 2 a 3x achter elkaar gebeurd met precies een uur er tussen.


@Rick v S Ik ben er met ubiquiti niet uitgekomen. Die zien geen problemen. Lijkt een config iets te zijn icm kpn. Geen wijzigingen gedaan aan mijn kant. Heb zowel mn cloudkey gen2 als mn USG3p al gereset naar factory zonder resultaat. Heb ook geprobeerd mn gateway (USG) unmanaged te laten draaien, zonder hem te adopten in de cloudkey. Disconnects zijn bij mij niet elk uur, maar wel regelmatig. Er zijn wel periodes dat het 2 a 3x achter elkaar gebeurd met precies een uur er tussen.

Ik moet 100 verschillende zaken proberen. En zelfs via een vriendin bij ubiquiti geprobeerd er iets aan te laten doen. Maar ze lijken er inderdaad weinig zin in te hebben en wijzen naar kpn.


@Rick v S Wel een werkende setup gehad hiervoor? Gebruik je alle scripts die op internet te vinden zijn om kpn te laten werken of heb je gewoon pppoe connectie met username/password en vlan6 geconfigureerd?


@Rick v S Wel een werkende setup gehad hiervoor? Gebruik je alle scripts die op internet te vinden zijn om kpn te laten werken of heb je gewoon pppoe connectie met username/password en vlan6 geconfigureerd?

Gewoon default instellingen. VLAN en ppoe. Ik gebruik geen tv. Ik had voorheen ziggo. Daar werkte hij prima


Als je het probleem nog niet hebt kunnen verhelpen, raad ik je aan om de reacties hier eens te lezen: 

 


Als je het probleem nog niet hebt kunnen verhelpen, raad ik je aan om de reacties hier eens te lezen: 

 

Bedankt voor de link maar heb hem ondertussen verkocht en heb nu een pfsense router. 


Ik heb hetzelfde probleem als topicstarter. Idem glasvezel maar dan met experiabox 12. Zeer regelmatig disconnects op precies het uur. Echter niet ieder uur. Geen idee waar het aan ligt, box gereset, software opnieuw geïnstalleerd, geen resultaat. 


Ik heb hetzelfde probleem als topicstarter. Idem glasvezel maar dan met experiabox 12. Zeer regelmatig disconnects op precies het uur. Echter niet ieder uur. Geen idee waar het aan ligt, box gereset, software opnieuw geïnstalleerd, geen resultaat. 

Hallo @Pinighost als je het log raadpleegt zie je dan aparte dingen op die betreffende uren.

Zonodig even KPN bellen via 0800 0402 met de log-info.

 

Â