Skip to main content

Ik heb vandaag een nieuwe glasvezelverbinding in gebruik genomen maar mijn internetsnelheden - bedraad of wifi komen niet boven de 90Mb. Nu zie ik in de modeminstellingen dat bij ethernet WAN vermeld staat dat deze op 100mbit is ingesteld. Hoe kan ik dit wijzigen?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Dit kunt u niet wijzigen. Heeft u het glasvezelmodem al eens een poosje stroomloos gehad? Welk model heeft u? En welk Experiabox heeft u? Of heeft u de KPN Box? 


Controleer ook de netwerkkabel naar de NTU/ONT, wellicht is er een data ader die geen contact maakt.


Deze Ethernet WAN basseerd hij op huidige koppelingsnelheid, Dit is geen instelling slecht een weergave.

Dit betekend dat koppeling tussen NT en Modem 100Mbit is.

Zat het NT er al of is deze recentelijk geplaatst? Als deze er al zat kan het om een oud type gaan EoF en die hebben inderdaad 100Mbit poortjes.

Als het een recentelijk geplaatste is kan dit eigelijk geen issue zijn en dan ligt hoogste kans bij de koppelkabel.

Uiteraard kan het ook goed zijn dat NT en/of modem defect is maar laten we daar niet initieel van uit gaan.

 

 


Bedankt voor de reacties! Alles is gisteren geplaatst. Ik zal de kabels even nalopen en kijken of het probleem daar ontstaat.