Skip to main content

hallo,

deze week is mijn experia 10 naar software V10.C.24.06.04 geupgrade.

mijn port forwarding settings moet ik nu handmatig terug zetten nadat deze in de nieuwe web GUI niet meegenomen waren in de upgrade, en ik heb hier wat issues met het herstellen van de port forwarding:

  • ik benodig voor het extern bereiken van mijn remote access udp 500/4500/1701 open naar een synology NAS L2TP/ipsec server.
    • de udp 500 en 4500 zijn zichtbaar als kiesbare optie om de port forwarding te maken - zie screenshot (psec-nat-t (typo overigens) en isakmp) deze heb ik aangevinkt
    • de udp 1701 wil ik handmatig toevoegen als “nieuw” type , echter bij het opslaan zie ik deze niet in de configuratie in de lijst verschijnen onder de bovenstaande entries
    • vooralsnog zie ik geen verkeer van buiten aankomen op de vpn server.
    • de firewall setting = “middel”

hoe krijg ik de remote access weer werkend ?

 

alvast bedankt

Arnold

Gefeliciteerd met de nieuwe software @arnoedl , kun je eens een plaatje laten zien van het inlogscherm s.v.p. ?

Via onderstaande link vind je mogelijk antwoorden op je vragen:

 


dit is het inlogscherm...


Bedankt voor het tonen @arnoedl 

Ik ben benieuwd naar je ervaringen, eventueel in combinatie met KPN versterkers.

 


dit is het inlogscherm...

Dat ip adres wat er boven staat klopt toch helemaal niet? Dat moet toch 192.168.2.254 zijn?


Dat ip adres wat er boven staat klopt toch helemaal niet? Dat moet toch 192.168.2.254 zijn?

Geen spijkers op laag water zoeken @Nick83 ,😉😉

@arnoedl zal daar vast een verklaring voor hebben.


nee niet echt, ik heb de upgrade niet zelf gedaan. dit is het ip adres dat na de upgrade is gebruikt door de experia v10 ;-)

 

is 192.168.2.254 verplicht ? dan kijk ik wel of ik het mag aanpassen en reset de boel wel….


nee niet echt, ik heb de upgrade niet zelf gedaan. dit is het ip adres dat na de upgrade is gebruikt door de experia v10 ;-)

 

is 192.168.2.254 verplicht ? dan kijk ik wel of ik het mag aanpassen en reset de boel wel….

Is niet verplicht @arnoedl , het standaard adres voor alle KON modems was altijd .....254, maar als je met dit adres toegang krijgt is het ook goed denk ik 

 


Als er twijfel is over is port forwards dan even de desbetreffende NAS in DMZ functie zetten om te zien of alle te forwarden applicaties werken dan kan er verder gezocht worden.

De firewall op middel houdt de genoemde poorten allemaal niet tegen. Bij twijfel kan snel even het laagste niveau geprobeerd worden.


de regel met 1701 wordt zonder foutmelding niet opgeslagen, dat is de eerste horde. overige twee waren wel mogelijk...

 

enig idee waarom deze entry er niet in mag/kan ?


Heb jij voor de update wel een mail of SMS gehad dat de update er aan kwam @arnoedl ???


ik heb een sms gekregen ja.

 

ik probeer nu openvpn als alternatief, hier kan ik wel de nieuwe port forwarding instellen, echter krijg ik hier geen werkende configuratie, komt geen poging aan op de vpn server (udp poort 1194)

 

ik heb het vermoeden dat het modem in combinatie met 192.168.2.8 zelfgekozen dhcp gateway adres in combinatie met port forwarding niet gaat werken. ik ga op een rustig moment het adres van de dhcp server naar 192.168.2.254 veranderen. na mijn vakantie bijvoorbeeld.


Ha @arnoedl, wat gek dat je hier tegenaan loopt na de upgrade! Als de tips hierboven niet werken, zou ik je eigenlijk eens willen vragen om een reset van het modem uit te voeren. En ben dan natuurlijk heel benieuwd of het probleem daarmee is opgelost. 


kleine update, ik heb de modem naar factory settings (thuis netwerk) gereset, en kan nu nieuwe port forwarding entries wel in de gui toevoegen, het dhcp gateway adres is nu 192.168.2.254. security level mdium.

 

de port forwarding functioneert echter eerst nog steeds niet, er kwam geen inkomend verkeer aan op mijn l2tp ipsec server (udp 500, 4500, 1701). binnen mijn thuis netwerk kan ik wel ipsec opkrijgen.

 

echter na een reset van de synology met de nieuwe dhcp gateway adres 192.168.2.254 kon ik wel een remote access werkend krijgen

 

opgelost


Reageer