Skip to main content
Vraag

Experia Box V10 draait op oude firmware en wifi valt weg, wanneer komt er een update?

• September 24, 2025
  • 13 reacties
  • 172 keer bekeken

Hugo van Payns
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Hallo,

Onlangs ontdekte ik dat mijn Experia Box V10 nog draait op de oude firmwareversie V1.01.00T04.4Intermediate.

Daarnaast ervaar ik ook regelmatig wegvallende wifi en als het wegvalt, dan zie ik het niet meer in de lijst met beschikbare wifi..

Kunt u aangeven wanneer mijn modem een update naar de nieuwste firmware zal ontvangen?
Is mijn huidige modem inmiddels aan vervanging toe, of kan dit probleem worden opgelost met een nieuwe firmware/update?

Alvast bedankt voor uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Hugo

13 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 24, 2025

Binnenkort ​@Hugo van Payns 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 26, 2025

Ik kan dat niet direct aangeven Hugo maar je ontvang bericht wanneer het op stapel staat. Zie ook dit topic in onze product updates.

Hugo van Payns
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • September 28, 2025

Top, dank je wel voor de update! Ik kijk uit naar het bericht wanneer het zover is… tot dan, wacht ik het geduldig af...

• September 29, 2025

Heb je alleen de Experiabox? Of heb je daarnaast ook nog andere WiFi punten? 

Hugo van Payns
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • September 29, 2025

Ik heb naast de Experia Box ook twee zwarte Experia WiFi kastjes, inderdaad… de ene op de eerste verdieping en de ander op de overloop naar zolder...

• September 29, 2025

Ik heb naast de Experia Box ook twee zwarte Experia WiFi kastjes, inderdaad… de ene op de eerste verdieping en de ander op de overloop naar zolder...

Dan staat WiFi op de Experiabox uit als het goed is. Dus de Experiabox is dan ook niet de oorzaak zijn van je slechte WiFi. Een update van de firmware zal ook niets uithalen.

Voor de Experia WiFi's is nieuwe firmware beschikbaar. Maar volgens mij zijn ze gestopt met de uitrol daarvan vanwege problemen. Ik lees er niets meer over.

Als de problemen echt te groot worden en je bent het herstarten steeds zat, dan kan je beter andere WiFi punten kopen denk ik.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 29, 2025

Beste ​@Hugo van Payns pas als de V10 bijgewerkt is, zullen ook de Experia Wifipunten bijgewerkt worden, eerder niet.

Met deze verzie: V1.01.00T04.4Intermediate. kan de wifi op de modem ook gewoon aan blijven staan i.c.m. de wifipunten.

Hugo van Payns
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • September 29, 2025

Dan staat WiFi op de Experiabox uit als het goed is. Dus de Experiabox is dan ook niet de oorzaak zijn van je slechte WiFi. Een update van de firmware zal ook niets uithalen.

Voor de Experia WiFi's is nieuwe firmware beschikbaar. Maar volgens mij zijn ze gestopt met de uitrol daarvan vanwege problemen. Ik lees er niets meer over.

Als de problemen echt te groot worden en je bent het herstarten steeds zat, dan kan je beter andere WiFi punten kopen denk ik.

Dank voor je reactie, Marlon! Ik gebruik de Experia WiFi-punten, dus de wifi van de Experia Box staat inderdaad uit. Soms valt de Wifi helemaal weg en zie ik het netwerk niet meer. Herstarten helpt tijdelijk, maar ja, dat is natuurlijk niet ideaal.

Als de firmwareproblemen bij de Experia WiFi’s niet oplosbaar zijn of niet meer opgelost worden, dan overweeg ik inderdaad maar om naar een ander wifi/mesh-systeem over te stappen. Heb jij (of misschien anderen) nog tips welke stabiel werken i.c.m. de Experia Box van KPN?

Hugo van Payns
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • September 29, 2025

Beste ​@Hugo van Payns pas als de V10 bijgewerkt is, zullen ook de Experia Wifipunten bijgewerkt worden, eerder niet.

Met deze verzie: V1.01.00T04.4Intermediate. kan de wifi op de modem ook gewoon aan blijven staan i.c.m. de wifipunten.

Bedankt voor je toelichting, JanD! Ik heb inderdaad een Experia Box V10, dus dit is voor mij wel relevant. Ik zie dat mijn V10 nog steeds V1.01.00T04.4Intermediate draait. Ik begrijp dus dat de updates van de Experia WiFi’s pas volgen als de V10 volledig bijgewerkt is. Goed om te weten dat de wifi van de V10 aan kan blijven staan i.c.m. de WiFi-punten. Bij mij valt vooral de 5 GHz van de Experia WiFi geregeld weg; hopelijk lost een firmware-update van de Experia Wifi’s dat in de toekomst op.!

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 30, 2025

Hoi Hugo wat vreemd dat de update dan nog niet binnen is. Is één van die punten wel bekabeld verbonden met de V10 zelf? Zou je anders ook eens jouw profiel kunnen invullen? Dan kijk ik even mee.

Hugo van Payns
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • September 30, 2025

Hoi Remco,

dank je wel voor je reactie!
Beide Experia WiFi-punten zijn bekabeld verbonden met mijn Experia Box V10. Mijn profiel heb ik inmiddels aangevuld zodat je mee kunt kijken.

Daarnaast zie ik dat de update bij mij ECHT nog niet is uitgevoerd : mijn V10 draait namelijk nog steeds op firmware V1.01.00T04.4Intermediate.

Wat ik vooral merk is dat de 5 GHz-band soms helemaal verdwijnt uit de lijst met beschikbare netwerken. Na een herstart komt het wel meestal terug. Ook merk ik dat de snelheid soms belabberd tegenvalt.. amper 100 mBit/s , terwijl ik in principe een snelheid hoor te hebben van minimaal 1000 mBit/s.!

Hopelijk geeft dit genoeg info om mee te kijken of er iets met de firmware of instellingen speelt, dank in ieder geval voor de te nemen moeite...

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Bedankt voor de toelichting Hugo. Ik kan niet beloven dat ik dit op afstand kan vlot trekken maar ik doe mij best. Ik kom er in de loop van de week op terug!

Hugo van Payns
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 1, 2025

Dankjewel Remco! Super dat je er even induikt. Het zou heel fijn zijn als je het kan vlot trekken, dat waardeer ik, super.! 

Ik hoor het later in de week wel, geen haast hoor… ik wacht rustig je update af. 

Wat fijn dat dit forum er is, en dat er zo meegedacht wordt. Top service! 👍