Skip to main content

Ik heb een 500/500 glasvezel aansluiting en kreeg onlangs bericht dat ik gratis wordt geüpgraded naar 1GB. Daarvoor heb ik wel een nieuw modem nodig. Nog even een speedtest gedaan en kwam met de oude box 10 bekabeld rond de 800Mb. De upgrade leek dus al van kracht. Onlangs de nieuwe box 12 ontvangen en aangesloten. Alles ging prima. Vind alleen dat de snelheid van de de twee experia wifi punten behoorlijk minder is geworden. Heb van de week nog een speedtest gedaan op de box 10 en kwam op wifi zelfs rond de 400! Nu haal ik met moeite 70. Op zich kan je je er mee redden, maar of ik nou blij ben met mijn nieuwe modem kan ik niet zeggen. Met de oude box 10 ging het allemaal een stuk vlotter. Iemand tips?

Hallo @Drone 

 

Bij de V10 deed het modem niet mee in het WiFi netwerk, de Box 12 doet nu wel mee in het WiFi netwerk, soms werkt dat niet echt goed met alle apparaten.

Wat je kan proberen is om de oude situatie te herstellen door de WiFi op de Box 12 uit te zetten.

Dat kan met de WiFi knop aan de zijkant van de Box 12, die indrukken tot het WiFi lampje uitgaat.

Hopelijk krijg je daarmee je oude snelheid weer terug via de extra WiFi punten.


Dankjewel GeSp! Ik ga dat proberen.👍