Skip to main content

Beste KPN

Nu ben ik er wel een beetje klaar mee.
Heb nu al een aantal jaren een Experia V10 maar deze werkt niet naar behoren.
Het internet zal wel goed binnen komen en verwerkt worden.
Maar de wifi in en om het huis werkt niet naar behoren.
De wifi valt om de haveklap uit en moeten alle apparaten opnieuw verbinden.
Ben je met een spelletje bezig wat op tijd gaat. verlies je het meestal want er is geen wifi.
Ben je film aan het kijken of youtube, dan blijft deze hangen en staat er weer dat er geen wifi is.

Nu heb ik al verschillende keren gebeld naar de klantenservice en elke keer resetten ze het modem op afstand, en ze controleren de verbinding.
Dat ik de stroom er af moet halen en opnieuw proberen, ook heb ik zelf het modem al verschillende keren gereset….   maar niks helpt.
Werkt allemaal naar behoren Meneer is het antwoord van de klantenservice…..
Nou niet dus, en sinds april hebben we glasvezel kabel  1Giga 
De monteur aan de de deur vertelde dat ik een zwart nieuw modem zou krijgen.
Maar bij de klantenservice zeggen ze dat ik de glasvezel aan het bestaande Experia v10 kan aan sluiten.
Ook werd er verteld dat de problemen wel zullen oplossen als u glasvezel heeft meneer, Nou niet dus.

Er is iets met heb modem, is gewoon kapot, draait al jaren 24/7 
Waardeloze service van KPN, vandaag maar weer gebeld en wordt weer op afstand gereset.
Wat voor adapter heeft u achter uw modem hangen ?? wordt er gevraagd aan de andere kant van de lijn.  Ja een wifi versterker van KPN. 
nee Meneer   wij zijn hele andere dingen.  Nee gewoon een Arcadyan KPN wifi versterker

Als jullie het allemaal zo goed weten bij KPN.
Maar de monteur van de klantenservice durfde zelf niet aan de telefoon te komen.
weten het allemaal beter op afstand,   dan kun je toch alles zien…..

Dan komen jullie zelf maar eens een dagje internetten op deze klote Wifi.

heel veel suc6

 

M.v.g. Jeroen
 

Admin: bericht aangepast i.v.m. forumregels

Een Arcadyan KPN wifi versterker? Waarmee je niet naadloos overschakelt tussen de wifi van de v10 en de versterker? Waar staan beide apparaten tov waar jezelf zit?

Als je er bijvoorbeeld precies tussenin zit, weet je apparaat niet te kiezen of hij nou met de v10 moet verbinden, of met de versterker. Dit zou de uitval van wifi heel goed kunnen verklaren. 

Oplossing zou kunnen zijn de wifigegevens verschillend te maken, of voor 2 Superwifi’s te gaan die 1 naadloos wifinetwerk maken.

De witte Superwifi’s zijn in de aanbieding.


Heeft u deze versterker?

Hoeveel? 1? Geen andere versterkers? Is deze versterker bekabeld aangesloten op de Experiabox? 


Hallo Nick83
ja het deze wifi
en deze staat aan de achterzijde van de woning, en het modem Experia v10 staat aan de voorzijde van de woning.

dus of ik nu achter zit of aan de voorzijde.

het blijft het zelfde.

en Ja deze is met UTP kabel aan gesloten…

en geen andere versterkers aan gesloten.

maar ook zonder deze wifi versterker blijft het wifi signaal uit vallen.
ik als zend amateur die dus geleerd heeft hoe radio signalen gaan en lopen en voorplanten zeg dat het modem niet werkt zo als het hoort te werken…

 

Gr Jeroen

 


ik als zend amateur die dus geleerd heeft hoe radio signalen gaan en lopen en voorplanten zeg dat het modem niet werkt zo als het hoort te werken…

 

En een koperverbinding?

Heb je er wel een speciaal profiel op tbv zendamateurs?

 


ik als zend amateur die dus geleerd heeft hoe radio signalen gaan en lopen en voorplanten zeg dat het modem niet werkt zo als het hoort te werken…

 

En een koperverbinding?

Heb je er wel een speciaal profiel op tbv zendamateurs?

 

Dit, + hoe oud zijn de dualband versterkers inmiddels, kan me erg goed voorstellen dat die zijn beste tijd heeft gegeven. 


Wat snappen jullie niet.

Ook ZONDER versterker valt de wifi signaal uit.

Ik kom hier dus ook niet verder.

 

Overstappen maar naar een andere provider.

 

 

 


Heb je dit soort dingen in huis?

 


Valt internet ook weg op bekabeld aangesloten apparaten? 


Joep1965

Nee nog nooit gezien.…

Nick83 

We kunnen gewoon blijven bellen en tv kijken.

Dus ja  bekabelde app. Blijven gewoon werken.

 


Dan is de verbinding van buiten dus in orde. Het zal dan puur aan de WiFi liggen. Dat word mogelijk gestoord door een externe bron. 

De versterker zend een andere netwerknaam uit dan de Experiabox?


Hoi @Jeroen de pd5cw , welkom op ons forum!
Modems omruilen doen we zoals je al wel achter was alleen als deze aantoonbaar defect zijn.
Behalve dat dit beter is voor het milieu is het ook simpelweg niet altijd de oplossing.

Als je wegvallend wifi hebt met alleen het wifi van je experiabox, en wegvallend wifi hebt met alleen het wifi van je wifiversterker zit het probleem hem niet in een van deze apparaten.
Als de verbinding op bekabelde apparaten stabiel is moet de lijn ook goed zijn.

Dan komt het er toch op neer dat iets stoort met je wifi.


We hebben hier ook een handig topic over:

 


Hallo Thomas

Met of zonder wifi versterker.

Het hoofd modem blijft de wifi uitvallen.

En de punten die je hier boven met de link hebt aan gegeven heb ik natuurlijk al lang eens gedaan.

Punt 3   zet een wifi versterker er bij.

En de manager werkt ook niet naar behoren.

Er is iets met de Expedia box v10 maar wat.

Dat is de vraag en werkt nietvnaar behoren.

Gr jeroen de pd5cw.