Hallo @Niels 1987 , gaat het om meerdere port forwards van hetzelfde soort?
Er zit nog een beperking (bug...) in de nieuwe KPN software. Je kan niet 2 keer dezelfde service gebruiken want dan wordt de regel overschreven in plaats van toegevoegd.
Voor elke poort die je forward moet je in dat geval via Nieuw een nieuwe service aanmaken, dus bijvoorbeeld HTTP8001, HTTP8002 enz.
Zie → dit topic waar dit de oplossing was.
Meer informatie over de nieuwe KPN software in de Kennisbank
Hallo Niels 1987 en RBxx,
Sinds 5 dec 2024 glasvezel en kort daarna is er nieuwe software in mijn Experia V10 door KPN geblazen.
Wanneer je het modem aanroep zie je een totaal ander beeld als voor die nieuwe software.
Ik constateer 2 problemen:
1- Grafisch: Op mijn notebook is de onderkant van de cirkel afgesneden (inlogpagina) en zijn het potlood en het emmertje rechts niet zichtbaar bij "Firewall” en “port forwarding”. Geprobeerd met andere grafische instellingen en lettergrootte en nog steeds hetzelfde. Op mijn PC was dit wel zichtbaar en te gebruiken. M.i. is het dan nodig om de menu's onafhankelijk te maken van scherm- en lettergrootte-instellingen zodat ze ten alle tijden zichtbaar zijn.
2- Ik krijg het niet voor elkaar om "Firewall” en “port forwarding” te laten werken. Zitten er beperkingen op of is dat een bug ? Verder zou het handig zijn om het artikel “ Modems-met-kpn-software-port-forward-instellen-upnp-aanzetten” in de lege velden voorbeeldgetallen/text te zetten zodat het voor mensen met minder kennis van deze materie makkelijker is om het te laten werken.
We zwoegen verder . . .
Groeten.
Hallo @Peter de Zwoeger
De nieuwe KPN software is nog in ontwikkeling en heeft nog wat problemen.
- Op sommige schermen valt soms een deel buiten beeld waardoor knoppen missen. Door in de browser wat uit te zoomen (niet 100% maar 90-80%) worden ze zichtbaar. In een toekomstige update wordt een “scroll balk” toegevoegd.
- In de Kennisbank Modems staan meerdere topics over de modems met KPN Software, zoals Firewall instellingen en Port Forward instellen.
Wil je meerdere poorten openstellen met dezelfde ‘service’, lees dan mijn opmerkingen hierboven in de reactie gisteren.
Er zit nog een beperking (bug...) in de nieuwe KPN software. Je kan niet 2 keer dezelfde service gebruiken want dan wordt de regel overschreven in plaats van toegevoegd.
Voor elke poort die je forward moet je in dat geval via Nieuw een nieuwe service aanmaken, dus bijvoorbeeld HTTP8001, HTTP8002 enz.
Zie → dit topic waar dit de oplossing was.
@Peter de Zwoeger . Heb je al geprobeerd om vanuit de browser in/uit te zoomen. Vaak krijg je dan de volledige interface in beeld.
@Erwin van KPN ,
Dat werkt!
Ik moest ff zoeken want ik heb dit nog nooit gebruikt.
Alvast een fijne dagen gewenst.
Peter
@Peter de Zwoeger . Heb je al geprobeerd om vanuit de browser in/uit te zoomen. Vaak krijg je dan de volledige interface in beeld.
Jij ook fijne feestdagen @Peter de Zwoeger