Skip to main content
Update

Experia Box V10: Update naar V10.C.25.08.15

Categorie:Experia Box V10
  • November 10, 2025
  • 121 reacties
  • 10104 keer bekeken
Toon eerste bericht

121 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • November 11, 2025

Hmm, een herstart zou dit moeten verhelpen. Zou je dit nogmaals willen door de modem een aantal minuten stroomloos willen laten? Als laatste eventueel de modem helemaal resetten? Hopelijk is dat niet teveel moeite omdat je eventuele aparte instellingen opnieuw moet doen. Maar probeer het eerst door de modem een aantal minuten stroomloos te maken. 

• November 11, 2025

Zojuist deze nieuwe versie ontvangen en sindsdien (nog) geen problemen. Ik heb geen KPN super wifi maar op de bovenverdieping een TP-link EAP245v3 accesspoint met al ruim 5 jaar een 100% betrouwbare WiFi voor zakelijk gebruik op de 2 thuiswerkplekken. Voor beneden en 1 kinderslaapkamer op de eerste verdieping net boven het modem waar gegamed wordt voldoet de box V10 prima op 5ghz kanaal 108. Soms wordt dit teruggeschakeld naar een 60- kanaal en dan af en toe wel WiFi problemen. 

Dekking
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • November 12, 2025

De spectrum analyse is na deze update verdwenen op mijn iPad, ook na het herstarten van het modem.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • November 12, 2025

Gebruik je daar een bepaalde app voor ​@Dekking

Leen59
Wijsgeer
  • November 12, 2025

Dat zal de spectrumanalyse in de GUI zijn, die werkt al maanden niet of nauwelijks.

Dekking
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • November 12, 2025

Gebruik je daar een bepaalde app voor ​@Dekking

Nee, gewoon in de experia box v10

BasT
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • November 13, 2025

Ivm mijn vakantie dit weekend heb ik handmatig geüpdatet, om niet tijdens mijn vakantie voor verrassingen komen te staan. 

De update is vlekkeloos verlopen,  Alleen de netwerkadapter van de vriezer moest gereset worden, maar dat ligt aan die adapter.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • November 13, 2025

Bedoel je dan dat dit echt weg is of werkt het alleen niet ​@Dekking? We gaan dit uiteraard sowieso doorgeven!

Dekking
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • November 13, 2025

Bedoel je dan dat dit echt weg is of werkt het alleen niet ​@Dekking? We gaan dit uiteraard sowieso doorgeven!

Het is er wel alleen de grafieken geven niks weer.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • November 13, 2025

Helder ​@Dekking! Die geven we dan even terug aan de ontwikkelaars. Dank!

molier
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • November 14, 2025

Ik zie ook een update klaarstaan voor het modem via de KPN app. Doen ik die zelf uit te voeren of komt deze ook automatisch een keer binnen? 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • November 14, 2025

@molier beide kan! Je krijgt de update vanzelf een keer door gestuurd maar er staat je natuurlijk ook niets in de weg om dit toch handmatig te doen als je die optie krijgt!

RonaldM01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • November 14, 2025
  • Ook werkt de webinterface weer beter op mobiele apparaten.

Fijn dat het menu op mijn mobiel ook weer werkt als ik naar 192.168.2.254 ga. Het zou helemaal fijn zijn als je van links naar rechts zou kunnen 'swipen/schuiven'. Nu zie je alleen een stukje van de topologie 🫣

En in 'landscape' is het beeld ook niet volledig, dus zou je ook nog moeten schuiven. Bij de andere pagina's wordt de tekst in de meeste gevallen 'passend' gemaakt of zijn het 'beweegbare tabellen'. 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Dankjewel voor de input ​@RonaldM01! Tips ter verbetering zijn altijd welkom. Nog even een check, op wat voor toestel (merk/type) merk je dit op, en in welke browser? Maakt het nog verschil als je een andere browser test, en ziet het er op een andere telefoon ook zo uit?

RonaldM01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • November 15, 2025

Hoi ​@Alexandra van KPN , graag gedaan. Getest op een Google Pixel 9 Pro (Android 16) en een OnePlus 12 (Android 15),beide via Google Chrome. 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Dankjewel, we nemen het mee ​@RonaldM01!

molier
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • November 17, 2025

@molier beide kan! Je krijgt de update vanzelf een keer door gestuurd maar er staat je natuurlijk ook niets in de weg om dit toch handmatig te doen als je die optie krijgt!

Dank voor deze reactie. Hoelang duurt zo’n update. Familie is snel in paniek als er geen verbinding is. 😀

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

hangt er n beetje vanaf ​@molier, kan met een kwartiertje wel klaar zijn maar voor de zekerheid zou ik aanraden het in de ochtend te doen en niet terwijl het sinterklaasjournaal aan staat 😊

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • November 18, 2025

SW2 extenders: In de ochtend op ma.17-nov-2025 werkten de SW2 extenders nog normaal en hadden nog de hostnamen, zoals ik die had ingesteld (SW2-WERKKAMER, SW2-WOONKAMER, SW2-METERKAST). In de middag zag ik een rood stipje en waren er nog maar twee van de drie extenders zichtbaar, waarvan één bereikbaar. De hostnamen waren al weer verdwenen. Na herstart van het thuisnetwerk waren de SW2 extenders weer zichtbaar maar de hostnamen zijn weer terug naar default (di.18-nov-2025). Alle draadloze apparaten werk(t)en wel normaal (snelheid, responce). Het heeft al met al maar een paar dagen stabiel gedraaid.

Aangezien er geen logging zichtbaar is, kan ik ook niet zien wat er gebeurt zou kunnen zijn. In ieder geval is de software in combinatie met extenders niet stabiel.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • November 18, 2025

Herstart van thuisnetwerk zorgt er ook voor dat de zelf ingestelde namen voor je apparaten weer teruggaan naar de standaardnaam. De modemupdate die je nu gehad hebt heeft een berg aan verbeteringen, maar een deel van de oplossing zal ook zitten aan de kant van de SuperWifi. Voor de SuperWifi 1 hebben we al een update, voor de SuperWifi 2 zal deze ook nog volgen.  

Erik-Jan
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • November 18, 2025

Afgelopen weekend hebben mijn Experiabox  V10 (V10.C.25.08.15) en de 3x SW1 punten (SW1.C.25.14.02) de lang verwachtte update ontvangen.

Zoals gezegd, 3 SW1 punten, terwijl er 4 vermeld worden. 1 van de punten (diegene die onstabiel is) wordt 2x weergegeven. (...AD2 en ...AD2-1).
Alles al opnieuw opgestart, en het SW punt geprobeerd te ontkoppelen. Dat gebeurd maar half. 1 van de 2 punten verdwijnt, de andere niet en is niet te ontkoppelen.

Wat kan ik hier het beste doen? De Experiabox resetten en terugzetten naar fabrieksinstelleningen (en al mijn instellingen kwijtraken) of is er nog een mogelijke tussenoplossing? 

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • November 18, 2025

Hallo Erik,

Je reactie hierboven: ”Herstart van thuisnetwerk zorgt er ook voor dat de zelf ingestelde namen voor je apparaten weer teruggaan naar de standaardnaam.” Je verwijst hier denkelijk naar het resetten van het thuisnetwerk?

Strookt niet met je eerdere opmerking: “Bij herstart thuisnetwerk zou de naam wel moeten blijven.”

De namen van de extenders waren al weer terug naar de default op het moment dat de verstoring in de communicatie met de extenders ontstond (rood stipje op de inlog pagina).

Voor zowel de V10 als de SW2 extenders is dringend een update nodig, waarbij hopelijk de stabiliteit van de software en de interfaces wordt verbeterd. Het is nu veel te instabiel.

Erik-Jan
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • November 18, 2025

Ik weet niet of ik je helemaal begrijp (het kan ook zo maar eens zijn dat ik niet helemaal duidelijk ben 😉).

De config in het plaatje is de config direct na de update, dus zonder herbenoemen, etc. Het lijkt erop dat de SW1 dubbel is geregistreerd in het modem. Met een herstart blijft de bovenstaande config gelijk. Ontkoppelen van de SW1 lukt ook niet in het modem, hij blijft de SW1 herkennen.
Daarom lijkt mij de optie ‘Reset apparaat - zet terug naar fabrieksinstellingen’ de meest logische.

De optie die ik nu ook zie is ‘Reset thuisnetwerk - zet terug naar fabrieksinstellingen’, misschien nog wel een stap ervoor. Ik ga er dan vanuit dat dan alleen het thuisnetwerk teruggezet wordt en niet bijv. de geforwarde poorten?
----------------------------------------------
Update:  ‘Reset thuisnetwerk - zet terug naar fabrieksinstellingen’ heeft het probleem opgelost. SW1 punten. Helaas zijn mijn port forwardings wel allemaal verdwenen. 😔

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • November 18, 2025

RBu praat tegen mij, ​@Erik-Jan :)

De config in het plaatje is de config direct na de update, dus zonder herbenoemen, etc. Het lijkt erop dat de SW1 dubbel is geregistreerd in het modem. Met een herstart blijft de bovenstaande config gelijk. Ontkoppelen van de SW1 lukt ook niet in het modem, hij blijft de SW1 herkennen.
Daarom lijkt mij de optie ‘Reset apparaat - zet terug naar fabrieksinstellingen’ de meest logische.

De optie die ik nu ook zie is ‘Reset thuisnetwerk - zet terug naar fabrieksinstellingen’, misschien nog wel een stap ervoor. Ik ga er dan vanuit dat dan alleen het thuisnetwerk teruggezet wordt en niet bijv. de geforwarde poorten?

Ik vermoed dat het deels een weergaveprobleem is. En zou je, in volgorde, deze dingen aanraden om te doen. Mijn verwachting is wel dat een reset niet nodig gaat zijn.

• Herstart thuisnetwerk (dit herstart alle wifipunten)
  • Reset thuisnetwerk (dit reset alle wifipunten en herstelt daarna weer de wifigegevens naar zoals ze in het modem staan)
  • Reset modem, waarbij ik aanraad om de SuperWifi punten dan even uit te zetten en ze weer aan te zetten zodra het modem weer volledig opgestart is
  • Reset modem zoals hierboven én reset elke SuperWifi voor je ze weer aan het modem hangt

Je reactie hierboven: ”Herstart van thuisnetwerk zorgt er ook voor dat de zelf ingestelde namen voor je apparaten weer teruggaan naar de standaardnaam.” Je verwijst hier denkelijk naar het resetten van het thuisnetwerk?

Strookt niet met je eerdere opmerking: “Bij herstart thuisnetwerk zou de naam wel moeten blijven.”

Nee, ik bedoel hier wel herstart. Voor zover mij initieel bekend zou het bij een herstart moeten blijven. Maar ik heb meer gezien waarbij dat niet het geval is. Dus durf ik op dit moment wel te stellen dat herstart , in ieder geval een deel van de tijd, ook zorgt voor een terugval van de naam. Ik neem dat mee richting het modemteam.

De namen van de extenders waren al weer terug naar de default op het moment dat de verstoring in de communicatie met de extenders ontstond (rood stipje op de inlog pagina).

Voor zowel de V10 als de SW2 extenders is dringend een update nodig, waarbij hopelijk de stabiliteit van de software en de interfaces wordt verbeterd. Het is nu veel te instabiel.

Maar als de naam al voor die tijd wijzigde, dan is er misschien ook iets anders aan de hand. Deze update van de V10 bevat al de verbeteringen. Maar, zoals ik al aangaf, een deel van de oplossingen moet vanuit de SuperWifi komen. Het is uiteindelijk een wisselwerking. Update voor de SW2 volgt binnenkort. 

Erik-Jan
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • November 19, 2025

Ik heb de nieuwe versie geïnstalleerd via [Instellingen], [Systeem], [Upgrade] en het volgende geconstateerd:

1. Mobiel Device Interface: De WebInterface op mijn iPad (iPadOS 26.1) is niet stabiel, niet middels Safari en ook niet middels Chrome; als ik de gekoppelde apparaten pagina wil raadplegen dan verschijnt er kort een foutmelding en keert de interface direct weer terug naar de Overzichtspagina.

Ik constateer dat als ik “Thuisnetwerk” aanklik op mijn iPad (iPadOS 26.1), de pagina kort bevriest en de interface direct weer terug keert naar de “Overzichtspagina”. 
Thuisnetwerk” is dus niet bereikbaar via de iPad.