Skip to main content
Update

Experia Box V10: Update naar V10.C.25.08.15

Categorie:Experia Box V10
  • November 10, 2025
  • 121 reacties
  • 10104 keer bekeken
Toon eerste bericht

121 reacties

Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • November 20, 2025

Ik gebruik al jaren een eigen Fritzbox, en heb de Experia Box niet in gebruik.
Vanmorgen de Experia enkele uren aan het internet gehangen voor de update.
Het resultaat is 

Model H369A

Serienummer ZTEE…….

Hardware versie V1.00

Software versie V1.01.00T04.3Intermediate

De tijd op het modem is 1 januari 1970.

Dat ziet er niet echt ge-update uit.
Ik heb de Experia alleen nodig als KPN de verbinding wil doormeten.

Kan ik afwachten tot er een bericht van KPN komt dat ik kan updaten, of moet ik wat anders doen?

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@JRe, dat gaat inderdaad niet zo snel. Als je dit modem aangesloten houdt zal het systeem vanzelf een bericht sturen dat het modem bijgewerkt zal worden. Als de FRITZ!Box is aangesloten ziet het systeem niet dat je ook een Experia Box hebt, waardoor de update op dat moment niet klaargezet kan worden voor jou.

• Helper
  • November 20, 2025

Hoi,

Mijn V10 en 3 SW1 zijn inmiddels ook over naar de laatste versie (komende vanaf de fabriek firmware). Na wat handmatige resets lijkt nu alles te werken op de MijnKPN app (IOS) na: als ik in die app mijn wifi netwerk probeer te managen dan wordt het ‘modemwachtwoord’ niet geaccepteerd (‘Dit wachtwoord herkennen we niet.’). Met hetzelfde wachtwoord kan ik echter wel inloggen op de webinterface van het modem.

Iemand enige idee waar dit aan kan liggen? Ik heb de MijnKPN app al opnieuw geïnstalleerd en het wachtwoord al een paar keer (via de browser interface) gewijzigd. 

Alvast bedankt,

Jeroen

Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • November 20, 2025

@Jasper van KPN Is het nodig om te updaten voordat de box in geval van storing moet worden aangesloten voor een lijntest door KPN?
Hier in huis is alles “afgestemd” op de Fritzbox, daarom is het bezwaarlijk om de Experia Box langere tijd aan de glasvezel te hangen.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • November 20, 2025

Mijn V10 en 3 SW1 zijn inmiddels ook over naar de laatste versie (komende vanaf de fabriek firmware). Na wat handmatige resets lijkt nu alles te werken op de MijnKPN app (IOS) na: als ik in die app mijn wifi netwerk probeer te managen dan wordt het ‘modemwachtwoord’ niet geaccepteerd (‘Dit wachtwoord herkennen we niet.’). Met hetzelfde wachtwoord kan ik echter wel inloggen op de webinterface van het modem.

Iemand enige idee waar dit aan kan liggen? Ik heb de MijnKPN app al opnieuw geïnstalleerd en het wachtwoord al een paar keer (via de browser interface) gewijzigd. 

Ik trap even een open deur in, ​@jvandun, voor de zekerheid. Je zit wel op je eigen hoofdwifi? Niet op Extra Wifi of Gastwifi?

@Jasper van KPN Is het nodig om te updaten voordat de box in geval van storing moet worden aangesloten voor een lijntest door KPN?
Hier in huis is alles “afgestemd” op de Fritzbox, daarom is het bezwaarlijk om de Experia Box langere tijd aan de glasvezel te hangen.

Op het moment nog niet. Maar we gaan op een bepaald moment een situatie krijgen waarbij alles over is, en het migreren van individuele modems niet meer, of niet meer zo makkelijk gaat. Ik kan het helaas ook niet verder kaderen. Zelfs met bemoeienis van onze kant kan het tot een week ongeveer duren voor de migratie gedaan wordt. Je kunt het voor nu ook zo laten. Als er wel een moment komt dat je een storing zou hebben, en je sluit de V10 aan, dan kan ook in die situatie het modem door de klantenservice omgeruild worden. Waarbij je dan een terug zou krijgen met KPN Software er al op.

• Helper
  • November 20, 2025

Ik zit op de hoofdwifi

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • November 21, 2025

Ik kom terug op mijn eerdere melding over niet leesbaarheid web interface, deel van tekst is weg, maar nu met andere info. 

Na lezen van bovenstaande antwoorden, ook mijn modem voor zekerheid gereset. Geeft geen ander beeld, belangrijker is dat de info niet volledig is. Misschien een aparte situatie voor mij, want ik heb een sw2 bedraad achter een kpn dvs zitten en de andere sw2 bedraad aan de modem. Bij de details van aangesloten apparaten worden er 33 gemeld, echter in de lijst zijn er maar 22 zichtbaar. Sw2 staan beide op sync, maar alles achter de DVS en dus de 2e sw2 is niet zichtbaar. Toch graag jullie aandacht hiervoor. Deze 2e sw2 zou ook niet bedraad moeten werken, maar dat ga tot nu toe alleen maar storing en uitval wifi, vandaar het kabeltje

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Is het ook mogelijk om het eens te testen zonder dat er gebruik gemaakt wordt van die DVS? ​@Ibbel 

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • November 21, 2025

Is het ook mogelijk om het eens te testen zonder dat er gebruik gemaakt wordt van die DVS? ​@Ibbel 

Uitgetest, gelukkig zijn nu de wifi verbonden apparaten zichtbaar zonder uitval. Optelt som klopt nog noet, want nu is de KPN dvs in de details verdwenen, wel zijn de 2 bedrade apparaten (NAS en HA) BIJ totaal aantal er bij opgeteld, 33 totaal, 31 bij optelsom

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • November 21, 2025

Fijn dat het al beter gaat nu. Het topologie-overzicht kan nog wel wat optimalisatie gebruiken inderdaad. Hopelijk lossen de komende updates dit op.

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • November 22, 2025

Ik heb de update nog niet (V10a heeft nog V10A.C.25.08.04) maar week 47 is deze week dus uitrol net begonnen. Mijn vraag: wanneer moet iedereen over zijn? Als ik die datum weet en ik heb nog geen update gekregen weet ik dat er iets niet goed is ipv dat ik misschien achterin de rij sta voor een update. Dan moet ik misschien nog weken wachten maar dan weet ik dat. Bedankt.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • November 22, 2025

We hebben geen specifieke data ​@bb123, het is echt afwachten tot je aan de beurt bent. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • November 24, 2025

@bb123, jij gaat deze update niet krijgen 😊 Dit is een update voor de V10, zonder A. Jij hebt een V10A. Daarvoor is de versie 25.08.04 die je hebt ook nog de meest recente. Zodra er voor de V10A weer een update beschikbaar is maken we een aparte Product Update.

Maar, dan geldt inderdaad alsnog wat Sanne al aangeeft:

We hebben geen specifieke data ​@bb123, het is echt afwachten tot je aan de beurt bent. 

Mijn wifi was de laatste dagen weer slechter en de batterijen van AL mijn mobiele apparaten lopen lopen ineens ontzettend snel leeg, ik kon het niet verklaren en dacht; eens kijken of er weer een modem update is geweest.…

Tot mijn verbijstering inderdaad wel, kan dit mijn problemen veroorzaken?

Groet.

ps, ik ga maar eens dat ipv6 uitzetten> kijken of dat helpt...

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

@LoveCatsOnly Ik durf niet te zeggen of de nieuwe software zorgt voor sneller leeglopen van de batterijen van je mobiele apparaten. Dat kan mógelijk wel gebeuren als je apparaten vaker naar een netwerk aan het zoeken zijn of omschakelen van mobiel naar wifi en terug. 

Onze eerste tip is altijd om je modem en eventuele wifiversterkers een poosje stroomloos te maken en opnieuw op te starten. Verder is een reset van het modem een tip die we altijd geven als je gekke dingen merkt na een update.

Als je er daarmee niet uit komt of als je dingen blijft opmerken, maak je dan een eigen topic aan? Dan denken we daar verder met je mee!

@Alexandra van KPN 

Twee van de 3 apparaten hebben alleen wifi, geen data oid als je dat bedoelt met "mobiel"> zijn gewoon grote tablets met alleen wifi, wel is het zoeken naar netwerk verergerd (al sinds de software van kpn er op).

Ik heb het modem herstart en ipv6 uitgezet, laatste keer dat ik na 1 van de vele updates een totale reset gaf; kwam ik enorm in de problemen. 2 dagen werk aan gehad, dus ik kijk het nog even aan.

Bedankt.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • November 25, 2025

Graag gedaan ​@LoveCatsOnly en ik kan goed begrijpen dat je het nu eerst even aan wil kijken. Indien toch nodig, maar dan vooral een eigen topic hiervoor aan zodat we vanuit daar met je mee kunnen denken 💪🏻

@Jan van KPN 

Maar ik weet niet zo goed wat het topic dan moet zijn> mijn wifi is slecht(er) sinds november 2024, toen ik van intermediair oid naar kpn software ging... ik weet dat het aan die updates sindsdien ligt* en kpn klantenservice dreigt alleen maar met de kosten van een monteur... ik denk niet dat jullie mij hier of in een apart topic verder kunnen helpen, het is niet anders.

Toch bedankt, ik mag toch vragen of iemand dit herkende (leeglopen batterij) en nee is dus het antwoord.

*Ps: ik zit op de standaard wifi, letterlijk 2 meter van het modem af> vòòr de "kpn software" altijd uitstekende wifi gehad met mijn glasvezel abonnement, vandaar mijn conclusie.

Groet 👋

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • November 25, 2025

`Bedankt voor je terugkoppeling ​@LoveCatsOnly!
Zeker weten dat we je hier mee verder kunnen helpen wanneer je hier een eigen topic voor aanmaakt, hopelijk wil je het een kans geven 🙏🏻

Ik zal erover nadenken> topic zal worden "hoe kom ik "****naam" van die kpn software af" 🤭😉.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • November 26, 2025

SW2 Extenders: Het heeft een tijdje stabiel gedraaid (+/- 1 week). Geen wijzigingen (meer) aangebracht in de hostnamen van de SW2's. De SW2's zijn bekabeld aangesloten. Toch is er weer een probleem in de communicatie met de Extenders. Wanneer kan ik een update verwachten, zodat de communicatie met de Extenders stabiel wordt en blijft?

Admin: afbeelding in spoilertag gezet voor de overzichtelijkheid

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • November 26, 2025

Goedemorgen ​@RBu1958 en dank weer voor jouw feedback!

In dit geval het vriendelijke verzoek om hier een eigen topic voor aan te maken; dit is een product update van de Experia Box v10 en voor problemen met Super wifi 2 is het overzichtelijker dat hier een eigen topic voor komt. En mocht je het nog niet hebben gedaan, abonneer je dan vooral ook op de Product Update van de SuperWifi 2 punten! Zodra er updates zijn, kun je dat daar uiteraard allemaal terugvinden!

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • November 26, 2025

Gaan alle klanten op de oude software nu mee naar de KPN software? Ik heb drie keer eerder bericht gehad dat de software zou worden geïnstalleerd, maar dat is nooit gebeurt (volgens het logboek wel gedownload via TR069, nooit uitgevoerd). Sindsdien heb ik een andere V10.

Ja, sowieso gaat dat gebeuren, ​@Lucas1234. Het feit dat het bij jou al drie keer is aangekondigd maar niet gelukt geeft aan dat ons beheersysteem op die moment geen goede connectie had met jouw apparaat. Je hebt daarná de nieuwe V10 gekregen? Dan verwacht ik dat je nog weer opnieuw bericht krijgt, en dat de migratie dan wel gaat lukken. Die migratie gaat ook gewoon als je SuperWifi punten uitstaan / niet aangesloten zijn. Je wordt echt als hele aansluiting geselecteerd daarvoor.

@Erik van KPN er is op mijn V10 geen migratie of update uitgevoerd, en ik heb ook niks gehoord van KPN over dat er een update zou worden uitgevoerd. Is het mogelijk om alsnog te migreren, of moet ik wachten op een volgende migratie?

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Dan is het nu wachten op de volgende ronde dat jouw modem de update gaat krijgen  ​@Lucas1234

JanV44
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • November 29, 2025

Hi, ik heb een Unify AP PRO (via POI) op LAN (1); Standaard staat IPV6 prefix delegation UIT; 

Is IPv6 Prefix UIT gelijk aan /64 of kan die beter AAN staan of AAN met DHCPv6?

Alle Verbonden apparaten geven in de user interface  LAN aan i.p.v. een WiFi verbindingstype;

Op de spectrumkaart zou ik op kanaal 11 moeten zitten (2,4) en kanaal 40 (5,0); het huidige kanaal geeft kanaal 6 en 44 voor de UAP… hoe oud is het paard van Sinterklaas?😀

De UI valt na ± 15 minuten terug op inloggen. Op zich niet zo’n ramp, maar wel onverklaarbaar.
Tks.
Jan