Skip to main content

Hoi

Experia Box V10 valt uit  elke dag rond 19;00 uur 

Experia Box V10 valt uit  elke dag rond 19;00 uur,      brand rood. en natuurlijk geen  internet 
Na 4 tot 10 Min  gaat de Experia Box V10  Blauw Lampjes  aan en daarna knipperren  en is hij daarna  weer op groen springen waarna de wifi ook weer online komt.
Het komt ook voor dat hij hier een paar keer over moet doen >  Experia Box V10  Blauw Lampjes  aan en daarna knipperen  en is hij daarna rood  dit gebeurd maximaal drie keer  dus tussen 1- 3 keer 
dit doet  al een week 

Het is een VDSL verbinding 

Experia Box V10 ongeveer 1-2 jaar oud 

Kent iemand dit probleem

komt dit vaker voor   

 

Op de V10 zou maar 1 blauw lampje moeten zitten en dat is die van de ecomodus. Heb je toevallig ingesteld dat deze automatisch moet activeren?

Het kan helpen om het modem eens een reset te geven. Hier lees je hoe je jouw modem kunt resetten.

Lost dit het probleem niet op? Dan raad ik je aan om op het moment van uitval de probleemoplosser voor internet en wifi te doorlopen. Hiermee wordt één en ander van afstand uitgemeten om tot een oplossing te komen.

 


Hoi

blijkbaar maakt het KPN  niet uit of het is opgelost

zal het verklappen  niet dus

en nog iets anders  dit melden

  Beste antwoord door Denise van KPN

 

tewijl uit de tekst ( van Denise )   blijkt dat ze het verhaal /probleem niet goed begrijpt 

vervellende is er worden ook geen vragen gesteld

als je het verhaal /probleem niet goed begrijpt   stel dan vragen

 

😟😟

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

 


Weet je hoe je in moet loggen in het modem? Zoja doe dat dan een keer. Ga naar status en dan naar geavanceerd. Van geavanceerd graag een screenshot plaatsen. 


Ik moet zeggen dat ik jouw reactie wel heftig vind, @Henk4545. Ik heb op 6 mei gereageerd en je hebt daarna tot 15 mei geen reactie gestuurd. Daarmee ga ik ervanuit dat het probleem is opgelost. Nu blijkt dat dat niet zo is, hoef je mij niet zo aan te vallen. Je hebt, naar mijn mening, ruim de tijd gehad om zelf aan te geven dat dit niet is waar je naar zocht. Ik vind het jammer dat je het nu op zo'n manier aangeeft.

Maar goed, ik begrijp dat dit niet het antwoord is waar je naar zoekt. Met de informatie die ik van je had gekregen, leek mij dit het meest logisch. Maar blijkbaar niet. Dan zullen we moeten zoeken naar een andere oplossing.

Heb je jouw modem al eens een reset gegeven? Uit jouw eerste bericht maak ik alleen op dat het modem zichzelf herstart. Maar dit is niet hetzelfde als een reset. Want daarmee worden de instellingen terug gezet naar de fabrieksinstellingen. Dit lost veel problemen op. Heb je dit al gedaan? Zo ja, wat was het effect?

En heb je de probleemoplosser al doorlopen? Hiermee kun je problemen met een wegvallende verbinding, wat jij in feite hebt, oplossen. Wat was hiervan de uitkomst?


Op de V10 zou maar 1 blauw lampje moeten zitten en dat is die van de ecomodus. Heb je toevallig ingesteld dat deze automatisch moet activeren?

Het kan helpen om het modem eens een reset te geven. Hier lees je hoe je jouw modem kunt resetten.

Lost dit het probleem niet op? Dan raad ik je aan om op het moment van uitval de probleemoplosser voor internet en wifi te doorlopen. Hiermee wordt één en ander van afstand uitgemeten om tot een oplossing te komen.

 

Ik heb naar ik meen, het powerlampje en/of internetlampje ook wel eens blauw zien branden, tijdens een soort update o.i.d. @Denise van KPN en @Henk4545 

Je zou ook een zogenaamde 'monteurs-reset’ kunnen doen, dat is het resetknopje en de herstelknop gelijktijdig ingedrukt houden totdat 1 of meer lampjes uit gaan en/of gaan knipperen en dan meteen loslaten @Henk4545 


Hoi

 

Deze lampje`s bedoel ik hier zijn ook de verschillende kleuren te zien 

 

https://postimg.cc/kDns6dKH

 

https://i.postimg.cc/zDhcQzBq/15-05-2024.png

 

 


Binnen je topic heb je het over de V10 en op de foto's toon je de V10a @Henk4545 

Welk modem hebben we het nu over???

Want dat is een wezenlijk verschil.


In de topic geef je aan de experia v10 te hebben maar in je laatste post laat je de experia v10a zien. 


Aha, nu komt de aap uit de mouw. Je schrijft in je topic over een Experia Box V10, maar plaatst foto's van een Experia Box V10A. Dit maakt nogal een verschil.

Een blauw knipperend lampje op de Experia Box V10A betekent dat de DSL verbinding weer opgezet wordt. En dat kan inderdaad duiden op een wegvallende verbinding. Ik zou je willen vragen om de probleemoplosser voor internet en wifi te doorlopen. Hiermee kan de verbinding op afstand doorgemeten worden om te kijken of hier een probleem in zit.

Kom je er hiermee niet uit? Bel ons dan op 0800 0402. We kunnen dan even achter de schermen met je meekijken.


Hoi

 even een update

lijn meting was helemaal in orde , hier was helemaal niks mis mee

wat ik op Tweakers heb gelezen is zeer waarschijnlijk

de oorzaak of het er nee te maken

KPN  is een

netwerkupgrade,

onderhoud netwerk

Zendmastupgrade

 

zie afbeelding

 

het kan ook dat kpn op de aangegeven pijlen ( rood )  onderhoud netwerk of netwerking verbetering

dat zou ook de tijd verklaren   ( en logisch zijn )

 

 

 

ik wil het nu voor een maand bekijken hoe het blijft werken

 

Voor zover is het nog goed


Zoals ik het nu begrijp, werkt het dus weer naar behoren? Hopelijk blijft dat ook zo!


Reageer