Skip to main content
Antwoord

Experia Box v10A met V10A.C.25.03.04 DMZ functie en port forwarding werken niet meer

• July 19, 2025
  • 2 reacties
  • 34 keer bekeken

Beste ​@KPN 

Na enig onderzoek kom ik er achter dat na de firmware update van V10A.C.25.03.04 mijn port-forwarding nog DMZ functie niet meer werken in de modem.

Zojuist een Factory rest uitgevoerd maar ook dat helpt niet. Nou heb ik meerdere mensen hier al over gehoord maar nergens een oplossing gevonden. 

Kunnen jullie aangeven of dit inmiddels een bekende “bug” is in jullie update en of dit ook opgelost gaat worden want ik kan nu geen gebruik meer maken van remote werken (via mijn eigen internet verbinding thuis)

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@MMCG. Ook met de nieuwe KPN Software en de versie die jij nu hebt, zou port forwarding instellen geen probleem moeten zijn. Is het gelukt met de tip van ​@Marlon92? Zo niet, dan denken we graag met je mee. Zou je dan een schermafbeelding kunnen plaatsen van hoe je nu de port forwarding hebt ingesteld? Dat maakt meestal al heel veel duidelijk. 

Ook hebben we een Kennisbankartikel over port forwarding instellen in combinatie met de KPN Software. Daar is ook veel informatie te vinden. 

2 reacties

• July 19, 2025

Je apparaten moeten op DHCP mode staan. Je mag dus geen vast ip ingesteld hebben op de apparaten. In de Experiabox geef je de apparaten een vast ip. Dan werkt poortforwarding. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 22, 2025

Hoi ​@MMCG. Ook met de nieuwe KPN Software en de versie die jij nu hebt, zou port forwarding instellen geen probleem moeten zijn. Is het gelukt met de tip van ​@Marlon92? Zo niet, dan denken we graag met je mee. Zou je dan een schermafbeelding kunnen plaatsen van hoe je nu de port forwarding hebt ingesteld? Dat maakt meestal al heel veel duidelijk. 

Ook hebben we een Kennisbankartikel over port forwarding instellen in combinatie met de KPN Software. Daar is ook veel informatie te vinden.