Skip to main content

Het Experia v10a-modem accepteerd geen enkel wachtwoord meer na resets…. (via jullie en ook met de resetknop)

De reden tot resetten was overigens dat het IP nog steeds http (zonder ‘s’) was en mijn browsers dat niet leuk vinden. 

De firmware was (voor reset :-) 5.00.52_build493-owl 

Hopelijk is het te verhelpen!

Hallo @wwvn 

 

Na een reset is het originele Admin wachtwoord weer geldig, dat zou op de sticker achterop onder het uitschuifbare kaartje moeten staan.

 


Inderdaad. Helaas werkt dat niet!


Gebruikt u versterkers? Koppel die dan los. Alle overige apparatuur ook. Dan resetten en eerst proberen in te loggen voordat u weer apparatuur aansluit.

Even de duidelijkheid: u ziet wel het inlogvenster? 


OK, dus ik haal de speakers en tv die via het stroomnet verbonden zijn uit de ethernetaansluiting, laat de DSL zitten en ga via de knop op het apparaat resetten? 

Ik zie op IP http://192.168.2.254. een pagina met KPN-logo en onder de tekst  ‘authorization’ twee invulvelden, waarvan in de bovenste standaard ‘admin’ staat. Onder de velden staat de firmware-versie. Het wachtwoord haal ik van precies zo’n etiketje dat u liet zien.

Mijn browsers willen overigens niet dat ik op een IP zonder veiligheidscertificaat inlog, hierom is dit hele vervelende gedoe begonnen…

Thanks!


Beste Nick,

Ik heb ingevoerd: het 10-delige admin password, een password dat ik drie jaar terug kreeg van de installateur, en mijn laatste password. Helaas werd geen van deze geaccepteerd. 

Wat nu?

Groet!

w

Admin: telefoonnummer verwijderd i.v.m. privacy uit openbare post


... speakers ...

Ik bedoelde WiFi versterkers. 

U kunt bellen naar KPN op nummer 0800-0402.

Staan er vreemde tekens in het wachtwoord?Misschien kunt u hier nog een foto plaatsen van het wachtwoord?


Het eindigt, vreemd genoeg, met (5A

Maar ga ik een password op een openbaar forum zetten? :-)


Maar ga ik een password op een openbaar forum zetten? :-)

Het werkt toch niet, dus wat kan het kwaad?

Daarnaast moet het meteen veranderd worden als het wel werkt. Anders komt u niet in de webinterface. Het inlogformulier verplicht u er toe een ander wachtwoord te verzinnen en dat 2 maal in te voeren.


Hoe reset je het modem?
De juiste reset is met een paperclip in het gaatje bij de kabelaansluitingen waar reset bij staat Druk het schakelaartje achter dat gaatje 10 seconden in en laat dan pas los.
Laat het modem rustig opstarten hetgeen langer duurt dan normaal.
Dan kun je weer inloggen met het wachtwoord wat achterop het kaartje staat.

 


OK, dank voor de info. Helaas was het mijn eigen stomme fout, een typefout namelijk, die door ctrl-v in stand bleef. Mijn excuses en veel dank voor de moeite. 


Fijn dat het opgelost is @wwvn !