Skip to main content
Antwoord

Experia Box V10A stopt meerdere keren per week met DHCP

• October 16, 2025
  • 7 reacties
  • 67 keer bekeken

Sinds een paar weken stopt de Experiabox 10a (glasvezel aangesloten)

om de 1 a 2 dagen met uitgeven DHCP. Wordt alleen verholpen met voeding uit en aan.  Factory reset heeft niet geholpen. Modelnr VRV9517 Firmware Version V5.00.61 build 511.  Wifi via Ubiqity box, krijg dan wel Wifi verbinding maar APIPA address (Geen DHCP server) , dus geen andere DHCP server in het spel.
Gevolgen:  TV ontvanger werkt niet meer, databundel telefoon wordt opgevreten want geen Wifi

Ik zie regelmatig status LED op Experiabox 10a blauw knipperend ( poging software update?)

Heeft jaren probleemloos gewerkt. Wat is er aan de hand en hoe te verhelpen.

Beste antwoord door Ik_Combineer

Als je v10a regelmatig blauw knippert en hij is rechtstreeks aan het glasvezel gekoppeld gaat er iets mis, ik zou morgen even bellen en dit aangeven. Zeer waarschijnlijk krijg je dan een nieuw modem en heeft dat oude beestje zijn beste tijd gehad.

7 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • October 16, 2025

Als je v10a regelmatig blauw knippert en hij is rechtstreeks aan het glasvezel gekoppeld gaat er iets mis, ik zou morgen even bellen en dit aangeven. Zeer waarschijnlijk krijg je dan een nieuw modem en heeft dat oude beestje zijn beste tijd gehad.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@ArivA en welkom bij de KPN Community! Goed dat je hier een topic voor aanmaakt, want geen diensten is bepaald niet de bedoeling. 

Als je v10a regelmatig blauw knippert en hij is rechtstreeks aan het glasvezel gekoppeld gaat er iets mis, ik zou morgen even bellen en dit aangeven.

Dit is dan ook mijn advies, zeker omdat je al een reset gedaan hebt en dit niet heeft geholpen. 
Voor storingen zijn we 24/7 bereikbaar via 0800-0402. Spreek in dat je helemaal geen diensten hebt en dan kom je vanzelf bij één van mijn collega's uit. 

Laat je weten of het gelukt is? Ik hoor het graag!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 19, 2025

Dag Sanne,  ik heb vrijdag 0800-0402 gebeld. Daar ben ik gevraagd om de aangesloten Ubiquty Wireless te ontkoppelen en de hele powercycle en hardware reset van de Experia nog 1 keer uit te voeren. En daarna het twee dagen aan te zien. Net na afgelopen middernacht lag DHCP er weer uit. Televisie deed het nog (DHCP lease nog niet verlopen) totdat ik de KPN ontvanger uit en aan zette.  
Kortom hetzelfde verschijnsel.  Ik ga morgenvroeg 0800-0402 opnieuw bellen om dit aan te geven en hopelijk wordt er nu wel vervangende apparatuur aangeboden.

• October 19, 2025

Dag Sanne,  ik heb vrijdag 0800-0402 gebeld. Daar ben ik gevraagd om de aangesloten Ubiquty Wireless te ontkoppelen en de hele powercycle en hardware reset van de Experia nog 1 keer uit te voeren. En daarna het twee dagen aan te zien. Net na afgelopen middernacht lag DHCP er weer uit.

Had je daarbij die Ubiquty apparatuur nog steeds uitgeschakeld staan?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 19, 2025

Ja steeds uitgeschakeld, had mijn SSID zolang weer op de Experia gezet

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 22, 2025

Inmiddels maandag gebeld, dinsdag nieuwe Experia 12 ontvangen en werkend. Ga er vanuit dat het nu weer blijft werken 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Fijn dat je een nieuw modem hebt gekregen en bedankt voor de updates ​@ArivA! Ik ga er ook vanuit dat het nu goed gaat, maar mocht daar verandering in komen laat het hier dan gerust weten. 🙂

Veel plezier met je diensten!