Skip to main content
update

Experia Box V10A: Update naar V10A.C.26.06.10

• September 23, 2026
  • 3 reacties
  • 95 keer bekeken
Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

We hebben een nieuwe update voor de Experia Box V10A. Dat is nu KPN Software V10A.C.26.02.10. In deze Product update lees je wat er is verbeterd en veranderd ten opzichte van de vorige KPN Software versie.

Wat zit er in de update naar KPN Software V10A.C.26.02.06

De hier genoemde verbeteringen en aanpassingen zijn allemaal ten opzichte van de vorige versie V10A.C.26.02.06

Verbeteringen en aanpassingen in de diensten 

Na het inschakelen van IPv6 kon de internetverbinding wegvallen. We zagen ook dat na een herstart van de modem met IPv6 ingeschakeld de verbinding soms wegviel. Beide issues zijn nu verholpen. 

Verder was er een probleem met onverwachte combinaties van IPv6-adressen, Interne/lokale en publieke adressen werden door elkaar gebruikt. Dit is met deze update ook verholpen. 

Wat is er verder opgelost

• Modem en apparaat maken na registratie beter verbinding met ons beheersysteem.
  • De wifi-beveiligingsinstelling geeft minder snel compatibiliteitsproblemen met andere apparaten.
  • De doorvoer van data is stabieler en geeft minder pakketverlies (packet loss)
  • De naam en instellingen van het gastwifinetwerk worden beter gesynchroniseerd tussen modem en wifi-versterkers.
  • Een gekoppelde wifi-versterker raakt die koppeling na een upgrade of herstart minder snel kwijt.
  • Internetonderbrekingen tijdens intensief gebruik komen minder vaak voor.
  • De internetverbinding blijft stabiel bij normaal gebruik. 

Bekende beperkingen

• Na een fabrieksreset komen de instellingen voor vaste telefonie soms niet automatisch terug.
  • Nummerweergave op sommige oudere telefoontoestellen kan soms ontbreken.
  • MAC-filtering werkt mogelijk niet altijd helemaal goed.
  • TV- of spraakkwaliteit kan achteruitgaan tijdens intensief upload- of downloadverkeer.
  • De internetverbinding op glasvezel (xFiber) kan instabiel zijn.
  • IPv6-DNS-instellingen en naamresolutie kunnen falen.
  • De beheerinterface van de modem of wifi-versterker is soms niet bereikbaar via IPv6.
  • Een apparaat toevoegen aan de DMZ-instellingen kan mislukken.
  • Telefoonnummer(s) kunnen niet worden verwijderd via de webinterface.
  • Verbindingsinformatie, zoals netwerknaam, IP-adres of apparaatnaam, wordt niet altijd goed getoond bij ouderlijk-toezichtinstellingen.
  • Ingestelde QoS-voorkeuren (DSCP) kunnen verloren gaan na een upgrade via HDM.

Wanneer krijg ik de update? 

We beginnen eind september met de uitrol.

Ik heb de update gekregen en ik heb een vraag, opmerking of probleem

Je mag hieronder reageren met je feedback en vragen. Ook als je problemen ervaart. 

Heb je een probleem met de nieuwe software dat dringend is? Maak dan een belafspraak. De collega die je dan spreekt kan je hiermee verder helpen.

Kennisbank

Onze kennisbank heeft verschillende artikelen met uitleg over hoe je bepaalde instellingen aanpast. Denk aan gastnetwerk of extra wifi instellen, DHCP of DNS aanpassen en Port forwards instellen. Je bereikt ze via dit overzichtsartikel:

3 reacties

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 23, 2026

Nog al een hele lijst bekende beperkingen? of begrijp ik het verkeerd?

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • September 23, 2026

Je ziet inderdaad een overzicht staan met beperkingen die voor zouden kunnen komen ​@ivo46 

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 23, 2026

Internet blijft stabiel bij normaal gebruik?? Ik weet niet wat ik ervan moet vinden?

Maar goed heb mijn handen al vol genoeg met box 12 en sw2 punten