Skip to main content
Sticky

Een plek voor discussie over updatebeleid en planning van Product Updates

• June 17, 2026
  • 6 reacties
  • 161 keer bekeken
Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Als je al even aanwezig bent in onze Community, dan weet je vast dat we geregeld Product Updates maken. In Product Updates delen we nieuws en details over aankomende updates voor onze apparatuur en diensten. In dit topic willen we extra plek maken voor feedback rondom deze updates.

Product Updates in de Community

In onze Community delen we regelmatig Product Updates. In deze updates nemen we je mee in nieuwe software en verbeteringen van onze apparatuur en diensten, zoals modems, tv-ontvangers, de TV+ app en de MijnKPN app.

Product Updates: waar kun je reageren?

Elke Product Update is bedoeld voor vragen, ervaringen en reacties over die specifieke update. Denk aan:

• vragen over nieuwe functies of wijzigingen
  • ervaringen nadat je de update hebt geïnstalleerd
  • opmerkingen over wat wel of niet goed werkt in die versie

Zo houden we de informatie per update overzichtelijk en bruikbaar voor iedereen.

Algemene feedback over updates en updatebeleid

We zien dat er ook regelmatig bredere feedback is over het updatebeleid, planning en verwachtingen rondom updates. Die feedback is belangrijk voor ons.

Daarom kun je hiervoor vanaf nu terecht in dit aparte topic. Hier kun je algemene feedback, suggesties en kritiek delen over:

• de manier waarop updates worden uitgerold
  • de frequentie of timing van updates
  • het updatebeleid in het algemeen

We verzamelen deze input en nemen dit mee in gesprekken met de productteams waar mogelijk.

Samen zorgen we voor overzicht

Om de Product Updates overzichtelijk te houden voor alle bezoekers, kan het voorkomen dat reacties die niet over de betreffende update gaan worden verplaatst of verwijderd, zodat gesprekken op de juiste plek blijven. Een moderator zal dit altijd aangeven.

Dank voor je betrokkenheid en feedback. Dit helpt ons om onze diensten te verbeteren!

Heb jij feedback, bedenkingen of kritiek over de Product Updates, de planning of het updatebeleid? Deel ze gerust hier met ons!

Wij doen ons best om de feedback mee te nemen naar de ontwikkelaars, en delen het als we daar terugkoppeling of nieuwe inzichten over ontvangen.

6 reacties

• June 17, 2026

Waar ik de laatste tijd tegenaan liep, dat ondanks ik een abonnement op de productupdates heb/had, ik nooit meer mail krijg/kreeg over productupdates.

k weet dat daar een storing in was/is, maar is blijkbaar nog nooit opgelost,

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Waar ik de laatste tijd tegenaan liep, dat ondanks ik een abonnement op de productupdates heb/had, ik nooit meer mail krijg/kreeg over productupdates.

Ik ben ook benieuwd of andere communityleden dit herkennen.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • June 17, 2026

Dat probleem bestaat al sinds eind januari ​@Vikash van KPN . Sinds de Product updates ook een categorie hebben.

Als bijwerking van deze feature zien we dat notificatiemails over Product Updates niet altijd goed gaan, en dat je ze daardoor misschien niet krijgt. Hier wordt aan gewerkt om dat zo snel mogelijk weer te verhelpen!

Het probleem is bij Gainsight gemeld maar kennelijk is een oplossing moeilijk (of krijgt geen prioriteit).

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15

Ook ik krijg (helaas) geen mailtje meer. 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Mijn excuses, ​@RBxx heeft inderdaad gelijk (dank voor je reactie). Op dit moment is er helaas nog geen oplossing voor dit probleem. Het beste is om af en toe zelf het topic of de Product Update te controleren voor nieuwe informatie.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • June 18, 2026

Dat probleem bestaat al sinds eind januari ​@Vikash van KPN . Sinds de Product updates ook een categorie hebben.

Als bijwerking van deze feature zien we dat notificatiemails over Product Updates niet altijd goed gaan, en dat je ze daardoor misschien niet krijgt. Hier wordt aan gewerkt om dat zo snel mogelijk weer te verhelpen!

Het probleem is bij Gainsight gemeld maar kennelijk is een oplossing moeilijk (of krijgt geen prioriteit).

Er is inderdaad op dit moment nog geen oplossing hiervoor. Gainsight, de leverancier van de software waar dit forum op draait, werkt aan verbeteringen rondom het abonneren op dingen. Zodat je meer controle hebt over waar je wel en niet bericht over krijgt. Het oplossen van het in het geheel geen bericht krijgen over Product Updates is daar onderdeel van. En wordt dus niet als een apart iets opgelost. Betekent dat we moeten afwachten totdat Gainsight die verbeteringen als geheel uitbrengt.

De kortste klap is om zelf inderdaad periodiek de Product Updates pagina te bezoeken en te kijken of er nieuws is. 

Wat verder wel kan is je abonneren op de categorie waar elke Product Update bij hoort. Modem updates worden, bijvoorbeeld, in de categorie Modems geplaatst. Ze zijn dan ook zowel binnen die categorie als op de overkoepelende Product Updates pagina zichtbaar. Het abonneren op een categorie zorgt er echter wel voor dat je van alle nieuwe topics in die categorie bericht krijgt. Dus dan zou je wel zelf de afweging moeten maken of je dat de moeite waard vindt.