Skip to main content

Nadat mijn Experiabox V10a defect raakte is deze vervangen door de een V10 versie in de KPN winkel. Toen ik het modem daar ophaalde vertelde de medewerker dat er geen verschil zat in de modems. Tijdens de installatie kwam ik erachter dat er maar 10 dhcp reserveringen (dhcp bindingen) mogelijk zijn. Dit is echter niet toereikend voor mij. Ook werkte iptv niet met dit modem en moest via de telefonische helpdesk opgelost worden. Het modem was ook niet niet nieuw…zaten reeds krasjes op. Beste KPN, los dit op en geef mij minimaal de V10a weer terug of iets beters maar geen V10!

Dit is voor het eerst dat iemand vraagt om een v10a. De v10 is het beste modem wat kpn heeft en ooit heeft gehad.  Het lijkt er op dat je er één hebt gehad die niet goed werkt. Bel de klantenservice 0800-0402.


Jammer dat de V10 het niet helemaal goed doet. Het is het beste modem wat KPN heeft. Waarom heb je meer dan 10 DHCP reserveringen nodig? 


Het modem werk uitstekend na de hulp van de helpdesk. Laten we dat voorop stellen. Ik werk met diverse geofencing apparaten welke een toegewezen adres krijgen bij binnenkomst. Ook heb ik enkele apparaten welke ik geen vast ip-adres kan geven dus los dat op via dhcp reservering. De V10a kon dat moeiteloos aan. Vandaar mijn stelling.


Zelf heb ik ook een v10A maar die heb ik met een zeer hoge uitzondering gekregen.

De V10A modems worden nog maar zeer minimaal uitgeleverd omdat waarschijnlijk alle v10A modems naar budgetthuis en youfone gaan.

Misschien nog eens naar de winkel gaan en vragen of ze er nog eentje hebben?


Het modem werk uitstekend na de hulp van de helpdesk. Laten we dat voorop stellen. Ik werk met diverse geofencing apparaten welke een toegewezen adres krijgen bij binnenkomst. Ook heb ik enkele apparaten welke ik geen vast ip-adres kan geven dus los dat op via dhcp reservering. De V10a kon dat moeiteloos aan. Vandaar mijn stelling.

Helder. 


Hi @L. d. E., ik lees dat jouw Experia Box V10A vervangen is voor een Experia Box V10, wat voor jou een minder gewenst type is. Ik zie dat er al verschillende gebruikers in je topic zijn verschenen, zoals je leest lopen de meningen over de modems uiteen. 

Bij het vervangen van een modem kunnen we niet toezeggen welke je als vervanger ontvangt. Wij kunnen vanuit hier alleen een modem laten omruilen als deze technisch gezien defect is of niet meer goed functioneert. Daarom heb ik helaas niet de optie om te zeggen, je krijgt weer een V10 van me. Ik denk net als anderen hier natuurlijk wel graag met je mee. Misschien is het een idee dat je kijkt naar het gebruik van een eigen modem. In voorgaand topic lees je er meer gedetailleerde informatie over. Ook vind je hier meer informatie over de vrije modemkeuze bij KPN. Dat schept meer mogelijkheden voor het maken en beheren van je eigen instellingen. 


Probeert de WiFi Manager eens. Kans is aanwezig dat je zo een KPN Box 12 krijgt.


Nou dan heb ik liever de v10. Het beste modem en zelfs die is in de jaren bewoner geworden. Zeker de wifi


beroerder bedoelde ik niet bewoner


Nou dan heb ik liever de v10. Het beste modem en zelfs die is in de jaren bewoner geworden. Zeker de wifi

Zou je dat eens kunnen toelichten? Het is makkelijk om wat uitspraken te doen maar met een toelichting help je ook anderen. Een reactie zoals nu geplaatst wordt voegt echt niets toe en zorgt alleen maar voor meer vragen. Hoe is de V10 beroerder geworden? Wat is er aan de wifi slechter geworden volgens jou?


Misschien omdat je geen USB HDD meer kan aansluiten op de v10?Dat kon in een van de eerdere firmware versies wel.


Probeert de WiFi Manager eens. Kans is aanwezig dat je zo een KPN Box 12 krijgt.

Box 12😤😤😤 echt niet. Komt er hier voorlopig ook niet in huis😉