Skip to main content

Hoi. Sinds kort is mijn Experiabox v10 gek gaan doen met IP adressen, zo krijg ik namelijk af en toe geen internet meer uit mijn Experiabox, maar dat komt omdat ik een raar IP adres krijg, namelijk voor de router wordt er soms 172.16.0.1 aangewezen, en soms het normale IP adres van 192.168.2.254. En het wordt nog gekker, als ik met het 172.16.0.1 IP adres probeer in te loggen kom ik op een admin website van Zyxel met een admin username die al is ingevuld maar met een leeg admin wachtwoord die niet overeenkomt met die van de mijnmodem.kpn gegevens.

 

Ook is er op dat moment geen weinig tot geen internet aanwezig. De websites blijven laden tot dat ze een timeout geven

 

Enig idee waarom dit gebeurt?

 

Alvast Bedankt!

 

Dit is wat er ongeveer op de inlog van staat: 172.16.0.1

 

 

NBG-418N v2
 

Welcome to NBG-418N v2 Embedded WEB Configurator !

 

Enter User Name/password and click to login.

 

Note: 

Please turn on the Javascript and ActiveX control setting on Internet Explorer.

 
 
 
 

Hallo @Dani Eichhorn 

 

Dat komt omdat je nog een router in het netwerk hebt staan, de Zyxel NBG-418N v2.
Die staat nu blijkbaar ingesteld als router en deelt de 172.16.0.x IP adressen uit.

Je zou dat apparaat dus moeten afkoppelen of er op inloggen en de DHCP uitzetten (of instellen op Access Point mode indien dat ondersteunt wordt).
Misschien staan de inloggegevens ook wel ergens onderop dat apparaat.


Welkom op de community @Dani Eichhorn, dit klinkt inderdaad alsof er een tweede router in het netwerk zit die zich ermee bemoeit. Heb je die kunnen vinden en uit het netwerk halen (of aanpassen) zoals GeSp voorstelde?