Skip to main content

Help, 

Experiabox V10 heeft ineens de datum van 1970..…

 

Na telefonisch contact met de klantenservice is er een hard reset uitgevoerd. Het heeft het even gedaan, maar dat was het dan ook.....

Wat nu? 

admin: titel aangevuld ivm vindbaarheid 

Ik heb van de week nog een topic hier voorbij zien komen met precies hetzelfde probleem. Wat volgens mijn herinnering wel opgelost was, moet ff zoeken hier op het forum. 


Wat voor modem heb je, een V10??


Wat voor modem heb je, een V10??

 

Ja. Sorry, vergeten te vermelden. Pas het bericht even aan. 👍


Beste @SJVB,

Dit is normaal dat de modem dit eerst aangeeft als die helemaal opnieuw opstart, daarna geeft ie de juiste tijd en datum weer. 


@LaurensZalm was hier ook mee bezig in dat andere topic. 

Was iets met een switch of Chromecast wat niet lekker werkte of zoiets. 


Maar niemand die dat ding opnieuw opstartte.... 

Het was er ineens!

 

En de apparaten maken er wel verbinding mee nu (dus ook na hard reset), maar krijgen geen internettoegang.

 


1 januari 1970 00:00 is de starttijd van de Unix Epoch. Vrijwel ieder apparaat dat op basis van Unix werkt zal hierop terugvallen indien de tijd niet opgevraagd kan worden bij een NTP-server.

Zou je voor de zekerheid eens je USG volledig los kunnen koppelen? Ik zeg niet dat het probleem hier in zit maar het is altijd handig om zaken uit te sluiten. Zou je ook eens een screenshot van de DHCP-instellingen van de Experiabox V10 kunnen plaatsen? Mogelijk is hier per ongeluk iets foutief in ingesteld.

Ik ben ook even aan het denken, het is namelijk best bijzonder dat het apparaat opeens minder werkt maar op een eigen router achter de Experiabox dan weer wel. De verbindingen naar je USG lopen namelijk ook allemaal via de router in de Experiabox. Als de hele Experiabox overleden is dan zou de USG ook niet meer moeten werken.


Heb even zitten kijken in andere topics, maar zal wel een nieuwe Experia box worden vrees ik. 

Even wachten tot een moderator zich meld, die kan meer doen. Die kan op afstand ook jou verbinding checken etcetera. 


@Dennis Schreve Die tekst haal jij uit dat andere topic, of niet??  😁


@Dennis Schreve Die tekst haal jij uit dat andere topic, of niet??  😁

Ja tuurlijk, is toch veel makkelijker? 😜😂


@Dennis Schreve 

Klopt, hahaha. 


@Dennis Schreve Die tekst haal jij uit dat andere topic, of niet??  😁

Ja tuurlijk, is toch veel makkelijker? 😜😂

De tekst kwam mij al bekend voor 😅


@Dennis Schreve Die tekst haal jij uit dat andere topic, of niet??  😁

Ja tuurlijk, is toch veel makkelijker? 😜😂

De tekst kwam mij al bekend voor 😅

😂 Ik weet van niks @NHendriks! 🤣😜


😂 Ik weet van niks @NHendriks! 🤣😜

Omdat je aan het liegen bent moet je 5min op de gang staan:laughing::sweat_smile::joy:


@Dennis Schreve Die tekst haal jij uit dat andere topic, of niet??  😁

Ja tuurlijk, is toch veel makkelijker? 😜😂

De tekst kwam mij al bekend voor 😅

Tsja, ik wou niet ongegeneerd teksten "pikken" en plakken. Maar daar had @Dennis Schreve minder moeite mee, hahaha. 

Maar nu on topic,  want @SJVB  is nog niet veel wijzer natuurlijk. 


Ik ben eventjes aan het kijken. Die datum en tijd is inderdaad niets meer dan dat het modem na een reset nog geen contact heeft gehad met de NTP servers die vooringesteld staan in de V10. Dit zijn er 5 dus als er eentje niet bereikbaar is dan gaat ie door naar de volgende. Als alle vijf niet werken dan blijft het modem inderdaad hangen op 1 januari 1970 en gaat ie vanaf daar doortellen. Dat kan in principe geen kwaad.

 

Nu lees ik ook iets over dat andere apparaten geen internetverbinding hebben. Hoe uit zich dat? Zijn dat alle apparaten of slechts een enkeling of aantal? Betreft het een VDSL-verbinding of glasvezel? Hoe branden de lampjes op de V10 (bij VDSL ook graag het lampje L1 en eventueel ook L2 naast de DSL-poort checken)? Indien glas, hoe branden de lampjes op het glasvezelkastje? Kun je ons iets meer vertellen over hoe het thuisnetwerk eruit ziet? Denk dan aan switches, wifipunten, randapparaten zoals pc's, telefoons, Sonos en dergelijke. Is alle bekabeling al nagekeken om eventuele netwerk lussen uit te sluiten?


Het betreft een Experia V10 met een DSL verbinding.

De huidige situatie heeft de afgelopen jaren zonder problemen gewerkt met alle apparaten een vast toegewezen IP.

Heb nu 2 x een reset gedaan op aanraden van de klanten service.

De 2e keer alles bekabelde apparaten en wifi gebruikers uitgezet om doormiddel van uitsluiting het probleem te ondervinden. 

Ik heb aangesloten:

Tv, Smarthome hub, NAS, Sonos, extender TP link, en dan een aantal mobiele apparaten. 

Na de reset niets aan DHCP binding gedaan, met alleen 2 telefoons, en laptop blijft het probleem aanhouden.

Volgens de klantenservice van kpn werkt het niet als er te veel apparaten aan de Experia box hangen, en kan ik op eigen kosten wel een monteur laten komen. Omdat er in de huidige situatie niets veranderd is in de afgelopen periode ben ik een beetje lost waar het probleem in kan zitten.

 


En hoe branden de lampjes op de Experiabox? Indien meerdere Sonos-apparaten: hoeveel en hoe is ieder apparaat aangesloten? Die TP-Link, welk type is dat?

 

Als er een teveel aan apparaten verbonden is dan kan dat inderdaad voor issues zorgen, kijkend naar deze aantallen zal dat echt niet het geval moeten zijn, vooral als er overal een DHCP-binding aan vast hangt.


Wat de lampjes betreft 

Service lampje groen

Eco lampje uit

Internet lampje groen

Wireless lampje pulseert groen

Power lampje groen

TP link

De TP link is een TP-WA1201 duel band ( Werkt en staat bedraad aangesloten op de zolder verdieping, alle apparaten die het direct op de V10 niet verbonden worden pakken zodra je boven komt wel een werkend WIFI signaal)

Sonos

Een wireless aangesloten Sonos one (werkt naar behoren)

Volgens de medewerkers van de KPN klanten service zou de TP link het probleem zijn, ik trek dit in twijfel aangezien deze juist wel een werkend netwerk uitzend


Ik zie net dat ik deze per abuis ben vergeten. Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat het zou kunnen zijn, zoals je het nu allemaal beschrijft zit dat goed. Ik had mijn zinnen gezet op de Sonos maar aangezien het er maar eentje is zal die geen network loops veroorzaken. Sonosnet gooit namelijk nog wel eens roet in het netwerk.


Bedankt voor het meedenken @NHendriks .

Zou @Dennis Schreve nog suggesties hebben?

 

Een oplossing voor dit probleem zou fijn zijn KPN! De klantenservice komt niet verder dan hard reset, maar dat blijkt nu al twee keer niet de oplossing. Thuiswerken is nauwelijks te doen zo. 


@SJVB Ik wil graag met je meedenken, maar ik heb de situatie nog niet helemaal helder.

De datum in het modem kan op zich geen kwaad zoals @NHendriks al zegt. 

Je ervaart dus situaties waarbij apparaten wel verbonden zijn maar geen internettoegang hebben? 

En je ervaart wegvallende verbindingen als ik het goed begrijp?