Skip to main content

Ik had Led strips gekocht die enkeld werken via zón app.
Maar daar heb je 2.4ghz voor nodig. Dus heb ik online gezocht hoe ik 5ghz uit moet zetten.
Dus toen moest ik inloggen om mijn modem (Expirabox v10) en moest ik naar geavanceerd.
Maar dan zeggen ze simpel dat je daar 5ghz kan uitschakelen maar ik weet niet welke switch ik moet omhalen.
 

Dit is hoe hij standaard staat welke moet ik om halen om 5ghz uit te schakelen?

Heb je wifi versterkers van kpn?


Heb je wifi versterkers van kpn?

Ik heb 2 SuperWiFi versterkers van KPN


Dan heb je dus niets te zoeken in de experiabox want de super wifi's schakelen de WiFi van het modem uit. Dat is ook gebeurt. Op de super wifi's kan je de 2.4ghz band en de 5ghz band niet splitsen dan wel apart aan of uitzetten.  Daar komt een update voor maar daar heb je nog niks aan dus. Heb je toevallig niet een wifipunt in huis die je nu niet gebruikt?


Dan heb je dus niets te zoeken in de experiabox want de super wifi's schakelen de WiFi van het modem uit. Dat is ook gebeurt. Op de super wifi's kan je de 2.4ghz band en de 5ghz band niet splitsen dan wel apart aan of uitzetten.  Daar komt een update voor maar daar heb je nig niks aan dus. 

Dus ik kan op dit moment niet 5ghz uit schakelen. Zijn er nog andere tips?
Ik had ook iets gezien van:”schakel de superwifi punten uit en zet 5ghz uit op het modem connect de lichten met je smartphone en zet de superwifi punten weer aan”. Is dat een optie?


 

 


Dan heb je dus niets te zoeken in de experiabox want de super wifi's schakelen de WiFi van het modem uit. Dat is ook gebeurt. Op de super wifi's kan je de 2.4ghz band en de 5ghz band niet splitsen dan wel apart aan of uitzetten.  Daar komt een update voor maar daar heb je nog niks aan dus. Heb je toevallig niet een wifipunt in huis die je nu niet gebruikt?

Nog een vraag.
Ik heb dus de superwifipunten gekocht een paar weken terug, want onze wifi is super slecht.
maar ze hebben niet geholpen. 

Maar onze buurman heeft het zelfde modem maar zijn speeds zijn veel hoger en hij heeft niet eens de superwifi punten


Dat eerste zou je kunnen proberen inderdaad. Wat de snelheid betreft....zou je in willen loggen in het modem? Ga dan naar status  dan naar geavanceerd.  Wil je daar een screenshot wat plaatsen?


Hallo @S. van Gent , als je die speedtest draadloos gedaan hebt en je hebt een 50/5Mbit/s-abo, dan zijn dat mooie waarden.

 


Dat eerste zou je kunnen proberen inderdaad. Wat de snelheid betreft....zou je in willen loggen in het modem? Ga dan naar status  dan naar geavanceerd.  Wil je daar een screenshot wat plaatsen?

 

De eerste:


​​​​​

De tweede:

 


Hallo @S. van Gent , als je die speedtest draadloos gedaan hebt en je hebt een 50/5Mbit/s-abo, dan zijn dat mooie waarden.

 

Nee dit is gedaan met een computer die is bedraad direct naar het modem.
en wat ik all zij dat de buurman rond de 200/20Mbit/s zit vind ik dit heel raar


Ik bedoel eigenlijk de pagina waar actual rate en ataineble rate staat. 


Ik bedoel eigenlijk de pagina waar actual rate en ataineble rate staat. 

 


Ik bedoel eigenlijk de pagina waar actual rate en ataineble rate staat. 

Het is me gelukt om de wifi punten uitteschakelen en dan enkeld 2.4ghz in te schakelen dan de lampen connecten met me telephoon en de google nest toen the wifi punten weer aan gezet en dat werkt met geen probleem

 


Ik bedoel eigenlijk de pagina waar actual rate en ataineble rate staat. 

 

52 mbit dus. 53242 / 1024. Dat je dan bij een speedtest 49 mbit haalt is niet zo verkeerd. Uw buurman heeft mogelijk pairbonding ofzo. Dat zou u misschien ook kunnen krijgen. Daarvoor moet u in MijnKPN het abonnement hoger zetten. Naar 100 mbit. Kost ongeveer 5 euro per maand extra. KPN belt u vervolgens op binnen enige dagen om een afspraak te maken voor een monteur.


Is hier inmiddels al een oplossing voor? Aangezien er steeds vaker beveiligingscamera's worden geplaatst die niet samen gaan met 5 ghz, is een oplossing zeer welkom.


Is hier inmiddels al een oplossing voor? Aangezien er steeds vaker beveiligingscamera's worden geplaatst die niet samen gaan met 5 ghz, is een oplossing zeer welkom.

Ja. Er is nu Extra WiFi. Maar dan moet je geen Experiabox v10a hebben. Want dan heb je er geen toegang toe.