Skip to main content

Al tijden wordt er melding gemaakt van aanpassingen van portmapping door andere(n) dan de klant. Ook bij mij in de Experiabox V10 zie ik deze aanpassingen, kort na het begin van een telefoongesprek met de KPN klantenservice. 

De laatste keer is (foutief) onderstaande regel bijgekomen in de portforwarding en zijn de andere portforwardings om zeep geholpen.

 

Het instellen van de portmapping vind ik niet heel erg, maar doe dat liever niet na ieder telefoongesprek met KPN opnieuw. Daarom ben ik benieuwd hoe ik kan uitzetten dat van buitenaf mijn huis het modem wat in mijn huis staat aangepast kan worden. Met andere woorden: ik hou graag zelf de sleutel tot mijn (digitale)voordeur in beheer, hoe moet dat in dit geval?.

Bij deze kan ik bevestigen dat het probleem nog n topgelost is. Zojuist zijn er na een inlog via CPE WAN management (login zoals KPN gebruikt voor het wijzigen van instellingen in het modem bij de klant thuis) bij mij thuis weer portforwarding instellingen om zeep geholpen en nieuwe toegevoegd. In onderstaande screenshot is de toegevoegde regel te zien. Zoals te zien is, is de toegevoegde regel niet eens correct toegevoegd, maar mist de “Appnaam”.

 

Admin: verplaatst naar eigen topic


Belt u zo vaak naar KPN dan? 😶

Daarom ben ik benieuwd hoe ik kan uitzetten dat van buitenaf mijn huis het modem wat in mijn huis staat aangepast kan worden. 

Dat kan niet. Op een Experiabox niet in ieder geval. Wat u met de afbeelding laat zien is een tv-ontvanger of WiFi versterker. De poort forwardings daarvan worden er automatisch ingezet.

Als u een eigen router gebruikt, dan gebeurt dit niet. Of u kunt het uitzetten als het gebeurt.