Skip to main content

Goedemorgen,

Ik stel mijn vraag maar even hier omdat de wachttijd op 0800-0402 erg lang is!

Graag wil ik een nieuw modem aanvragen ter vervanging van mijn huidige experiabox V10.

Ik denk dat hij gaat overlijden, want lan poort 3 werkt niet meer en de wifi valt steeds weg. Dit merken wij aan onze mobieltjes maar zie ik ook op de TP Link AC750 Mesh wifi extender.

 

Groet Ben

Heeft u het modem al eens een reset naar fabrieksinstellingen gegeven :

  • Met de resetknop
    Deze zit aan de achterkant in het gaatje tussen de WAN poort en het aansluitpunt voor de stroomkabel. Druk met een dun voorwerp (satéprikker, paperclip) 5-7 seconden in het gaatje tot het powerlampje rood gaat branden. Laat los en wacht af. De Box gaat zich resetten en herstart. Dit duurt ongeveer 10-15 minuten.
  • Hoe is dan de wifi en lan poort 3 ?

Heeft u het modem al eens een reset naar fabrieksinstellingen gegeven :

  • Met de resetknop
    Deze zit aan de achterkant in het gaatje tussen de WAN poort en het aansluitpunt voor de stroomkabel. Druk met een dun voorwerp (satéprikker, paperclip) 5-7 seconden in het gaatje tot het powerlampje rood gaat branden. Laat los en wacht af. De Box gaat zich resetten en herstart. Dit duurt ongeveer 10-15 minuten.
  • Hoe is dan de wifi en lan poort 3 ?

Ik heb hem meerdere malen gereset. Terug naar de fabrieksinstellingen wil ik niet, want dan ben ik al mijn portforwardingen kwijt.


Het snelste is dan om toch maar de klantenservice te bellen, echter kunt u ook hier een moderator afwachten die u verder kan helpen, helaas is daar een wachttijd voor van 1 a 2 dagen.


Het snelste is dan om toch maar de klantenservice te bellen, echter kunt u ook hier een moderator afwachten die u verder kan helpen, helaas is daar een wachttijd voor van 1 a 2 dagen.

Oke dan nog maar eens bellen.


Ik heb hem meerdere malen gereset. Terug naar de fabrieksinstellingen wil ik niet, want dan ben ik al mijn portforwardingen kwijt.

Ik begrijp dat u hem dus niet gereset heeft, maar opnieuw opgestart. Dat is niet resetten.

Als u een ander modem krijgt bent u ook alles kwijt en moet u alles opnieuw invoeren. Dus wat maakt dat uit? Waarom niet resetten?

De eerste actie die de medewerker aan de telefoon zal willen doen is ook resetten. Wilt u dat niet? Dan zult u niet verder geholpen worden denk ik.


Ik heb hem meerdere malen gereset. Terug naar de fabrieksinstellingen wil ik niet, want dan ben ik al mijn portforwardingen kwijt.

Ik begrijp dat u hem dus niet gereset heeft, maar opnieuw opgestart. Dat is niet resetten.

Als u een ander modem krijgt bent u ook alles kwijt en moet u alles opnieuw invoeren. Dus wat maakt dat uit? Waarom niet resetten?

De eerste actie die de medewerker aan de telefoon zal willen doen is ook resetten. Wilt u dat niet? Dan zult u niet verder geholpen worden denk ik.

Wat gaat een fabrieksreset helpen bij een defecte poort en wifi die steeds weg valt? Had handig geweest als je dan een backup kan terugzetten van je instellingen.


Ik heb hem meerdere malen gereset. Terug naar de fabrieksinstellingen wil ik niet, want dan ben ik al mijn portforwardingen kwijt.

Ik begrijp dat u hem dus niet gereset heeft, maar opnieuw opgestart. Dat is niet resetten.

Als u een ander modem krijgt bent u ook alles kwijt en moet u alles opnieuw invoeren. Dus wat maakt dat uit? Waarom niet resetten?

De eerste actie die de medewerker aan de telefoon zal willen doen is ook resetten. Wilt u dat niet? Dan zult u niet verder geholpen worden denk ik.

Wat gaat een fabrieksreset helpen bij een defecte poort en wifi die steeds weg valt? Had handig geweest als je dan een backup kan terugzetten van je instellingen.

Zoiets moet je niet over nadenken. Gewoon doen. Zolang u niet wilt resetten gaat er echt niets gebeuren.

En nee, backup maken ondersteund KPN niet. Niet bij de v10 in iedergeval. Ook niet bij de KPN Box. Alleen de v10a schijnt dat momenteel te ondersteunen. 


Hoi @BBN . Heb je die reset nog gedaan? Zo ja, is daar iets gunstigs uitgerold? 


Kan komend weekend pas resetten en alles weer aanmaken. Ik laat wat weten


Kan komend weekend pas terug naar fabrieksinstellingen en alles weer invullen. Heb eerder geen tijd, maar zal het resultaat delen.


Eindelijk vorige week een fabrieksreset gedaan, maar de wifi is maar kortstondig verbeterd. Weer regelmatig weg vallend wifi signaal, te zien aan een rood lampje op de tp link extender. Soms help alleen switchen van 5ghz naar 2,4ghz op de verschillende telefoons. Het is dan net of de websites niet worden geladen. De defecte poort heb ik nog niet getest.