Skip to main content

Ik ben in bezit van de experia box v10  software versie (V1.01.00T03.8V4) en het probleem waar ik tegenaan loopt is, dat bij een stroomstoring of reset al mijn gegevens van mijn thuisnetwerk kwijt ben, bijvoorbeeld de instellingen van het vaste IP adres van mijn Home apparaten (lampen,stekers) Mijn vraag, is het mogelijk om deze modem om te ruilen voor één waar je wel een back-up mee kunt maken n.l de Experiabox V10a

Dag @joopgr een modem wordt alleen omgeruild als er sprake is van een defect. Dat is niet aan de orde. Moet je het modem vaak resetten??


Ook de v10a vergeet alles bij een reset hoor. Volgens mij is dat ook de bedoeling 😆 KPN ruilt om deze reden geen modem om. Sowieso kan bij omruilen geen specifiek model gekozen worden. De kans is groot dat u een KPN Box krijgt. De v10a geeft KPN niet zoveel meer uit geloof ik. En de KPN Box heeft ook geen backup functie.


Oké bedankt voor de info, ik denk er over, om zelf een compatible modem te kopen.

 

joopgr


Oké bedankt voor de info, ik denk er over, om zelf een compatible modem te kopen.

 

joopgr

Hallo @joopgr als je een glasvezelverbinding hebt, heb je een router nodig, geen modem.

Heb je een koperverbinding dan heb je een accesspoint of router nodig achter je bestaande KPN-modem.

 


Ook de v10a vergeet alles bij een reset hoor. Volgens mij is dat ook de bedoeling 😆 KPN ruilt om deze reden geen modem om. Sowieso kan bij omruilen geen specifiek model gekozen worden. De kans is groot dat u een KPN Box krijgt. De v10a geeft KPN niet zoveel meer uit geloof ik. En de KPN Box heeft ook geen backup functie.

Bij mijn v10a blijven de settings bij een gewone reset gewoon bestaan.

Alleen een factory reset wist alles.

Ik kan inderdaad wel de configuratie opslaan en na een factory reset weer inladen.

 


Hi @joopgr, goed om te zien dat er al hulp toegesneld is in jouw topic!

Mocht je meer willen lezen over het kiezen van een eigen modem, we hebben een artikel over de vrije modemkeuze bij KPN, met tips en linkjes.


@Alexandra het is toch niet normaal dat een modem zijn instellingen verliest na een gewone reset? 


@JWBokx Het hangt er van af wat je bedoelt met een ‘gewone reset’. Er zijn twee manieren om het modem te resetten: herstarten en resetten. Bij een herstart, het opnieuw opstarten van het modem, horen er geen gegevens te verdwijnen. Bij een reset gebeurt dit wel, omdat het modem dan terug gaat naar de fabrieksinstellingen.


Herstarten is geen reset. Dat is gewoon opnieuw opstarten.